STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STRATEGIE VIZE Kam chceme dojít? Kde jsme? Co umíme?
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Gymnázium, Praha 8, Ústavní 400
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
 ZŠ Záhuní je pokračováním bývalé ZŠ v Horní ulici, známé také pod pojmem,, chlapecká škola,,, která se nacházela v budově dnešního městského.
Projekt ZŠ Staňkov. O projektu  Projekt pro žáky s poruchami učení  Dotace z ESF – ,- Kč  Doba trvání – 2 roky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Taneční a pohybová výchova
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
TRÉNINK KOMUNIKAČNÍCH A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ V OBLASTI VELETRHŮ
Kdo jsme? Jsme sportovní soukromá škola, která, přestože má sportovní zaměření, je otevřená všem, kteří chtějí kvalitní základní.
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
Projekt Asistentky v předškolní péči Marcela Machačková Osobní výpověď o absolvování kurzu a praxi v obecních MŠ.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Zdravá škola.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Plzeňská Kladno. Stručná historie škola zahájila svoji činnost 1. září 1984 s názvem Sportovní škola po listopadu 1989 se škola začala transformovat.
Programátor CNC strojů
Škola Vinoř Anketa březen 2015.
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Každodenní chod školy S čím za kým. Struktura školy Vedení školy (ředitel, zástupci ředitele) Sekretářka (hospodářka) školy Vedoucí předmětových sekcí.
Základní škola Nerudova Říčany okres Praha - východ Škola je plně organizovaná, tj ročník, spolu se speciálními třídami
Místní akční skupina Rakovnicko
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření ZŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Inkluze pohledem rodiče: příklad dobré praxe z Liberce Dítě s mentálním postižením v běžné základní škole (ZŠ Sokolovská, Liberec) Mgr. Hana Kubíková.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
EU peníze školám Zasíťování školy Rekonstrukce podlahy v tělocvičně Arboretum – Přírodní učebna Odborná pracovna humanitních předmětů Dokončení výměny.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt Rovná šance Číslo projektu: CZ.1.07/1.2.08/ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Počet odevzdaných dotazníků: 40.  Kvalitní pedagogický sbor – 2x  Netřeba cokoli měnit  Skvělá úroveň výuky  Pohodové prostředí školy,
Řídící výbor „MAP ORP Karlovy Vary“ Magistrát města Karlovy Vary
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Prevence sociálně patologických jevů
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Téma: Spolupráce MŠ a ZŠ v rámci jednoho právnického subjektu
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
dotazníkové šetření KLIMA ŠKOLY
Zápis do 1. ročníku ZŠ pro školní rok 2017/2018
Zhodnocení období 2005 – 2008 v oblasti školství a sportu
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_32_INOVACE_06_Školní místnosti
Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha 4
Zápis do 1. ročníku ZŠ pro školní rok 2018/2019
První zkušenosti s evaluací
Aktuální informace o projektu
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Volnočasová pedagogika
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
PaedDr. Dagmar Kuzníková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Transkript prezentace:

STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLY Dotazníkové šetření 2016 STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLY

Informace o dotaznících Rodiče: odevzdáno 32 ze 106 = 30 % Žáci: odevzdáno 72 ze 106 (+2 třídy) = 66 %

Rodiče V čem je naše škola výjimečná? Nízký počet žáků - 11 – 34 % Rodinná atmosféra - 9 – 28 % Individuální práce s dětmi - 4 – 12 % Více času na učivo, procvičování apod. - 4 Blízkost ZUŠ - 3 – 10 % Malá škola - 2 – 6 % Lepší přístup učitelů k dětem - 2 Dobrá výuka - 2 Jedinečné prostředí – příroda, kultura, tradice - 2

Rodiče Jakým způsobem by mohla škola ovlivnit zvýšení počtu žáků? Větší propagace, prezentace - 4 – 12 % Originalita - 2 – 6 % Schůzky s rodiči - 2 Využít prostředí – hrad, zámek, botanická zahrada, okolní krajina - 2 Propojení se ZUŠ - 2 Dobrý učitelský sbor - 2 Kvalifikovaný sbor - 2

