Ekovesnice o.s., Eko-osada o.z., Tábor Polana (Živá škola z.s., Oázy Života z.s.) Petr Skořepa – Škola přírodního stavitelství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka aktivit pro mateřské školy Mezinárodní environmentální vzdělávací, poradenské a informační středisko ochrany vod Vodňany Nabídka služeb:
Advertisements

Dobrovolníci v sociálních službách
Sociální služby SOZ.
Prezentace výstupů z odborné stáže ve Zvoleně
Začátek … Městská knihovna Sedlčany 1. červen 2001 – otevření knihovny v nových prostorách červen 2003 – první schůzka partnerů, narození Lukáška Potřeba.
Dobrovolnická činnost v Domově Sue Ryder Příklad dobré praxe
Prezentace Neoficiálních Klientských Internetových Stránek Společnosti DUHA.
... ve vztahu k životnímu prostředí. dobrovolné začleňování ekonomických, sociálních a environmentálních aspektů do činnosti člověka obec nebo město,
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
HESLO NA WIFI KULTURAEVROPA. RE: FORMA, na které záleží aneb zaměstnávání osob s chronickým duševním onemocněním PARALELNÍ ŽIVOTY je název projektu, který.
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Občanské sdružení M‘am‘aloca Nezisková organizace pro podporu komunitního způsobu života, regionálního udržitelného rozvoje, životního prostředí a mezigenerační.
ArtParty uvádí. CM (Community Music ltd.) je nezisková organizace zaměřená na moderní hudbu. Sídlí v Londýně a úspěšně působí již od roku Cílem.
Ročník Lenka Miketová ZSF OU v Ostravě
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
Bratrská jednota baptistů
1 Pro koho je venkovská turistika a agroturistika největší příležitostí ? Ing. Marie Stříbrná.
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
Zdravá škola.
Rodinné potřeby a ekonomika
Čujkovova 31 Ostrava – Jih tel: tel:
KDO CO je PR OČ KDO CO je PR OČ. Roman Šebrle Změlík Robert.
Exkurze na burze práce, vysoké technické škole a v dobrovolnickém centru.
28. listopadu 2011, Brno ELSA European Land and Soil Alliance Evropský svaz ochrany půdy Seminář - inovace v regionech.
Komunitní a otevřená škola
Marketingové prostředí obce
Dotek – Dům Obnovy Tradic, Ekologie a Kultury. Vítejte v objektu bývalé barokní fary v Horním Maršově, kterou jsme přebudovali v ekologicky šetrný dům.
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ 1148/09 Kutná Hora ŽADATEL: Denisa Divišová
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Národní síť Zdravých měst ČR Zdravotní plán města.
duben 2016 Aktuální příležitosti pro mladé a studenty... (výběr)
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Co je program Mládež v akci? Největší evropský grantový program na podporu NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.
Okresní hospodářská komora Hodonín Představení podnikatelských aktivit v regionu , HODONÍN.
MA-G 21 Konference pro podnikatelský sektor Náměšť nad Oslavou 15. října 2012 Petr Holý.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Muzeum jako místo setkávání – prožitek jinak. Regionální muzeum v Litomyšli a jeho aktivity směrem k veřejnosti. Renata Kmošková, programová produkční.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
THE GRASSROOTS WOMEN´S INTERNATIONAL ACADEMY SÍŤ MATEŘSKÝCH CENTER o.s. Pečeť kvality Rut Kolínská
Strategický plán města Vodňany Setkání představitelů partnerských měst na téma plánování rozvoje Vodňany
Srdečně vás vítáme Kdo jsme a co nabízíme? Jsme křesťanský sbor církve adventistů sedmého dne v Karlových Varech Chceme naplnit potřeby lidí žijících v.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Komunitní školy - kulturní, vzdělanostní a prorodinná centra v malých obcích Mgr. František Eliáš.
Adopce na dálku. Mnozí z nás často mívají pocit, že pomoc jednoho nic nezmůže. Není tomu tak. Pomoc každého jednotlivce je důležitá.
Kvalita života Chybí zázemí pro setkávání lidí Chybí setkávání a společně trávený čas lidí, jako prostředek komunikace, posilování sociálních vazeb atd.
Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, Praha 2 Transformace a deinstitucionalizace Karel Vít Konference.
Přirozené vzdělávání a život. Cesta ke štěstí a přírodní moudrosti. Petr Skořepa.
Co je noveho ve vzdelavani a urbanismu - Ekovesnice o.s.. Petr Skořepa – Živá škola přírodního stavitelství.
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
Chytrý Jihomoravský kraj ?
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
SDRUŽENÍ NERATOV,z.s.
Společenská odpovědnost a školy
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
ELSA European Land and Soil Alliance Evropský svaz ochrany půdy
Moje práce na Broumovsku
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Ústav vs. Komunitní služba
Kariérové poradenství a podnikavost
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
SDRUŽENÍ NERATOV,o.s.
Sociálně aktivizační služby
„Nad konáním dobra není třeba uvažovat“
Transkript prezentace:

