Prognostické faktory u fluktuující idiopatické senzorineurální nedoslýchavosti Lejska, M., Bártková, E., Weberová, P., Havlík, R.,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
Advertisements

Tradované mýty v problematice závratí Doc MUDr M. Lejska,CSc Humpolec
Korekce lehké oboustranné senzorineurální vady sluchu Bártková,E., Lejska,M., Havlík,R., Weberová, P. AUDIO-Fon centr. Brno 2007.
Alergie a přecitlivělost Kurs Imunologie. Definice Alergie – zvýšená imunitní odpověď (často zánětlivá) na antigeny z vnějšího prostředí (alergeny) která.
[ 1 ] MUDr. Jana Mladá Farmakovigilance © 2010 Státní ústav pro kontrolu léčiv 5 minut pro bezpečnější farmakoterapii – proč se zabývat nežádoucími účinky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
E K O N O M I K A Spotřební daně Daň z vína. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Jednostranná nedoslýchavost Doc MUDr M. Lejska, CSc.
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
BIBLE Proč a jak číst Bibli. Biblická NEJ Nejrozšířenější kniha Nejdražší tištěná kniha vůbec Vůbec první tištěná kniha Přeložena do …. jazyků či nářečí.
MUDr. Robert Pytlík 1. Interní klinika VFN, Praha Celostátní setkání pacientů s lymfomem Praha, Pozitronová emisní tomografie ve vyšetřování.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_18 Informatika - MS Excel – Typy grafů Autor: Pavlína.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_20_ Dalekohledy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Pohlavně přenosné choroby. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky příjice klíčová slova : puchýřky, tvrdý vřed autor: Kamila Černá.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Pražská linka důvěryPražská linka důvěry
Alkoholismus Lucie Doleželová. Alkohol musíme považovat za tvrdou, silně návykovou drogu, obzvláště v psychicky těžkých obdobích, kdy se stává berličkou.
Ústrojí sluchové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_01_sluchové.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
Přírodopis - 8. ročník, Sluch
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Svaz chovatelů českého strakatého skotu, z.s. Skalský Dvůr
Civilizační choroby Vysoký krevní tlak.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
NEVIDITELNÝ ŠKRTIČ Jh*.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE__04_05_16_SLUCH
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Lejska, M., Bártková, E., Weberová, P., Havlík, R.,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Hmotnost jako fyzikální veličina Převody hmotnostních jednotek
Specifické poruchy učení
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Ing. Sylvie kršková, Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Poměr v základním tvaru.
C1200 Úvod do studia biochemie 2.1 Biochemická diagnostika
Vliv změn ve Studijním a zkušebním řádu na registrace a zápis studentů
MATEMATIKA Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Vývojová psychologie Prenatální období.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Panická porucha.
MŠ,ZŠ,SŠ pro sluchově postižené Valašské Meziříčí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Autor: Sára Mrkvicová Vedoucí: Jana Strouhalová Rok 2017/2018
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Organizace práce na prodejně
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Poměr v základním tvaru.
VNL CHOPN Mgr. Martina Dohnalová
Návykové látky Alkohol
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Inkontinence Michaela Matoušková.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Teorie chyb a vyrovnávací počet 2
Význam zapojení žáků s dlouhodobým onemocněním v pohybových programech na ZŠ a SŠ Mgr. Tomáš Vyhlídal Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci.
Problematika osteoporózy
Transkript prezentace:

Prognostické faktory u fluktuující idiopatické senzorineurální nedoslýchavosti Lejska, M., Bártková, E., Weberová, P., Havlík, R.,

Náhlá idiopatická senzorineurální nedoslýchavost Nedoslýchavost senzorineurálního typu, kdy ke ztrátě sluchu dochází z neznámé příčiny v průběhu časově omezeného úseku Je charakteristické vzestupem sluchového prahu, pocitem zalehlosti ucha a často i tinnitem

Trocha historie * První popis na světě: De Kleyn 1944 * Do roku 1955 jen asi 100 případů na světě

