Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektrotechnika Automatizační technika
Advertisements

Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Elektronické dálkoměry
Pasivní (parametrické) snímače
Elektrotechnika Automatizační technika
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
MATEMATIKA Úhel a jeho velikost.
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
SOUČÁSTKY ŘÍZENÉ SVĚTLEM 2
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
O DRAZ SVĚTLA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Světlo, optické zobrazení - opakování
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
OB21-OP-EL-ELN-NEL-M-4-004
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Elektromagnetická slučitelnost
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Programová obsluha optického čidla 1
Senzory pro EZS.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Návrhové systémy.
Číslicová technika.
Číslicová technika.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslicová technika.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Senzory pro EZS.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
MATEMATIKA Odchylka přímek a rovin 1.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Senzory pro EZS.
Elektromagnetická slučitelnost
Elektromagnetická slučitelnost
Číslicová technika.
Elektromagnetická slučitelnost
Elektromagnetická slučitelnost
Číslicová technika.
Vstupní senzory 1 Vypracoval: Ing. Jaroslav Chlubný
Elektromagnetická slučitelnost
Číslicová technika.
Senzory pro EZS.
Název projektu: Škola a sport
Transkript prezentace:

Senzory pro EZS

Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná škola Litovel, Komenského 677 Číslo materiálu: III/ _Snímače světelné se spínacím výstupem Autor: Ing. Janyška Lubomír Tématický okruh: Senzory pro EZS Ročník: II. Datum tvorby: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Janyška Lubomír

Světelné spínače se skládají z vysílače a přijímače, které jsou umístěny v jednom pouzdře. Světelné snímače se spínacím výstupem. Vysílač vyzařuje difuzní infračervené světlo, které je částečně odráženo předměty zpět do přijímače světelného spínače.

Dosah snímače je do 40cm a je závislý na odrazivosti a barvě snímaných předmětů. Světelné spínače pracují bez reflektoru.

Reflexní světelná závora. Na rozdíl od světelného spínače je infračervené světlo vysílané vysílačem odráženo zpět do přijímače reflektorem. Rozpětí mezi snímačem a reflektorem je do 5m. Jako reflektor se nejvíce používá prismatický reflektor nebo rozdělovací polopropustné zrcadlo, které není citlivé na úhel natočení a vrací paprsek vždy zpět směrem ke zdroji.

Reflexní světelné závory indikují předměty, které přerušují světelné paprsky mezi snímačem a reflektorem. Vysílač i přijímač pracují se společnou čočkou. Odrazka odráží vysílané světlo zpět na čočku. Reflexní optické závory s autokolimací mají malý kruhový profil paprsku. To má výhodu: tyto snímače nemají mrtvou oblast pro snímání, lépe rozlišují malé předměty a jejich spínací charakteristika je nezávislá na směru přiblížení.

Jednocestné světelné závory Jednocestné světelné závory se skládají z odděleného vysílače paprsku a přijímače paprsku. Vysílač vysílá světelný paprsek směrem k přijímači. Vzdálenost mezi vysílačem a přijímačem bývá do 20m.

Jednocestné světelné závory bývají používány k hlídání prostor, vchodů a vjezdů pro motorová vozidla. Jsou rovněž určeny k detekci polohy předmětů, především v potravinářském, chemickém a farmaceutickém průmyslu. Rovněž nacházejí použití ve strojírenském průmyslu, např. na výrobních linkách, manipulátorech a podobných zařízeních.

1.Čím se liší světelné spínače od reflexních světelných závor? 2.Jakého dosahu lze dosáhnout se světelnými spínači, s reflexními světelnými závorami, Otázky k opakování Nápověda

Anotace: Tato prezentace slouží k výkladu snímačů fyzikálních veličin. Žáci na základě studia stanoví vlastnosti a funkce jednoduchých obvodů pro systémy EZS. Použité zdroje: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Janyška Lubomír