Ekovesnice o.s., Eko-osada o.z., Tábor Polana (Živá škola z.s., Oázy Života z.s.) Petr Skořepa – Škola přírodního stavitelství

John Calhoun se celý život snažil svými experimenty na myších předpovídat budoucnost, která čeká lidstvo. vědec přišel na nový termín – chování zkázy. Podstatou jevu je, že jakmile žijí živé bytosti v podmínkách přeplněnosti, blahobytu a přelidnění, chování živých bytostí se změní z konstruktivního a pozitivního na destruktivní a deviantní.

Vědec umístil hlodavce do příjemného prostředí, dal jim neomezené množství potravin, maximální ochranu před všemi druhy nemocí. Vybudoval jim dokonalé podmínky pro hladkou reprodukci a omezil setkání s nepřátelskými druhy. Ale hlodavci místo, aby se těšili z dokonalého života zemřeli. Proč se tak stalo? Zde najdete popsaný experiment: zabiji-experiment-ktery-prekvapilhttp://ifenomen.cz/veda/dokonaly-zivot- zabiji-experiment-ktery-prekvapil

Calhoun opakovaně dokázal, že celé populace myší, které neohrožovalo nic, o nic nebojovaly a o nic se nemusely snažit, zdegenerovaly natolik, že to vedlo k jejich vyhynutí. Bez boje o přežití, bez vzájemné pomoci v nouzi a bez utrpení byl život povrchní a zbytečný. Tento boj totiž spojoval celé společenství. Naděje a celková vize vzájemné spolupráce s kterou přichází Ekovesnice o.s. je jednoduchá, příjemná a zajímavá, však můžete přijet zažít a poté rozvíjet spolupráci dál u vás.

Podle jedné 75 let trvající studie, na téma štěstí, která stále běží, vychází, že dobrý život je postaven na dobrých vztazích. Tedy že my lidé, sociální bytosti potřebujeme k trvalému pocitu štěstí partnera, rodinu – tedy funkční spolupráci. A vývoj - vzdělávání, tedy změnu činností, né stereotyp, proto se nám mění během let zájmy, koníčky, záliby a též zážitky.

Což elegantně řeší právě komunitní společné prostory, nedaleko od vlastního prostředí, kde mohu v soukromý odpočívat, relaxovat a věnovat se zálibám a rodině. Kolem sebe mít ROD – další rodiny, jejíž společným cílem je zachování a rozvoj rodu, tedy sousedy, přátele. K tomu nám pomáhají sdílené dílny a škola, kde se děti i dospělí zabaví tvořivou činností. Tak se naše vztahy vyvíjí. Tedy moderní zelené město nebo vesnice s přírodním, zdravým způsobem života, společným (komunitním) i soukromým prostorem, soběstačným sebezásobením potravinami, tradičními řemeslami a hlavně spoluprací.

Lidstvo se dělí na dvě hlavní skupiny – lidé jenž stále až fanaticky věří ve vítězství nad přírodou, boj, pasivní konzum, stálý ekonomický růst, reklamu, rabování zdrojů, GMO a chamtivost. Městký způsob života potlačuje naši kreativitu a vitalitu. Průměrná spotřeba energie na osobu neklesá, ba naopak, ekonomika je postavena na růstu, index HDP. Konzum pod heslem „rozděl a panuj“ podporuje chamtivost, plýtvání, individualismus, bezohlednost a rabování. Tato skupina se postupně zmenšuje.

A druhou rostoucí skupinou jsou lidé věřící v odpovědnou a ohleduplnou spolupráci s přírodou a lidmi, eko, bio, decentralizaci, alternativu zdola, zdraví a trvale udržitelný život a rozvoj štěstí. Jan Mühlfeit - Racionální lidé mají většinou pravdu, ale jen blázni mění svět... Stačí k tomu mít cíl, odhodlání a víru. Změna světa je v rukách amatérů, jelikož profesionálové na to nemají čas, ani náladu - Jan Šlinský ( ).

