NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eliška Kopečná VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_12_Český jazyk_29_Číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_04_SHODA.
Advertisements

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.19_mnozne_cislo_podstat nych_jmen Datum:
Procvičování podstatných jmen. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr. Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Tomanová Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_05- Přídavná.
VY__III/2__INOVACE__04 Český jazyk PODSTATNÁ JMÉNA.
fotbalový mí č bílá r ůž e chutné ovoce P ř ídavná jména IT ve škole CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Věta se skládá ze slov Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Charakteristika výukového materiálu
Český jazyk – Slovní druhy
Věta se skládá ze slov Název školy
Název školy: Základní škola, Husova 276, Podbořany, okres Louny Autor:
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 16_Pád podstatných jmen
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Zdeňka.
ZÁJMENA KDO TATO JÁ NIC SE MŮJ NAŠE KTERÝ ŽÁDNÝ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Slovesa.
Věta se skládá ze slov Název školy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
PŘÍDAVNÁ JMÉNA VÝKLAD A PROCVIČENÍ.
VY_32_INOVACE_03_Přípony –ný, -ní
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_238_ČJ2
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
ČESKÝ JAZYK 3. roč. Číslo DUM: VY_32_INOVACE_09
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV AUTOR: MGR
Logické hry s názvy rostlin a určování rostlin podle obrázku.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_ČJ2_17_Slova se skupinami dě, tě,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
VY_32_INOVACE_01_Co je základem každé věty?
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Procvičování skloňování podstatných jmen rodu mužského
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Metodický list: Slovní druhy – 3. část
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Jana Šulcová
PŘÍVLASTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Předmět VY_32_INOVACE_03-24 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Slovní druhy (hra) VY_32_INOVACE_274_Slovní druhy šablona III/32 Mgr
Samohlásky - procvičování
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Věta se skládá ze slov Název školy
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eliška Kopečná VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_12_Český jazyk_29_Číslo podstatných jmen, ZŠ praktická, 5-6.r. -TEMA: Určování jednotného a množného čísla ČÍSLO PROJEKTU: CZ /1.4.00/

Anotace: číslo podstatných jmen Zadané úkoly procvičí žáky ve schopnostech určování jednotného a množného čísla podstatných jmen. Žáci vyhledávají podstatná jména v jednotném a množném čísle, doplňují slova do vět na základě přečteného úryvku, skládají slova ve větách. Po splnění každého úkolu následuje správné řešení pro kontrolu. Pilotáží bylo ověřeno, že úkoly vedou k procvičení rozlišování čísla podstatných jmen, procvičují pozornost při čtení, rozvíjí slovní zásobu a vedou k procvičení orientace ve čteném textu.

Podstatné jméno a jeho číslo U podstatných jmen určujeme číslo jednotné - maminka, pes, tužka množné – maminky, psi, tužky

Najdi a vybarvi políčka s podstatnými jmény v množném čísle tety okno skříně zubnetopýři nožebabička slonpostele děti ryba zuby skříňteta okna netopýr nůž slonipostel kočka kočky rybybabičkydítě ježek

Najdi a vybarvi políčka s podstatnými jmény v množném čísle tety okno skříně zubnetopýři nožebabička slonpostele děti ryba zuby skříňteta okna netopýr nůž slonipostel kočka kočky rybybabičkydítě ježek

Poznáš, které podstatné jméno nepatří do řádku ? Přeškrtni ho. kůň, vrabci, zajíc, kachna, orel, husa učitel, kominík, lékař, kuchaři, malíř teta, maminka, bratři, sestra, táta křída, sešity, pouzdro, pero, tužka sněženka, petrklíč, sasanky, jitrocel jabloň, hruška, třešeň, švestky

kůň, vrabci, zajíc, kachna, orel, husa učitel, kominík, lékař, kuchaři, malíř teta, maminka, bratři, sestra, táta křída, sešity, pouzdro, pero, tužka sněženka, petrklíč, sasanky, jitrocel jabloň, hruška, třešeň, švestky Poznal jsi, že do řádku nepatří podstatné jméno v množném čísle?

Pozorně si přečti úryvek z knihy Jana Karafiáta – Jiřího Trnky, Broučci. Vyhledej a podtrhni všechna podstatná a vlastní jména. Byl podzim. Světla ubývalo a zimy přibývalo, a tak broučci, že už nikam nepoletí. Jenom musel tatínek kmotříčkovi slíbit, že se k nim přijde s maminkou a s Broučkem ještě jednou podívat, a to hned zítra, dřív než udeří zima. A tak druhý den po snídani, že půjdou ke kmotřičce. A šli. Však už na ně čekali. Dávali si po hubičce a Brouček líbal ruku. Ale byl tam ještě někdo. Kmotřička vzala broučka za ruku: „Pojď, Broučku, polib také tadyhle Janince ruku.“

Byl podzim. Světla ubývalo a zimy přibývalo, a tak broučci, že už nikam nepoletí. Jenom musel tatínek kmotříčkovi slíbit, že se k nim přijde s maminkou a s Broučkem ještě jednou podívat, a to hned zítra, dřív než udeří zima. A tak druhý den po snídani, že půjdou ke kmotřičce. A šli. Však už na ně čekali. Dávali si po hubičce a Brouček líbal ruku. Ale byl tam ještě někdo. Kmotřička vzala Broučka za ruku: „Pojď, Broučku, polib také tadyhle Janince ruku.“ Pokud jsi pracoval správně, našel jsi 15 podstatných jmen a 5 jmen vlastních.

Pokud jste četli předcházející úryvek pozorně, dokážete doplnit následující věty. Byl …………. Světla ……….a zimy …………. Jenom musel ………… kmotříčkovi slíbit, že se k nim přijde s ……….. a s ………….ještě jednou podívat. A tak druhý den po …………., že půjdou ke ………… Dávali si po hubičce a Brouček líbal ………..

Byl podzim. Světla ubývalo a zimy přibývalo. Jenom musel tatínek kmotříčkovi slíbit, že se k nim přijde s maminkou a s Broučkem ještě jednou podívat. A tak druhý den po snídani, že půjdou ke kmotřičce. Dávali si po hubičce a Brouček líbal ruku.

Byl podzim

V každé větě uspořádej slova, věty napiš, podtrhni podstatná jména a vlastní jména. vrátil se domů pozdě Petr. netrpělivě čekala Doma ho maminka. mu Chystala večeři dobrou. Alenka Sestra s panenkou si hrála stolem pod. seděl a v si noviny Tatínek křesle četl. předla kamen u Kočka. štěkal boudy u Pes.

Petr se vrátil pozdě domů. Doma ho netrpělivě čekala maminka. Chystala mu dobrou večeři. Sestra Alenka si hrála pod stolem s panenkou. Tatínek seděl v křesle a četl si noviny. Kočka předla u kamen. Pes štěkal u boudy.

Citace a zdroje: vlastní text: Karafiát, Jan – Trnka, Jiří. Broučci. Praha: Albatros, II,s.13 obrázky: content/gallery/Podzim/opadany-strom.gif