Rodiče Co se Vám na naší škole nelíbí? Toalety - 6 – 18 % Stravování - 5 – 15 % Vybavení učeben - 5 Vzhled školy - 3 – 10 % Přizpůsobení výuky nejpomalejším dětem - 2 – 6 % Střídání učitelů - 2 Šatny - 2 Čistota - 2

Rodiče Jaký je podle Vás důvod odchodu našich žáků do jiné školy? Kvalita učení - 6 - 18 % Někteří učitelé - 4 – 12 % Zůstávají děti se slabšími stud. předpoklady - 4 – 12% Zaměstnání rodičů - 2 – 6 %

Rodiče Co potřebuje ke zlepšení 2.stupeň naší školy? Kvalifikovaní a zkušení učitelé - 5 – 15 % Důsledná příprava žáků na přij. zkoušky - 3 – 10 % Dobří, kvalitní učitelé - 2 – 6 % Lepší příprava žáků - 2 Změna způsobu výuky, která zaujme žáky - 2

Žáci Co se ti na naší škole nejvíce líbí? Hodné učitelky – učitelé - 13 – 18 % Učitelky-učitelé - 7 – 10 % Školní zahrada - 6 – 8 % Učebna PC - 4 – 5 % Šatny - 4 Přístup k žákům - 3 – 4 % Málo dětí, znají se - 3 Kolektiv - 3 Kamarádi - 3

Žáci Co se ti na naší škole nejvíce líbí? Tělocvik – 3 – 4 % Učebna chemie a fyziky - 3 Hodná asistentka - 2 – 3 % Učení - 2 Přestávka - 2 Naše učebna - 2 Učebna přírodopisu - 2 Hřiště - 2 Bufet - 2

Žáci Co se Vám na naší škole nelíbí? Záchody - 20 – 27 % Lavice - 8 – 11 % Obědy - 8 Sokolovna-tělocvična - 6 – 8 % Nábytek - 4 – 5 % Škola - 2 – 2,7 % Tabule - 2 Učebna VV - 2 Podlahy, lino - 2 Nejsou tablety - 2 Chování některých žáků - 2

Žáci Z jakého důvodu bys doporučil(a) svému kamarádovi, aby přestoupil na naši školu? Málo dětí ve třídě – 17 – 23 % Hodné učitelky – učitelé - 14 – 19 % Hodně se naučíme - 4 – 5 % Kamarádi - 3 – 4 % Kolektiv - 3 Učitelé mají na žáky dost času - 3 Líp se učí – 2 – 2,7 % Budeme spolu - 2 Chodím sem já - 2

Žáci Jaký je podle tebe důvod odchodu našich žáků do jiné školy? Stěhování - 7 – 10 % Nelíbí se jim tu - 5 – 7 % Rodiče - 4 – 5 % Víc se naučí - 4 Pracovní příležitost pro rodiče - 3 – 4 % Lepší přístup a výuka - 3 Pomluvy - 3 Gymnázium - 2 – 2,7 % Vztahy mezi žáky - 2 Lepší vybavení - 2 Myslí si, že se u nás nic nenaučí - 2

Žáci Na co bys využila(a) finanční prostředky? Vybavení - 19 – 26 % Záchody - 14 – 19 % Lavice - 12 – 16 % Tělocvična - 8 – 11 % Interaktivní tabule - 7 – 10 % Oprava školy - 5 – 7 % Okna - 4 – 5 % Vymalovat - 3 – 4 % Šatny - 3 Nová třída - 3

Žáci Na co bys využil(a) finanční prostředky? Hřiště - 3 Všechno - 2 – 2,7 % Barevná fasáda - 2 Lepší obědy - 2 Vybavení sokolovny - 2 Zahrada - 2 Bazén na zahradu - 2 Lepší PC - 2 Volně přístupná WIFI - 2

