POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte tento obrázek a odstraňte ho. Pak klikněte na ikonu Obrázky v zástupném symbolu a vložte.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Advertisements

PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Shoda přísudku s podmětem OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
FINANČNÍ ZABEZPEČENÍ PODMÍNEK PRO ČINNOST ASISTENTŮ PEDAGOGA.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Elektronická přihláška Studenti z ČR a SR použijí tento formulář ! Studenti bez rodného čísla použijí tento formulář !
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Tvorba prezentace Vložení snímku Vyberte si nejvhodnější typ snímku.
SKUTEČNÝ PŘÍBĚH DVOU TENORŮ
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
Feudální spoleČnost (středověk) Období 500 – 1400 n. l.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Práce s textem VY_32_INOVACE_1B_20
Plánování ve školní tělesné výchově
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
O JAKÝ ZAJÍMAVOSTECH SE CHCETE DOZVĚDĚT ???
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Příběh 2 oblázků s obrázky z Číny!
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Odbor školství mládeže a sportu Oddělení školské ekonomiky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2013
Jaroslav Seifert NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Česká poválečná literatura I.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Karel Svoboda AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Pozn. Zaměřeno na práci v MS PowerPoint
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Typy Oken, Zobrazení a Konfigurace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
Název události Datum akce Čas akce
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Rozložení s nadpisem Podtitul
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_17_12_vyjmenovaná slova
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte tento obrázek a odstraňte ho. Pak klikněte na ikonu Obrázky v zástupném symbolu a vložte vlastní obrázek. PHILIP ZIMBARDO Daniel Dvořak

Kdo to je ?  Narozen 23. března 1933  Manželka Christiny Maslach  Americký známí sociální psycholog, vysokoškolský pedagog, spisovatel literatury  Zejména jako koordinátor stanfordského vězeňského experimentu  Obdržel v roce 2005 cenu Nadace Vize 97 kterou založil exprezident Václav Havel.  Předání ceny doprovázelo české vydání knihy Moc a zlo. 2016–1933=83

Čím je tak známí ?  Od roku 1968 je profesorem na Stanfordově univerzitě  Jeho kariéra vzrostla díky populárnímu televiznímu pořadu Objevování psychologie, kde populárně-naučným způsobem představil psychologii a její problémy široké veřejnosti  A díky velkému množství knih i odborných textů (na tři sta prací), jejichž je autorem  V roce 2002 byl díky svým zásluhám i předsedou Americké asociace psychologů  Ve svých výzkumech se zabývá mnoha oblastmi lidské psychiky  Provedl stanfordský vězeňský experiment

Stanfordský vězeňský experiment  Jeden z nejznámějších a nejkontroverznějších experimentů v psychologii  Byl řízen a proveden roku 1971 Zimbardem  Spočíval v uzavření určitého počtu dobrovolníků do uměle vytvořeného vězení v rolích vězňů a dozorců a sledování jejich chování  Experiment musel být předčasně ukončen. Stalo se tak na popud čerstvě vystudované psycholožky Christiny Maslach

Výběr 12 vězňů a 12 dozorců bylo vybráno ze 75 studentů-dobrovolníků. Zcela záměrně byli vybráni psychicky vyrovnaní a zdraví jedinci. Právě proto, že experiment měl vnést světlo například do problému samovýběru při volbě povolání dozorce a také do obecného sporu o to, zda agresivita a brutalita spíše závisí na psychických predispozicích nebo je způsobena okolnostmi. Mezi dozorce a vězně byli dobrovolníci rozděleni náhodně, přičemž samotného experimentu se ze začátku účastnilo 9 vězňů a 9 dozorců. Zbytek tvořil náhradníky. Roli hlavního dozorce zastával David Jaffe a roli ředitele věznice pak Phillp Zimbardo

Pravidla pro běh experimentální věznice byla převzata z věznice Palo Alto v Kalifornii. Některá z nich: Vězeň musí být zticha v době odpočinku, po zhasnutí světel, v průběhu jídla a vždycky, když je mimo prostory vězení Vězni se musí oslovovat čísly Vězni musí dozorce oslovovat 'Mr. Correctional Officer' („pane nápravný důstojníku“) Jakékoli pochybení v plnění pravidel může být potrestáno Kromě toho museli vězni samozřejmě nosit uniformy. Navíc by se nemělo opomenout, že: Dozorci se mají snažit jakýmkoliv způsobem zcela ovládnout "vězně", avšak nesmí použít fyzické násilí. Vězni i dozorci byli placeni za účast v experimentu a věděli, že se jedná pouze o experiment. Pravidla

Průběh a zastavení Experiment nabral směr, který nikdo nepředvídal Musel být ukončen již po šesti dnech Dozorci se uchylovali ke stále častějšímu a krutějšímu trestání vězňů a Vězni dokonce vyvolali vzpouru Jeden z vězňů se psychicky zhroutil. 5 vězňů během této doby taky experiment opustilo Způsob, jakým bylo v krátké době změněno chování především dozorců, byl zcela šokující jak pro ně, tak pro Zimbarda samotného Ukázalo se, že zdravý člověk, je-li vystaven extrémním podmínkám, se může radikálně změnit (nebo změnit své chování), a to ve velmi krátké době. Zimbardo později uvedl, že z více než 50 lidí, kteří byli s experimentem seznámeni, pouze Christina Maslach zpochybnila jeho etičnost

Zimbardo v Čr V říjnu Zúčastnil se debaty pod záštitou Právnické fakulty Univerzity Karlovy Představení projektu Hrdinství v běžném životě

Přednáška

Děkuji za pozornost