Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1
2 OBSAH 1.Věcná příprava projektového záměru (Výzva k předkládání žádostí) 2. Projektový záměr partnera projektu (Formulář) 3. Komunikace s partnery (Příprava podkladů k žádosti)
1.Věcná příprava projektového návrhu Výzva č. 44 Text výzvy včetně příloh: Probíhá příprava www stránek k projektu v rámci v části Granty a dotace EU 3
Program: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:1 - Počáteční vzdělávání Oblast podpory:1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání Globálním cílem PO 1 je rozvoj a zkvalitňování počátečního vzdělávání s důrazem na zlepšení klíčových kompetencí absolventů garantujících uplatnitelnost na trhu práce a zvýšení motivace k dalšímu vzdělávání. 4
Cílem výzvy je investiční a metodická podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních a základních školách v krajích. Přehled podporovaných skupin oborů Vzdělávací oblast - Člověk a příroda Zvýšení zájmu žáků ZŠ a SŠ o technické a přírodovědné vzdělávání 5
6 A) Podpora realizace kurikulární reformy škol a školských zařízení B) Spolupráce institucí počátečního vzdělávání s aktéry na trhu práce (včetně zahraničních) s možností uplatnění inovativních forem spolupráce C) Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních
7 A.1 Cílené investice středních škol v oblasti přírodovědného a technického vzdělávání Vybavení pro laboratoře, odborné učebny, školní hospodářství (podle §13 Vyhlášky 108/2005 a střediska praktického vyučování (podle §14)
8 A.2 Neinvestiční podpora středních a základních škol v oblasti přírodovědného a technického vzdělávání Vybavení prostor pro výuku hmotným neinvestičním majetkem a spotřebním materiálem (laboratorní pomůcky, spotřební materiál pro pokusy, nástroje pro dílny) Vzdělávání ped. pracovníků k obsluze strojů a zařízení, které byly zakoupeny v rámci projektu
9 Vzdělávání ped. pracovníků v metodách a formách práce vedoucích k využití výstupů projektů OP VK (Příloha č.6 výzvy), nebo výstupů jiných projektů Celoroční, pravidelně se opakující volnočasové aktivity, zaměřené na přírodovědné a technické vzdělávání žáků SŠ, jejichž obsahová náplň musí navazovat na ŠVP školy Vytváření sítí spolupracujících škol s cílem vzájemné výměny zkušeností
10 D - Dlouhodobá spolupráce SŠ a VŠ vedoucí k udržení/zvýšení zájmu žáků škol o studium technických a přírodovědných oborů VŠ D - Zapojení odborníků z praxe (včetně odborníků ze zahraničních firem) do výuky D - Tvorba elektronických učebnic, které chybí v nabídce učebnic, mohou být dopracovány učebnice, které dosud nezískaly doložku MŠMT. (Sdělení MŠMT č.j. 1052/ )
11 D - Využívání technických památek a interaktivních expozic k přípravě školních/žákovských projektů zaměřených na popularizaci tohoto typu vzdělávání D – Stavební úpravy škol, které budou nezbytné pro rozvoj přírodovědného a technického vzdělávání popř. pro integraci žáků se zdravotním postižením do výuky
12 B.1 Rozvoj a podpora spolupráce SŠ a ZŠ a spolupráce se zaměstnavateli, nebo jejich zástupci Sdílení učeben/dílen/laboratoří SŠ pro povinnou výuku žáků ZŠ zaměřenou na přírodovědné a technické vzdělávání
13 Celoroční, pravidelně se opakující volnočasové aktivity pro žáky ZŠ (návaznost na ŠVP školy) s využitím učeben, dílen, laboratoří) Programy vzájemného učení, kde žáci SŠ připravují a realizují aktivity pro žáky ZŠ Spolupráce ZŠ a SŠ se zaměstnavateli v rámci komunitního rozvoje
14 Využití výstupů vzniklých v rámci Ipo a Ipn na podporu badatelsky orientovaného vzdělávání D – Stáže pedagogických pracovníků SŠ na ZŠ a naopak Střední školy musí během projektu realizovat aktivity ze skupiny B. Na každou SŠ budou napojeny nejméně 4 ZŠ. Alespoň 2 ze ZŠ musí mít sídlo v jiné obci. Na základě spolupráce se ZŠ, SŠ sestaví evaluační zprávu – podklad pro příručku dobré praxe.
15 B.2 Podpora spolupráce středních a základních škol v krajích Krajská setkání metodiků, vedoucích předmětových komisí a pedagogických pracovníků v oblasti přírodovědného a technického vzdělávání Cílem aktivit je vytvoření společné odborné platformy pro setkávání ped. pracovníků.
16 D – C.1 Zvyšování jazykové vybavenosti žáků v technických a přírodovědných předmětech Podpora výuky metodou CLIL, včetně tvorby učebnic a vzdělávacích materiálů pro žáky Tvorba cizojazyčných slovníků Zapojení rodilého mluvčího/odborníka z praxe jako druhého pedagoga ve výuce
2. Projektový záměr partnera projektu Část 1 - Identifikační údaje Část 2 – Zapojení partnera projektu Zdůvodnění zapojení partnera projektu Popis zapojení partnera ve vazbě na podporované aktivity Zkušenost s prací s cílovou skupinou Zdůvodnění potřebnosti projektu – popis výchozího stavu Zapojení spolupracujících subjektů Cíle projektu Popis přidané hodnoty projektu 17
Část 3 - Klíčové aktivity Využití výstupů z projektů OP VK Část 4 - Monitorovací indikátory Část 5 - Udržitelnost výstupů (3 roky) Část 6 - Publicita Část 7 - Výběrová řízení/Zadávací řízení Část 8 – Synergické projekty 18
3. Komunikace s partnery Konzultace s partnery projektu: – Konzultace s ŘO Duben Příprava podkladů k žádosti Realizace projektu: –
Děkuji Vám za pozornost Mgr. Helena Michalicová