Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TUNDRA A LESOTUNDRA.
Advertisements

Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
PODNEBNÉ PÁSY.
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
Tundra Anotace Prezentace zpracovává téma Tundra. Obsahuje informace o podnebí, fauně a flóře, ale také tradičních obyvatelích této přírodní krajiny. Autor.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Tundry a polární oblasti
Riskuj Podnebné pásy - Polární pás a oceány
POLÁRNÍ PÁS 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Polární pásy se rozkládají na nejsevernější části severní polokoule - což je Arktida a nejjižnější části jižní polokoule - což je Antartktida.
Sabina Skácelová ZŠ Ilji Hurníka 2010
Polární pás – Arktida VY_V/2_INOVACE_33_Polární pás - Arktida
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_527_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
POLÁRNÍ PÁS.
Pří_024_Rozmanitost přírody _Polární pás Autor: Mgr. Renata Krajíčková
Polární pás.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Počasí a podnebí Vypracovala: Barbora Kondvárová.
Šířkové pásy studený pás.
Podnebné pásy IV. – 5. ročník / polární podnebný pás /
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. Zeměpis – tundra a polární.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
TUNDRY.
Podnebné pásy Mgr. Iveta Vališková
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_14_Z_POLÁRNÍ PUSTINY
Šablona III/2 Polární pustiny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV: VY_52_INOVACE_18 II Polární pás
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_20_Z_TUNDRA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ANOTACE Materiál je určen k získání poznatků a následnému zopakování a procvičení učiva o přírodních oblastech světa – o polárním pásu. Žáci se na začátku.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
14. g Tundra Subpolární p. pás.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Šablona III/2 Tundra a lesotundra
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
19. TUNDRA LESOTUNDRA VY_32_INOVACE_11_Z4
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
VY_32_ INOVACE_ 14_ PŘÍRODOVĚDA 5
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_V_3_13_POLÁRNÍ PÁS Šablona číslo: V Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 13 Autor: Mgr. Kateřina Zikmundová

Anotace: Seznámení žáků s polárním pásem Očekávaný výstup : Žák si uvědomí životní podmínky v oblastech Antarktidy a Arktidy, seznámí se s podnebím v polárním pásu, s rostlinami a živočichy zde se vyskytujícími, chápe význam i jedinečnost těchto území a nutnost jejich ochrany. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 5. ročník, 10 – 11 let Klíčová slova: polární pás, Antarktida, Arktida, severní pól, jižní pól, polární den, polární noc, tundra Pomůcky a materiál: interaktivní tabule, prezentace Potřebný čas pro výuku DUM: 35 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci si formou prezentace rozšíří znalosti o polárním pásu, Antarktidě a Arktidě, seznámí se s rostlinami i živočichy zde žijícími, s přírodními podmínkami. Aktivně doplňují, poznávají živočichy podle obrázků a odpovídají na zadané otázky s využitím interaktivní tabule.

POLÁRNÍ PÁS

velmi studené oblasti převážně zaledněné polární léto (den)  krátké období  sníh taje  Slunce svítí 24 hodin denně polární noc  trvá téměř půl roku  Slunce vůbec nevychází  je nad obzorem jen několik hodin  pozorujeme polární záři

Arktida severní polární pás teplota: -43 stupňě Celsia tundra  traviny, mechy, lišejníky,  zakrslé dřeviny, vrby, břízy půda zůstává i v krátkém létě do hloubky promrzlá voda se nevsakuje, tvoří se jezírka a bažiny (mračna komárů) živočichové: sobi, zajíci běláci, lední medvědi, vlci, pižmoni, polární lišky ochrana před zimou: dlouhá srst s bohatou podsadou, silná vrstva tuku, bohaté prokrvení končetin, silná vrstva prachového peří u ptáků

Arktida – zalednění v roce 1999

Arktida – severní pól

Arktida - živočichové

Antarktida rozloha: km2 počet obyvatel: 1000 počet států: 0 oblast kolem jižního pólu Země Smlouva o Antarktidě

Antarktida – jižní pól jižní polární pás ledový krunýř několik kilometrů silný podnebí nejdrsnější na zeměkouli teploty až -80 stupňů Celsia rostliny: mechy, lišejníky živočichové: tučňáci, rypouši, tuleni, lachtani tučňáci – mají dokonalé prokrvení končetin, na chodidlech zahřívají svá vejce kožním záhybem polární vody – bohaté na plankton, hodně ryb a velryb

Satelitní obrázek Antarktidy

Antarktida - živočichové

Otázky Jak se nazývá velmi studená zaledněná oblast? Pojmenuj oblast při severním pólu. Pojmenuj oblast při jižním pólu. Jak se nazývá rostlinné společenstvo polární oblasti? Kteří živočichové žijí v Antarktidě? Kteří živočichové žijí v Arktidě? polární pás Arktida Antarktida tundra tuleni, tučňáci, rypouši, lachtani lední medvědi, polární lišky, zajíci běláci, pižmoni, sobi

Poznej živočichy polárního pásu - Arktidy pižmoň medvěd lední sob liška polární zajíc bělák

Poznej živočichy polárního pásu - Antarktidy lachtan tuleň rypouš tučňák

Zdroje: obrázky použity Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kateřina Zikmundová.