Soběstačné malé hospodářství, pěstování kolem domu, nebo vyměňování (kupování) od souseda je energeticky a zdravotně nejefektivnější a zároveň trvale udržitelný způsob života. Viz. Energetika bývania v globalizovaných domoch. I ve městech lze realizovat třeba formou vertikálních zahrad. Menší zdravý aktivní dům z přírodních materiálů, obklopen zahradou nám přináší duševní i tělesné zdraví, tedy léčí a probouzí k spolupráci s přírodou a okolní komunitou. Též aktivní přístup ke stavbě vlastního domu přináší léčení nás samotných a pochopení výhod vzájemné spolupráce. „Zasaď strom, postav dom“ přináší zážitek a osobní rozvoj. Každý muž by měl, ženy rády zdobí, děti se baví a všichni mladí i staří (se) tím učí.

Ekovesnice – Eko-osada - Oáza života – komunitní místo pro všechny věkové a sociální skupiny za účelem předávání si zkušenosti mezi sebou, při řemeslných a jiných činnostech. Pokrývání všech potřeb z okolí domu. Sociální byty na dočasné komunitní bydlení než si společně pomůžeme postavit domy nebo pro aktivní důchodce apod.. Centrum pro rodinu a řemesla – sdílené prostory a tvořivé dílny pro práci i volný čas. Rozjezd vlastních projektů a firem. Jako alternativa k „uživit se“, každý dělá co jej baví, činnosti si může měnit, přidávat se nebo tvořit pracovní skupiny a tím jse živí. Změna stereotypu, změna návyků. Aktivní kultura – vzájemně propojený ekonomický, vzdělávací a sociální soběstačný systém na principu dobro-volnictví.

Živý nový urbanismus a aktivní přirozené vzdělávání. Zdravé přírodní bydlení v ekozahradách. Rodové statky, osady, malé zahrady a hospodářství. Aktivní živé domy pro aktivní zdravé lidi. Mobilní, soběstačné a rostoucí domy. Přírodní stavitelství. Sláma-flex – svépomocná aktivní výstavba i výroba. Regionální živé sociální svépomocné sítě – návod jak je založit a rozhýbat spolupráci. Setkávání u kulatého stolu.

Aj v takej vyspelej a modernej krajine, akou je Švajčiarsko, kde majú vysokú životnú úroveň, sa aktívne venujú pestovaniu a záhradkárčeniu.

V tomto švajčiarskom meste nikto nekupuje potraviny. Navzájom si ich pre seba dopestujú. Po druhej svetovej vojne úrady ponúkli poľnohospodárom a nezamestaným pôdu, aby ju mohli zveľaďovať. V súčasnosti už majú v tejto oblasti 50-tisíc hektárov mestských záhrad a tento trend sa tam neustále rozrastá.

Myšlenka je, že mají všechny domy společné nádvoří, což podporuje vesnickou atmosféru. Malé pozemky, zeleň a slepá ulice může vyvolávat dojem předměstí.

V himálajském Ladaku žili po staletí obyvatelé, vyznávající převážně buddhismus, v pozoruhodné jednotě s místní drsnou přírodou. Auroville je velká osada na jihu Indie, v níž žije nastálo cca 1500 lidí. Findhorn ve Skotsku Rusko a myšlenky V. Megreho Itálie – Damanhur - ekologická vesnička v Peru

U Popradu vzniká na ploche viac ako 50 hektárov jedinečný projekt komplexu usadlostí. Dôležitou súčasťou Krásnych sadov bude vlastná komerčná zóna a priestor na spoločenské a kultúrne vyžitie. Svoje miesto tu bude mať aj škola – nazvali sme ju Šťastie.

Lidem i manažerům jde více o štěstí rodiny a lepší životní prostředí. Již chtějí, aby jejich děti byli vzdělávané, léčené a živené lépe než byli jejich generace. Mění se i pohled na odpovědné podnikání. Úspěšní lidé a firmy čím dál více podporují lokální obecně prospěšné projekty. Každá firma ráda zanechá svou stopu, pečat na budoucnosti vývoje regionu – krajiny. Propojit ve skutečnou spolupráci zástupci spolků, firem, starostové, ředitelé škol a jiní důležití lidé. Nenechme se již rozdělovat závistí, soupeřením a chamtivostí.

