Renesanční hudba

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HUDBA V RENESANCI.
Advertisements

Hudební renesance ( polovina 15. – 16. století).
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_351_Hudba v období baroka AUTOR: Mgr. Markéta Lyková RO Č.
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
Klasicismus Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh AUTOR: Mgr. Ladislava Hurábová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_04 TEMA: Dějiny hudby - BAROKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
HUDEBNÍ NÁSTROJE SYMFONICKÉHO ORCHESTRU. Mgr. Danuše Maierová 11/2011 – 4/ Hudební výchova Umění a kultura Umění kolem nás III/2 –
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Co je renesance? Co znamená slovo renesance? Kde se zrodilo? Do jakého období spadá? Slovo pochází z italštiny a znamená „znovuzrození“ „obnovení“ Kolébkou.
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
0 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/08 0 Název materiálu: Komorní soubory I. 0 Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
HUDEBNÍ NÁSTROJE. Foukací harmnonika congo housle.
Skupiny hudebních nástrojů
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDEBNÍ NÁSTROJE
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/05
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Hudba a tanec Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_17_HUDBA A TANEC Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
HUDEBNÍ VÝCHOVA ORFFOVY HUDEBNÍ NÁSTROJE
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/06
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ročník
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Typy orchestrů a jejich obsazení
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6A_03
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Dechové dřevěné nástroje
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Lidová muzika Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Hudební renesance v Čechách
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Hudba a slovo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_18_HUDBA A SLOVO Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/03 
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/09
Renesance v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
KVÍZ S NOTIČKAMI DO PÍSNIČKY
Název školy: Základní škola Netvořice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Opakování učiva (průřez)
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/07
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Česká hymna a její tvůrci
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Hudební skladatelé TÉMA: Antonín.
VY 32 INOVACE 547.
Název školy: ZŠ a MŠ Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Vostřelová Název: VY_32_INOVACE_03_HUDEBNÍ VÝCHOVA_HUDEBNÍ NÁSTROJE.
VY 32 INOVACE 549.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Rozdělení hudebních nástrojů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Dějiny hudby a její osobnosti
Hudební nástroje.
Transkript prezentace:

 obnoven zájem o antickou kulturu  ( libozvučnost, kontrast, soulad, řád,myšlení)

 Jednohlasý zpěv je nahrazován vícehlasým (polyfonie)  Zpěv hraje stále hlavní roli, nástroje doprovodné  Vzniká komorní hudba  Největší díla vytvářena pro církev,  převažuje duchovní hudba  Objevuje se tisk hudby  Komorní hudba je klasická hudba určená pro menší počet hudebních nástrojů

 Florencie a Benátky  Zde se rozvíjela hudba  touha po harmonii  Antická hudba

 Polyfonie – vícehlasý zpěv  Nejvhodnější chrámové prostory  schopnost některých hudebních nastrojů, hrát současně mnoho tónů 

V období renesance se zdokonalily dechové a smyčcové hudební nástroje.

 Oblíbené nástroje  Loutna, flétna, varhany, klavichord ( předchůdce klavíru) Bubínky, tamburiny, rolničky… Domácí varhany, harmonium

 V období renesance se zdokonalily dechové a smyčcové hudební nástroje.  Na konci renesance vznikly : housle, loutna, trubka, fagot, pozoun, cembalo a spinet.  Ale to až v Baroku

 Kvůli husitským válkám se v Čechách hudební vývoj mírně zbrzdil. 