Vedení dialogu a diskuse Dobrá dohoda je dcerou nespoutaného myšlení a vzájemného respektu Jiří Plamínek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Schůze, porady a jejich řízení
Efektivnost řídící práce
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Sylabus pro prezentační dovednosti III.
Cesta ke kvalitě v praxi
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Kvalitativní výzkum.
Rozbor uměleckého textu
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Diskuse (z lat. discussio od dis-quatere, pře-třásat, zkoumat, diskutovat) je věcný rozhovor několika osob nad určitým tématem,lat -jehož cílem není rozhodovat,
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Jak vybudovat úspěšnou zahraniční spolupráci II. Motto: Na ´družbu´ si již nehrajeme … Workshop IV.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
Charakteristiky zdravé komunikace
Firemní komunikace ( několik postřehů z praxe) PhDr. Pavel Beňo Práce a vztahy / Civilcourage TV Tel ;
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Metodické pokyny pro předmět Tlumočnický proseminář
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
W.P Ekonomický a sociální výbor Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování.
EVENT MARKETING, MICE A ŘÍZENÍ JEHO PROCESU v regionální praxi Nic nového pod sluncem Roman Vacho © Generální.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Psychologie II Sociální psychologie
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Skupinové interview (Focus group)
LEADERSHIP DEVELOPMENT PROGRAM
Rozvoj a vedení týmu.
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
INTERKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Metoda ohniskových skupin
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Zásady efektivní komunikace
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
aneb Assessment Centre a Development Centre
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Řečnický styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
Profesionální rozvoj a další vzdělávání učitelů Reflexe v práci učitele.
Metoda ohniskových skupin Princip: získání údajů a pohledů, které by bez interakce ve skupině byly obtížně přístupné.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Reflexe v procesu učení
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Modelový koncept hodiny výtvarné výchovy
HYGIENA sebeobsluha.
Esej Definice druh úvahy na odborné téma. Nebývá rozsáhlá, je psána většinou s estetickým záměrem. Od úvahy se liší tím, že zobecňuje a syntetizuje poznatky.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Vedení dialogu a diskuse Dobrá dohoda je dcerou nespoutaného myšlení a vzájemného respektu Jiří Plamínek

Vývojová stádia učení se diskuse I – Iniciativa a příjem: 0-6 let Používaný vzorec – věnování pozornosti, naladění se II – Vzájemné interakce – výměny v kruhu: 6-12 let Používaný vzorec – utváření skupiny, střídání se, kooperace III - Vzájemné domlouvání se – dialog, diskuse: let Používaný vzorec – utváření názorů, rozvíjení obsahu,přijímání závěrů IV – Řešení rozporů – zvládání konfliktu: 16 let + Používaný vzorec – pojmenování rozporů, obnovení kontaktu, vytváření dohod a pravidel

Techniky používané k diskusi Brainstorming Brainwriting Myšlenkové mapování – Mind mapping

Diskuse a dialog - pojmy Diskuse je věcný rozhovor několika osob nad určitým tématem, jehož cílem není rozhodovat, nýbrž věc pečlivě rozebrat z různých stránek, shromáždit argumenty a případně připravit půdu pro racionální rozhodnutí. Dialog je rozhovor dvou nebo více osob, který může vést k nalezení společného stanoviska. Dialog může znamenat také „rozhovor“ fiktivní, psaný, a tedy literární formu, např. v divadle nebo v románu.

Trénink vedení diskuse Diskuse v akváriu – dvě skupiny – diskutující a pozorovatelé. Pozorovatelé obdrží formulář pro posouzení diskuse, účastníci se dohodnou na tématu. Diskutují, pozorovatelé sledují a zaznamenávají, co se v diskusi děje. Následuje zpětná vazba a rozbor diskuse. Byla to diskuse? Co se nám dařilo? Co bylo efektivní? Co můžeme přidat?

Řečnický souboj – účastníci jsou rozlosováni do dvojic, které se utkají v řečnickém souboji. Vylosují si téma a kdo zastává Ano a kdo Ne. Poté mají prostor na obhájení svých názorů. Moderátor striktně dbá na dodržování časů.  1.Účastník Ano 1 minuta  2. Účastník Ne 1 minuta  3. Účastník Ano 30 sec  4. Účastník Ne 30 sec  5. Účastník Ano závěrečná myšlenka (max. 3 věty nebo jedno souvětí)  6. Účastník Ne závěrečná myšlenka (max. 3 věty nebo jedno souvětí) Následně hlasování kdo více zaujal a reflexe na souboj

Proč se zabývat dialogem a diskusí? Poskytují nám příležitost pro zkoumání vlastních pohledů a způsobů myšlení Prostřednictvím dialogu s druhými objevujeme a dále prohlubujeme svoje myšlení, objevujeme další perspektivy a hlediska Prostřednictvím dialogu se soukromý svět vlastního „já“ rozšiřuje a překonává egocentrismus vlastního myšlení V dialogu se vnitřní řeč myšlenek mění na sdílenou událost Dialog a diskuse obsahují na rozdíl od běžné konverzace myšlení vyššího řádu a zprostředkovávají uvědomění si probíhajícího myšlení Dialog a diskuse jsou důležitým prostředkem vývoje