VY_32_INOVACE_86
ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA Materiál obsahuje PREZENTACI s řešenými příklady pro žáky, která slouží k procvičení probrané látky. DATUM : duben 2012 AUTOR : Šárka Šubertová VZDĚLÁVACÍ CÍL : naučit se samostatně pracovat se zadáním a procvičit si naučené vzorce SPECIÁLNÍ POTŘEBY : žádné DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU : aritmetická posloupnost-prezentace VAZBY NA OSTATNÍ MATERIÁLY : návaznost na prezentaci ARITMETICKÁ POSLOUPNOST
UŽITÍ ARITMETICKÉ POSLOUPNOSTI Šárka ŠUBERTOVÁ
SLOVNÍ ÚLOHY 1.PŘÍKLAD Plechovky jsou narovnány v deseti řadách nad sebou. Každá vyšší řada má o jednu plechovku méně. Ve spodní řadě je 24 plechovek. Kolik je všech plechovek?
ŘEŠENÍ
ODPOVĚĎ Plechovek je celkem 195.
2.PŘÍKLAD Dělník zhotoví za směnu 26 výrobků. Kolik výrobků by zhotovil za 18 dní, kdyby zvyšoval svůj výkon denně o jeden výrobek? Za kolik dní by při zvýšeném výkonu zhotovil 710 výrobků?
ŘEŠENÍ
ODPOVĚĎ Za 18 dní zhotoví dělník při zvýšeném výkonu 621 výrobků.
3.PŘÍKLAD Železné roury jsou narovnány v deseti řadách nad sebou tak, že vrchní řada má 15 trubek a každá další řada o jednu trubku více. Kolik je všech trubek?
ŘEŠENÍ 10 řad 15 trubek
ODPOVĚĎ Železných rour je dohromady 195.
ZDROJE HUDCOVÁ, Milada; KUBIČÍKOVÁ, Libuše. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ,SOU a nástavbové studium. Praha: Prometheus, 2004, ISBN MIKULČÁK, Jiří a kol. Matematické, fyzikální a chemické tabulky pro SŠ. Praha: Prometheus, 1988, ISBN