Učebnice Sedláček: Audiologie (1956) Přecechtěl: Otolaryngologie (1959, 1970) Tichý: Otolaryngologie (1982) „Náhlá cévní příhoda labyrintu“ Hybášek: Otolaryngologie (1985) „ Náhlé zhoršení sluchu“

Učebnice Berendes (1985) definuje „Náhlé oslabení sluchové funkce“ Yanagita, Suzuki (1983) – kriteria: –1. nedoslýchavost se musí rozvíjet náhle (?) –2. musí být senzorineurálního typu –3. musí být neznámé etiologie –4. nesmí být postiženy jiné hlavové nervy než VIII.n.

Název česky „Náhlá idiopatická senzorineurální nedoslýchavost“ německy „ Hörsturz“ (= zhroucení, pád) anglicky „ Idiopatic sudden deafness (hearing disorders)“ francouzsky „ Surdité brusque“ (= náhlý, prudký, nenadálý) italsky „ Blocco cochleare“ ( = blokáda, zablokování)

Z etiologie Cévní a oběhové příčiny Toxické a virové příčiny Ruptura membrány okrouhlého okénka Kochleární hydrops Alergie, stress, metabolické a psychické poruchy

Prognostické faktory Časnost léčby Charakter a tvar audiometrických křivek

Prognostické faktory Časnost léčby Charakter a tvar audiometrických křivek

Časnost léčby Je považována za nejvýznamnější faktor Weinaug 1985

Léčba Velká nejednost názorů Schwaber (2005) –„Nelze vyloučit, že řada léčebných metod koresponduje se spontánními remisemi a mohou mít malý nebo žádný vliv na efekt onemocnění.“

Léčba Schwaber (2005) –„Množství všeobecně užívaných vědomostí o této chorobě vlastně jen reprodukuje klinickou zkušenost ale málokdy i vědecká fakta.“

Léčba Schwaber (2005) –„Ani „zdánlivá“ odpověď na léčbu, ba ani postmortální nálezy nedokazují exaktní patofyziologii onemocnění.“

Prognostické faktory Časnost léčby Charakter a tvar audiometrických křivek

apikokochleární typ křivky je příznivější než jakýkoliv jiný typ audiometrické křivky *všechny typy audiometrických křivek jsou příznivější než basokochleární typ

Prognostická příznivost audio křivek apikokochleární křivka mediokochleární křivka pankochelární křivka basokochleární křivka

Porovnání kombinace dvou nezávislých parametrů (u-test) Kombinace časné léčby a apikokochleárního typu křivky vede v 87, 5 % k vyléčení (0,01%) Při kombinace pozdního počátku léčby a basokochleárního typu křivky je v 91,0% léčebný neúspěch (0,01%)

Doporučené léčebné postupy Arenberg (2001), Kotimäki (2003) Akutní : kortikoidy (Prednison cca 1 mg/ kg váhy) diuretika (HCHT mg/d; AAA 500 mg/d) betahistin Chronická: diuretika betahistin

Doporučené léčebné postupy V současné době se literárně diskutuje: Intratympanální aplikace kortikosteroidů, lidocainu nebo gentamycinu Efekt hyperbarické oxygenoterapie

Léky užívané v léčbě vnitřního ucha Seidman,MD.,Jacobson,PG (Detroid,USA) :Update Otology and Neurology, Vol. 29, No 3,1996. Lokální anestetika – Lidocain, Procain Antidepresiva – Trimipramin, Nortriptilin, Fluoxetin Antikonvulsanty – Carbamazepin, Phenytoin, Primidone Tranquilizery – Alprazolam, Clonazepam, Diazepam Antihistaminika – Terfenadin Diuretika – Furosemid, Hydrochlorothiazid Ca blokátory – Flunarizin, Nifedipine, Nimodipine Vasoaktivní – Betahistin, Vinpocetin, Pentoxyfyllin Jiné – dalších 14 skupin