V současném systému školské výuky je zodpovědnost přenechána na učiteli a žáci přijímají pasivní roli, přestože je dokázáno, že v okamžiku kdy se sám žák snaží ostatní něco naučit, zapamatuje si tak až 90% látky. V dnešní době již existují a rychle se šíří nové moderní inovativní a zábavné metody vzdělávání. Lze si vybírat z velkého množství alternativ. Též již existují ekologické přístupy stavění, pěstování a žití. Co třeba v obecních školách zkusit tzv. kulaté stoly pro společenské setkávání k hrám, vzdělávání a besedám.

Komunitní centrum. Společné žití v osadě, společné vaření, cvičení. Dávejme lidem smysl a naplnění života. Lidé potřebují tvořit, pracovat, pomáhat, starat se – Prodej výrobků pod sdružením. Sdružit, propojit obec a podnikatelskou sféru s neziskovou, dobrovolnickou. Dobrovolnictví – Návrat k tradici učňů. Mění se vnímání reality. Výstavba společných prostor, komunitního centra, sociálních bytů a domů.

Škola bude zaměřena na vkládání prožitkových metod pro získávání znalostí a dovedností. Budujeme společně a zábavně, podobně jako za starých časů. Život je škola života. Živá škola za aktivní, ohleduplný, zdravý, štastný a úspěšný život. Věnuji se dobro-volně s radostí činnostem, které mne baví a v kterých se chci zlepšovat. Celý princip získávání dovedností, osobního růstu a zároveň motivací je jen evidencí hodin věnovaných vědomě dané činnosti.

Předávání si zručností a vědomostí mezi sebou navzájem, při řemeslných a jiných aktivních činnostech. Chcete se něco nového zážitkovou formou naučit nebo předat? Jít cestou přírodní moudrosti a soběstačnosti. Přijeďte zažít Živou školu s celou rodinou. Budujeme společně Ekovesnici - Oázu života - komunitní místo pro všechny věkové a sociální skupiny za účelem osobního růstu. Tento propojený přírodní a sociální prostor nás živí, přináší duševní i tělesné zdraví, vzdělávání pro nás a naše děti a hlavně štěstí.

Sdílené učebny na řemesla (hlína, dřevo, šití, tkaní, keramika apod.). Všechny příspěvky a členské jsou v doporučené výši uvedené hodnoty. Společně s letním táborem máme k dispozici ubytování a areál na školy v přírodě. Též 2-4 pokoje jako ubytování pro mezinárodní dobrovolníky – konverzace v cizím jazyce. To je právě ten inovativní, zábavný a přitom tak přirozený způsob vzdělávání! Návrat k odkazu J.A.Komenského – škola hrou. Chceme zřídit v objektu 2-3 sociální byty, též 2-3pokoje, nebo malé byty pro aktivní důchodce. Též jako dům na ½ cesty pro nově příchozí… Pomáháme si a potřebným s opravami domů a zahradami.

Vykoušet a zapojit se dle vlastního uvážení, předávat si zkušenosti u řemesel a různých činností. Přijeď si vyrobit misku, věšák, skříň – rádi vás to naučíme. Nabízíme sdílený nebo svěřený prostor a prostředky. Pořádáme zážitkové tábory, výukové letní školy u nás a víkendové nebo celodenní kurzy i v jiných městech. I mimo akce můžete přijet na libovolný počet dnů zažít. Prvních 5 dní si přispíváte na stravu a ubytování. Poté se lze domluvit na dobrovolnickou smlouvu i s kapesným. Dokonce je možné vedle nebo i ve škole žít.

Celé zakládání, plánování i řízení Živé školy s osadou, včetně návodu pro jiné tvoříme spolu-prací jako otevřený živý formát. Spojujeme se v jeden cíl: Ohleduplný a přirozený rozvoj jednotlivce, rodiny a regionu ke štěstí. Přebíráme odpovědnost za své zdraví, sílu, úspěch i vyprodukovaný odpad. Celá tato vize Aktivní kultury - inovativního vzájemného propojení lokálního sociálního, ekonomického a hlavně vzdělávacího systému pomáhá navíc jako bonus řešit nezaměstnanost, rekvalifikaci a rozvoj regionu i každého jednotlivce. Tím je projekt trvale udržitelný.

