KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 6: Proměnné, jejich typy a práce s nimi Bc. Radek Libovický.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příklady v jazyku C – část 2
Advertisements

Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mgr. Renáta Davidová.  Hrací plocha je rozdělena do 2 sloupců, které představují různé kategorie otázek.  Každé otázce ve sloupci je přiřazeno bodové.
Univerzita třetího věku kurz Znalci Databáze 2.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Řetězce v jazyce C ● řetězec je posloupnost znaků ● řetězcové konstanty se v C vkládají mezi uvozovky, např. "Ahoj Hugo!" ● v paměti je řetězec uložen.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 10: Tvorba vlastních funkcí Bc. Radek Libovický.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Základy MS Excel Vytvoření tabulky.
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
VY_32_INOVACE_67.
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
Druhá mocnina dvojčlenu
Rozklad mnohočlenu na součin
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Algoritmizace a programování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Struktury.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Algoritmizace a programování
Databáze MS ACCESS 2010.
Algoritmizace a programování
První matematická lekce
Sčítání desetinných čísel
C# konzole – Součet dvou čísel
Dopravní značky VY_32_INOVACE_07_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_1_DOPRAVNÍ ZNAČKY TEST Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní.
C# konzole – Program pro výpočet výrazu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Cvičení 4 Dědičnost objektů.
První matematická lekce
18 Matematické hádanky – násobení a dělení
Programování (14PRG) 1. cvičení.
Posuň čárku 2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Jiří Vyskočil, Marko Genyg-Berezovskyj 2010
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Přesnost a chyby měření
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Matematika + opakování a upevňování učiva
První pomoc.
Lineární rovnice Druhy řešení.
K-mapa: úvod a sestavení
Funkce v jazyce C = „množina“ operací, která provádí nějakou činnost s různými vstupy odstranění vícenásobného psaní či vkládání téhož kódu a lepší přehlednost.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Transkript prezentace:

KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 6: Proměnné, jejich typy a práce s nimi Bc. Radek Libovický

LOGICKÁ HÁDANKA Těžce nemocný starý pán byl u doktora a ten mu předepsal 2 červené a 2 modré prášky. Přesně o půlnoci si musí vzít právě jeden prášek modrý a právě jeden červený. Pokud si je nevezme, jeho srdce to nevydrží. Pokud si jich vezme víc, zemře na předávkování. Protože byl z cesty k doktorovi unavený, šel si hned po příchodu lehnout (takže si prášky nenachystal). Spal až do půlnoci, kdy ho probudil budík. Ke svému zděšení zjistil, že došlo k výpadku elektřiny a všude je naprostá tma. Zašmátral v krabičce na léky a zjistil, že ty 4 prášky od sebe hmatem nerozezná a žádná možnost k posvícení také neexistuje. Zachoval chladnou hlavu, zamyslel se a celou situaci v mžiku bravurně vyřešil. Jak? Odpověď na konci prezentace 2

TVORBA PROMĚNNÝCH Jednoduché proměnné: Celé číslo int Reálné číslo float Znak char Vytvoření proměnných: int pocet_lidi; float objem_valce; char pismeno; 3

OPERÁTORY Operátory: sčítání+ odečítání- násobení* dělení/ dělení modulo (zbytek po dělení)% 4

OPERACE S PROMĚNNÝMI Příklady : int a; int b = 7; a = 4; a = b; a = a + b; a = a * (a – b - 5); a+=b; a-=b; a%=b; a++; a--; Hodnoty : a nemá přiřazenou hodnotu b je 7 a je 4 a je 7 a je 14 a je 28 Zkrácená forma zápisu ( a = a + b; ) a je 35 a je 28 a je 0 a je 1 – inkrementace a = a + 1; A je 0 – dekrementace a = a - 1; 5

OPERACE S PROMĚNNÝMI Příklady : char a; char c = ‘5‘; int d; a = ‘a‘; a = a - 32; d = a - 32; c = c - ‘a‘; Hodnoty: a nemá přiřazenou hodnotu c je znak 5 – pozor není to číslo 5 d nemá přiřazenou hodnotu a je znak a a je znak A //posun v ASCII tabulce d je číslo 65 //ASCII hodnota pro a je 97 c je znak ď 6

VSTUP Funkce pro načítání dat z klávesnice: scanf("%d", &promenna); %d – pro celá čísla %f – pro reálná čísla %c – pro znaky Tato funkce vrací celé číslo, které je rovno počtu správně načtených položek 7

ZADÁNÍ PROGRAMU Zadání: Program, který načte 3 reálná čísla a vypíše jejich aritmetický průměr 8

ŘEŠENÍ #include int main() { //vytvoření proměnných float a; float b; float c; float prumer; printf("Zadejte 3 reálná čísla\n"); //naplnění proměnných scanf("%f",&a); scanf("%f",&b); scanf("%f",&c); prumer = (a+b+c)/3; //výpočet aritmetického průměru printf("Aritmetický průměr zadaných 3 čísel je :%f",prumer); //výpis textového řetězce a proměnné průměr return 0; } 9

ODPOVĚĎ NA LOGICKOU HÁDANKU Od každého ze 4 prášků si vzal půlku. 10