PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Advertisements

Podpora meziobecní spolupráce
Organizace řízení společnosti
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Struktura zápisu porady a měsíční plán porad Vypracovali: Gebhart, Benešová, Sinkulová.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Sociální práce s rodinou 3
, PREZENTAČNÍ TECHNIKY Poznání sebe sama ve skupině (jak jednám při hromadné aktivitě)
Název příjemce: Základní škola Šaratice, Náves 96, příspěvková organizace Název partnera: Z ákladní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
Jazyková příprava Skupiny ČEZ
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Praktické rady a zkušenosti jak vytvořit RP, jak připravit program RP Eva Bosáková Národní kancelář EQUAL.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Rozhodovací procesy.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Moderní personalistika DS 2009/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Andrea Brožová Doubková
Pedagogická komunikace
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
Psychologie komunikace Sociální komunikace v práci manažera Ivana Nekvapilová Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání.
KOMUNIKACE 1.Obecné zásady úspěšné komunikace 2.Formy komunikace 3.Komunikace organizace jako celku.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Time mng. a osobní efektivita Lektor: Mgr. Stanislav Loskot, MBA 12. června 2015.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 3. ÚVOD DO KOGNITIVNÍHO MANAGEMENTU, PRINCIPY A SPECIFIKA KOMUNIKACE Operační program.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 PROGRAMY INSPEKCÍ Robert Mout DCMR – Agentura pro ŽP.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Zdravotnický management
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_77
Management a řízení hotelu
Přijímání informace a porozumění sdělovanému
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Flexi Work Komerční banka, a.s. Martina Maričová, Human Resources
Prezentační a komunikační dovednosti
Andrea Brožová Doubková
Transkript prezentace:

PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro bezpečnostní systém státu (reg. č.: CZ.1.01/2.2.00/ )

Obsah 1. Rozhovory s podřízenými 2. Porady 3. Prezentace odborného problému

Rozhovor s podřízeným přímá komunikace mezi nadřízeným a jeho přímým podřízeným obvykle mezi čtyřma očima existují pro ni příčiny a témata má věcný obsah a předem vytčený cíl

K čemu slouží? odbourávají se nedorozumění a předsudky k lepšímu vzájemnému poznání společnému řešení vzniklých problémů spolupracovník má možnost vyjádřit své vlastní myšlenky zamezit fámám a dezinformacím posílení sebevědomí podřízeného a jeho připravenosti převzít odpovědnost

Chyby při vedení rozhovorů termín není stanoven včas není znám důvod rozhovoru na zvoleném místě není klid podřízení nedůvěřují prostředí rozhovoru podřízení jsou nadřízeným neustále přerušování

Chyby při vedení rozhovorů nadřízený se rozhodne, i když nebyly projednány všechny důležité podrobnosti podstatná rozhodnutí jsou přijata již před rozhovorem hovoří se o různých detailech, nedojde se k žádnému konkrétnímu výsledku nadřízený zneužívá svoji zkušenost s rozhovory a svoji pozici v hierarchii

Druhy rozhovorů pravidelné rozhovory - vytčení cílů - hodnotící rozhovor - podpůrný rozhovor příležitostné rozhovory - představovací rozhovor - vstupní rozhovor - rozhovory k poskytnutí zpětné vazby - výstupní rozhovor

Jak připravit rozhovor? stanovit si cíl domluvit čas a zvolit vhodné místo vytvořit vhodné prostředí zabezpečit potřebná technická zařízení rozhodnutí o případné účasti jiných osob vytvořit si strategii rozhovoru shromáždit a vyhodnotit potřebné informace či zvolit argumenty. vhodně používat komunikační techniky

Komunikační techniky otázky - otevřené x uzavřené - kontrolní - alternativní, komplexní - sugestivní námitky aktivní naslouchání

Porady případ komunikace vedoucího se skupinou podřízených vedoucí je ten, kdo poradu řídí, stanovuje její cíle a odpovídá za její účelnost kombinace jednosměrné i obousměrné komunikace

Druhy porad informativní operativní řešitelská strategická rozhodovací

Jak připravit poradu? naplánovat termín a vhodné místo rozhodnout o typu porady stanovit cíle připravit obsahový a časový plán porady připravit materiály a rozhodnout o jejich distribuci zúčastněným zhodnotit splnění předešlých úkolů

Rozdělení rolí Vedoucí účastníci facilitátor zapisovatel

Základní literatura MENTZEL, W. Rozhovory se spolupracovníky. Praha: Grada Publishing, NEKVAPILOVÁ, I. Podstata sociální komunikace. Vyškov: VVŠ PV, 2003 PLAMÍNEK, J. Vedení porad. Praha: Grada Publishing, 2007.