Hledáme pomocníky webmaster, řešení ů, PR, focení, točení a zpracování videí. Řemeslníky, elektrikáře, vodaře, topenáře, apod. Hledáme jednotlivce i rodiny na zapojení se a přistěhování Vyhlašujeme sbírku na principu komunitního financování. Na aktivně tvořivou živou školu – výzkumné eko-logické experimentální centrum – komunitní prostory, učebny. Nabízíme: Váš příspěvek, dar nebo práci si kdykoli na oplátku můžete vybrat kurzem, letní školou, táborem nebo právě pobytem u nás v Živé škole, v jurtě, nebo tme. Jako takové předplatné nebo-li Živá banka výměny energie. Tentokrát bychom přijali i půjčku. Pobyty pro školy, rodiny s dětmi a jednotlivce. Projekt je popsaný v besedě (na stránkách pracujeme). Seznam věcí a služeb které poptáváme je zde... zde...

Pomáháme si vzájemně s výstavbou vlastních obydlí svépomocí, výrobou mobilních rostoucích domů nebo vybavení. Pomáháme si společně zakládat a rozvíjet vlastní tvořivé aktivity a podnikání. Komunitní financování. Též nás můžete podpořit, vyzkoušet a zároveň zažít pobytem u nás v osadě v kruhovém slaměném domě - jurtě u nás v osadě. Též je možné využít i domek SRDCE na pobyt s rodinkou, není jen na pobyty v tme :)...jurtěSRDCE

Každá jednotka společenství je samostatná a ekonomicky nezávislá. Soběstačná osada + inovativní škola, která nabízí různorodé činnosti a celoživotní vzdělávání pro její obyvatele i návštěvníky. Samozřejmostí je vlastní pěstování potravy, řemesla, výroba energie, aktivní zdravé ekodomy a trvale udržitelný rozvoj regionu a okolní krajiny. Kladen je důraz na rodinu, jako celistvý prvek. Návod na spolupráci.

Hliněné omítky (ze semináře P. Skořepy) omítka na dřevo s lištami omítka na slámu omítka na dřevo bez lišt Tom Rijven Přírodní stavitelství

Hliněné omítky (ze semináře P.Skořepy) Přírodní stavitelství

Malý slaměno-hliněný domek za 150tis. Kč, Zastavěná plocha 25m2, užitná plocha 40m2

Slaměná stěhovatelná jurta - bytová jednotka 45m2, komplet i s vybavením a zařízením (koupelna, kuchyň, teplá voda, el., kamna) vyšla na 500tis. Kč.

Jedná se o dřevěnou nosnou konstrukci vyplněnou napěchovanou slámou o objemové hmotnosti asi 110kg/m3 a podle požadavků zákazníka buď nahozené omítkou nebo bez omítky. Statika - únosnost je až 15tun/m, tedy jsou samonosné, bez potřeby jakékoli další nosné konstrukce i na dvoupodlažní domy. Tepelná izolace (jako 15-20cm polystyrenu) Zvuková izolace se vyrovná 150 cm tlusté betonové zdi Je hůře hořlavá než dřevo, nenapadají ji škůdci a při správné aplikaci ani žádní hlodavci.

Stavební materiál se dá nakopat při vlastní stavbě (asi 50cm pod ornicí). Odpadá tak zátěž s dopravou a zároveň kopeme sklep nebo jezírko. Dodnes takto staví svá obydlí lidé na celém světě… V domech z nepálené hlíny bydlí 3 miliardy lidí ! Dusaná hlína do bednění, války, COB, cihly - vepřovice, kotovice Najskôr zem! Nekompromisná ekologická architektúra

Práce se slámou a hlínou přímo vybízí ke kreativnímu, výtvarnému, uměleckému zpracování Je to téměř jako práce s plastelínou ve větším Neomezené tvarové možnosti, barvy, výklenky, sezení-lavice, ornamenty, stínítka na lampy apod.

Slaměné domy ze světa

Domy na ukázku

Jiří Anderle, Malajsie

Gernot Minke – Kassel

Architect: Gernot Minke, Kassel, Germany

Hojnost je kolem nás - Voda, vzduch, země Stavební materiál je všude kolem nás – hlína, kameny, dřevo, recyklace, samovýroba z lesa (do 7cm zdarma, zákon 289/r95) Chce to jen naši činnost – hra na hospodáre - učíme se oživovat hmotu. Kniha - Deláme si to doma sami. Zároveň to vede ven z otroctví peněz (dluhu). Můžeme si vypěstovat, sbírat jablka, lesní plody a ovoce. Kone, kozy. Bylinky (Pecúchovci) Chúze, jízda na kole,

Ing. Arch. Pavel Šturma

Pro Ekovesnice o.s., Eko-osada o.z., Tábor Polana (Živá škola z.s., Oázy Života z.s.) Ekovesnice o.s. - Petr Skořepa