Rekapitulace: V čem je naše škola výjimečná? Nízký počet žáků, rodinná atmosféra, individuální práce s dětmi, jedinečné prostředí Co se žákům na škole nejvíce líbí? Hodné učitelky, učitelé, přístup k žákům, kolektiv, školní zahrada, šatny, učebna PC Jakým způsobem by mohla škola ovlivnit zvýšení počtu žáků? Větší propagace, prezentace, originalita, využití výjimečného prostředí, kvalifikovaný sbor Co se rodičům a žákům na škole nelíbí? Záchody, stravování, vybavení, sokolovna, výuka podle nejpomalejších, střídání učitelů Z jakého důvodu by žáci doporučili kamarádovi, aby přestoupil na naši školu? Málo dětí ve třídě, hodní učitelé Jaký je podle rodičů a žáků důvod odchodu žáků do jiné školy? Kvalita učení, někteří učitelé, stěhování, práce rodičů, zůstávají slabší děti, lepší výuka Co potřebuje ke zlepšení 2.stupeň ZŠ? Kvalifikované a zkušené učitele, příprava na přijímací zkoušky, změna způsobu výuky Na co by žáci použili finanční prostředky? Vybavení školy, záchody, tělocvična, oprava školy

Oblasti strategie rozvoje školy Využití výjimečnosti školy – rodinná atmosféra, individuální práce s dětmi, jedinečnost prostředí (ZUŠ, Botanická zahrada, zámek) Zvýšení počtu žáků - propagace školy, originalita, využití výjimečnosti, kvalifikovaný sbor Odstranění nedostatků – oprava budovy, zejména sociální zařízení, podlahy, stravování, vybavení, nepřizpůsobovat výuku nejslabším žákům Eliminace odchodu žáků na jiné školy – zlepšení kvality učení, výměna učitelů Zlepšení 2.stupně ZŠ – kvalifikace učitelů, příprava žáků na přijímací zkoušky na SŠ, změna způsobu výuky

Strategické cíle Využití výjimečnosti školy – rodinná atmosféra, individuální práce s dětmi, jedinečnost prostředí (ZUŠ, Botanická zahrada, zámek) KDY Od 02/2017 KDO Vedení školy – učitelé CO Úprava tematických plánů JAK Zařadit do výuky více originálních aktivit vedoucí ke spolupráci se ZUŠ, Bot.zahradou a zámkem

Strategické cíle Zvýšení počtu žáků: A) propagace školy B) originalita - využití výjimečnosti C) kvalifikovaný sbor A B C KDY 02/2017 09/2017 Od 02/2017 KDO Vedení školy - učitelé CO Informace pro rodiče, veřejnost Úprava tematických plánů Zvýšení kvalifikace učitelů JAK Letáky, články, webové stránky Zařadit do výuky více originálních aktivit vedoucí ke spolupráci se ZUŠ, Bot.zahradou a zámkem Dokončení studia učitelky na 2.st. Probíhá studium 1.stupeň Inzerce na učitele F, M

Strategické cíle Odstranění nedostatků: oprava budovy, zejména sociální zařízení, podlahy Stravování Vybavení Nepřizpůsobovat výuku nejslabším žákům A B C D KDY Od 2017 Od 02/2017 KDO ZŘIZOVATEL ZŘIZOVATEL + vedení školy Vedení školy učitelé CO Oprava budovy Zlepšení kvality jídla Struktura jídelníčku Obnova vybavení Zpřísnění hodnocení Ve vztahu k výstupům ŠVP JAK Pasportizace školy Dílčí projekty Opravy… Jednání s dodavatelem Jiný dodavatel? Využití fin.prostředků z provozního rozpočtu + projekty Dodržování klasifikačního řádu (pravidla hodnocení) + kontrola (hospotace)

Strategické cíle Eliminace odchodu žáků na jiné školy: zlepšení kvality učení výměna učitelů A B KDY OD 02/2017 OD 09/2017 KDO Učitelé Vedení školy CO DVPP Odchod do SD (ZŘŠ, vedoucí vych. ŠD) Změna v pozici ZŘŠ Odchod nekvalifikovaného učitele M,F JAK Využití získaných dovedností z DVPP + kontrola (hospitace) Inzerce, propagace Pobídky ze strany zřizovatele?

Strategické cíle Zlepšení 2.stupně ZŠ: kvalifikace učitelů příprava žáků na přijímací zkoušky na SŠ změna způsobu výuky A B C KDY Viz Zvýšení počtu žáků – kvalifikovaný sbor Probíhá Zvýšení počtu žáků – využití výjimečnosti KDO Vyučující ČJ, M CO Doučování JAK Opakování