Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_20_SLOH_A_KOMUNIKACE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_03_OBECNÉ_VÝKLADY_O_.
Advertisements

Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada43 AnotaceKomunikace.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_18_LITERATURA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_19_SLOH_A_KOMUNIKACE.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název prezentace (DUMu)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Tepelné motory.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Funkční styl odborný Oblast odborných publikací, časopisů, učebnic.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
Stylistika Příruční mluvnice češtiny. Kolektiv autorů ÚČJ FF MU v Brně, 1996, s
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Teplota – souhrnná cvičení II.
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
SLOH A KOMUNIKACE Projev, proslov.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
FUNKČNÍ STYLY.
Proč se střídají roční období
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_20_SLOH_A_KOMUNIKACE – Souhrnné poučení o slohu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: SLOH A KOMUNIKACE Souhrnné poučení o slohu Ročník: 9. ročník Klíčová slova: styl, objektivní činitelé, subjektivní činitelé, jazykové prostředky

ANOTACE Žáci formou skupinové práce opakují poučení o slohu v zásadách projevu, stylech, činitelích, jazykových prostředcích.

SLOH A KOMUNIKACE Souhrnné poučení o slohu

 lidé se mezi sebou dorozumívají  slepecké písmo  písmo  zvuky  řečí  symboly  světlem  mimikou abc

 nejčastější dorozumívání jazykem  řečí  písmem  Všichni lidé však nemluví ani nepíší stejně.  Všichni lidé však nemluví ani nepíší stejně. Porovnejte si. Apríl nám ztropil i ošklivý žertík. Po předčasném příchodu jara už v půli února a po teplém měsíci březnu přišly v čase, kdy to jen málokdo čekal, silné noční mrazy. A.př.: Apríl nám ztropil i ošklivý žertík. Po předčasném příchodu jara už v půli února a po teplém měsíci březnu přišly v čase, kdy to jen málokdo čekal, silné noční mrazy. V měsíci dubnu postihly naše území silné noční mrazy. Teplota vzduchu klesla v noci až na -10C, tedy podstatně níže, než tomu bylo v březnu a ve druhé polovině února. B.př.: V měsíci dubnu postihly naše území silné noční mrazy. Teplota vzduchu klesla v noci až na -10C, tedy podstatně níže, než tomu bylo v březnu a ve druhé polovině února.

styl = SLOH  Způsob výběru tematických (obsahových) a jazykových prostředků a jejich využití a uspořádání v jazykových projevech vytvářejí styl = SLOH ZÁSADY PROJEVU:  jazykově správné  slohově vhodné

ZÁVISÍ NA:  na zaměření, funkci (poučit, sdělit, získat)  na formě (mluvený, psaný)  na situaci (soukromý, veřejný)  komu je určen (věk, odbornost)  zda je, není připravený  osobnost autora  vyjadřovací schopnosti  pohotovost  vzdělání  osobní vlastnosti  osobní zkušenosti činitelé objektivní: činitelé subjektivní:

JAZYKOVÉ PROSTŘEDKY:  slohově nezabarvené, neutrální  slohově zabarvené tvoří různé stylové vrstvy prostěsdělovací odbornou publicistickou uměleckou

POUŽITÉ ZDROJE STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 6. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2002, ISBN STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 7. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2003, ISBN STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 8. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2002, ISBN STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 9. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 1998, ISBN

Slepecké písmo: MOUSTIER, Christophe. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Trumpeta: DBENZHUSER. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Řeč: ŠÁCHOVÁ, Pavla. zivotni-energie.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Kapesní svítilna: WUZUR. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Symboly: AUTOR NEUVEDEN. kerky.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: eofra.png_595.jpg eofra.png_595.jpg Mimika: AUTOR NEUVEDEN. dan.univerzita-online.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: online.cz/wp-content/uploads/2011/11/facial-expression.jpghttp://dan.univerzita- online.cz/wp-content/uploads/2011/11/facial-expression.jpg