Rozpoznání a předvedení 6-ti základních emocí z mimických výrazů ve tváři i změnou tělesného postoje. Pohybová hra Nomen Omen. Jemný dotek obličeje (peříčkem,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Emoce Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov11 Autor Mgr. et Mgr.
Advertisements

LÁSKA.
Bc. Michaela Galová I. HYDR Evoluční psychologie
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Ud ě lej si č as! Udělej si čas na lásku … Je to tajemství věčného mládí.
Svalstvo.
Jsou v ž ivot ě chvíle, kdy nám p ř ítomnost druhého velmi chybí, a stále by jsme jej cht ě li mít p ř i sob ě.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_12
VY_32_INOVACE_PSYM24360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
MUDr. Radkin Honzák, CSc. Psychiatrická katedra IPVZ
Emoce (city).
Neverbální komunikace
Psychologie Mgr. Milan Šimek
Stres Vypracovala:Terezie Stránská
City Pavel Šuranský.
DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE ROZPOZNÁVÁNÍ VÝRAZŮ EMOCÍ VE VZTAHU K CELKOVÉ EMOČNÍ INTELIGENCI Bc. Tereza Sadková Katedrové.
Komunikace s dětským pacientem
TRANSAKČNÍ ANALÝZA.
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
… to je někdy víc než láska…
Komunikace Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Parametry funkční a dysfunkční rodiny v posouzení
Milý č loví č ku…. Ur č it ě se najde n ě kdo, koho máš opravdu rád…
KOORDINAČNÍ SCHOPNOSTI 1. BIOLOGICKÁ DETERMINOVANOST 2. SENZITIVNÍ OBDOBÍ – MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK 3. ÚZKÝ VZTAH S MOTORICKOU DOCILITOU 4. JEMNÁ A HRUBÁ MOTORIKA,
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
KOMUNIKACE V..
Stres Petr Machala. anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní.
Sebeuvědomění a sebekontrola
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Radost mi vrátila Golgata
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
– Nonverbální komunikace. Podávání ruky Dlan ě nahoru, dol ů Leklá ryba Mocenská ruka – drti č „normální podání ruky“ Jeden už chce odejít.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová 2011, MU Projekt FRVŠ
Neverbální komunikace
Úvod do estetiky estetika.
VÝRAZ OBLIČEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zásady efektivní komunikace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Informace a společnost – neverbální (nonverbální) komunikace Hana Slámová VOŠIS 2014.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Emoce, city. Emoce jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky činnosti jedince. Cit je nervový popud,
Psychické stavy a procesy Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Cvičení s obručí.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Konflikty a komunikace v mezilidských vztazích Iva Štětovská Katedra psychologie FF UK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Mgr.Michal Vičar Emoční inteligence.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
VNÍMÁNÍ, POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Rehabilitační tělesná výchova
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Neverbální komunikace Mimika, proxemika, gestika
Společenská výchova – Neverbální komunikace
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Výchova k občanství 8.ročník
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
Vybrané kapitoly ze sociologie 4
RODIČ A SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Emoce souvislost s ot.č.2 (emoční deprivace)
Transkript prezentace:

Rozpoznání a předvedení 6-ti základních emocí z mimických výrazů ve tváři i změnou tělesného postoje. Pohybová hra Nomen Omen. Jemný dotek obličeje (peříčkem, kouskem vaty, mycí houbičkou, bříšky prstů). Bc.Kateřina Cuperová Rehabilitační tělesná výchova

6 základních emocí Hn ě v (Anger) Št ě stí (Happiness) P ř ekvapení (Surprise) Znechucení (Disgust) Smutek (Sadness) Strach (Fear)

Emoce mají 3 složky. Jsou to: citové prožitky - radost, smutek, strach, překvapení,hněv, znechucení, motorické projevy - výraz tváře, postoj těla a doprovodné tělesné změny - zvýšený tlak, tep, pocení. Emoce patří k našim životům. Mnozí odborníci tvrdí, že takzvaná emoční inteligence, EI, může být mnohdy důležitější než IQ. Hněv, smutek, láska, ale i překvapení mohou u každého jedince vyvolat rozdílné reakce. Schopnost sledovat vlastní i cizí pocity a emoce, je mnohdy rozhodujícím faktorem úspěšného života. Co jsou to emoce?

Radost Smutek

Strach Hněv

Překvapení Znechucení

Pohybová hra Nomen Omen, stimulace mimiky. Nomen omen znamená – p ř íjmení je znamení. Hra má dv ě varianty: 1) Učitel pošeptá žákům do dvojic, jaké je jejich příjmení a jaký pocit tedy mají mimikou předvést. Př: Pan Ustrašený, Paní Znechucená, Rozhněvaný, Překvapený, Radostná, Smutný. Úkolem je, aby se jednotlivé dvojice našly. 2) Jeden žák jde před ostatní a ukáže ve výrazu ve tváři nebo postojem těla jednu z emocí a ostatní hádají, jaké má příjmení.

Terapeutické doteky Pe ř í č kem Vatou Mycí houbičkou Bříšky prstů Na závěr si s žáky povídáme: O pocitech, které měli při hře Nomen Omen. Jaké pro ně bylo předávání vzájemných doteků ve dvojicích.

Použitý materiál Kniha: Preventivní a nápravná cvičení Magdalena Szabová pla.html pla.html trpel-pak-vyskal.html trpel-pak-vyskal.html masaz-obliceje masaz-obliceje