Vzdělávání pedagogických pracovníků v přírodovědných a technických oborech Závěrečná odborná konference Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let Pardubice, 13. a
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 2 Fyzika je tvrdá práce! Tak to prostě je, chcete-li se něco pořádného naučit!
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 3 Fyzika je tvrdá práce! Tak to prostě je, chcete-li se něco pořádného naučit! Má fyzika žáky bavit?
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 4 Těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno vztlakovou silou, rovnající se tíze kapaliny stejného objemu jako je ponořená část tělesa. Archimédés ze Syrakus, řecky Αρχιμήδης, latinsky Archimedes, (287 př. n. l. – 212 př. n. l. Syrakusy)
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 5
6
7
8
9
10
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 11
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 12
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 13
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let
15
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 16
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 17 Testy ve vyučovacím procesu Modelová situace Případové studie Obrácení rolí Brainstorming Skupinová diskuse Mind-mapping (myšlenková mapa)
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 18 Zpětná vazba, motivační nástroj…
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 19 Chemie, biologie a fyzika v životním prostředí navozuje modelové situace, na jejichž základě žáci reagují a popisují své chování
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 20 Ideální případová studie vychází z praxe účastníků. Osnova: a.Situace b.Problém c.Reakce d.Výsledek
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 21 Účastníci přednášejí Dobré pracovat ve skupinách Prezentace skupinové práce
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 22 Skupinová práce se zvláštními pravidly po provedeném experimentu po výkladu
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 23 Realizace experimentu Rozdělení rolí Pozorování, popis jevu Hledání společného řešení
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 24 Vytváření vlastních map Výklad podle myšlenkových map
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 25
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 26
Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 27