Dějiny umění Alegorie ctností a neřestí (M.B. Braun v Kuksu) 2. Mgr. et Mgr. Kateřina Plesníková, DiS. VY_32_INOVACE_PLE.DU.2_2_25.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Advertisements

BAROKO V ČECHÁCH.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Baroko v Čechách Sochařství 2. část
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Barokní umění.
Neurofysiologické principy a etika v doktorském studiu komise pro vědu RVŠ zpracoval Jaroslav Pokorný Galenos.
ICT – 2 – 3 – 1 Hudební výchova PL 1 - ukolébavka
Použité zdroje a odkazy: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
Základní škola Kaplice, Školní 226 Základní škola Kaplice, Školní 226 DUM VY_52_INOVACE_11BI70 Autor: Ludmila Baštářová Období vytvoření: Květen 2013 Ročník,
Bajka a její znaky.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Úhly vedlejší a vrcholové
Matyáš Bernard Braun Název školy
Barokní sochařství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczova. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
CO CHYBÍ? CO NEPATŘÍ? Varianta 1 – Co chybí?
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ – Státy a jejich hranice Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Dějiny umění Poznáte sedm novodobých divů světa? 4. Mgr. et Mgr. Kateřina Plesníková, DiS VY_32_INOVACE_PLE.DU.4_2_39.
Kuks Alegorie Ctností a Neřestí. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
DUM Č.1 DUM Č.1 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Elektrické vlastnosti látek (6. ročník) Zdroj: Wikimedia. Suitcase icon.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Bajka Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Matyáš Bernard Braun Ukázky z tvorby. sv. Ivo Karlův most, Praha foto 2.
HELENA ŠKOPKOVÁ, ZŠ HORNÍ SLAVKOV VY_32_INOVACE_301_SOCHY CTNOSTÍ.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – baroko, sochařství,umělci.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Svalová soustava VY_32_INOVACE_06-03 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Napiš čísla od 1 do 10 a pokus se určit minerály na obrázcích.
Dějiny umění Poznejte díla směrů první poloviny 20. století 4.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Dějiny umění Úvod do dějin umění - architektura 1.
Dějiny umění Poznejte významná pražská sochařská díla 4.
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Základní škola, Hradec Králové
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ŠABLONA III/2 SOCHY NEŘESTÍ
Mgr. Radka Pospíchalová
Dějiny umění Gotické památky v Praze 2.
Vztahy a pravidla soužití - obec
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Zhodnocení služeb vybrané knihovny
Fyzika – Jednoduchý elektrický obvod
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Elektrické pole.
Obrázek dostupný z: ZVÍŘATA Obrázek dostupný z:
Název školy: Zš a MŠ Březno
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Hmotnost a její jednotka
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Dějiny umění Památky a umělecká díla 4.
VY__III/2__INOVACE__144 Geometrické tvary.
Farben Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Živočichové v zimním lese
Dějiny umění Slohy v architektuře 4.
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Napiš čísla od 1 do 10 a pokus se určit minerály na obrázcích.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Dějiny umění Poznejte významné pražské památky 4.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Dějiny umění Prvky gotické architektury 4.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Dějiny umění Alegorie ctností a neřestí (M.B. Braun v Kuksu) 2. Mgr. et Mgr. Kateřina Plesníková, DiS. VY_32_INOVACE_PLE.DU.2_2_25

Ctnosti a neřesti (M.B.Braun v Kuksu)

1.

2.

3.

4.

5.

Úkoly k obrázkům: 1.Některé z alegorií mají u sebe zvířata (prase, kohout, medvěd, osel) – napište, se kterou lidskou vlastností by mohla souviset?

2. U alegorií se setkáme i s jinými symboly – které to například jsou?

3. Pojmenujte podle svého uvážení jednotlivé alegorie.

4. Jedná se o Obžerství, Lenost, Lásku, Hněv a Píli (srovnejte).

5. Najděte mezi alegoriemi dvě protikladné dvojice ctností a neřestí.

6. Která ze jmenovaných soch vyznívá dynamicky, a která naopak klidně?

7. Napište svůj nápad na alegorické vyjádření kladné a záporné lidské vlastnosti.

8. Kterou dobrou lidskou vlastnost pokládáte za nejdůležitější a proč?

9. Kterou špatnou lidskou vlastnost pokládáte za nejpalčivější a proč?

10. Co mají z hlediska formy Braunovy sochy společného?

Použité zdroje(obrázky): AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _-_Kuks_2011_-_alegorie_ctnosti_a_neresti/