Zpracoval Ing. Jan Weiser Dispoziční řešení prodejen.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení hasičů na přilbách
Advertisements

Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_16.
KOMPLEXNÍ POZEMKOVÁ ÚPRAVA v k.ú. URBANICE
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
ALKO JÓGA PRAVIDELNÝM PROCVIČOVÁNÍM DOVEDETE PROVEDENÍ JEDNOTLIVÝCH POZIC K DOKONALOSTI.
Název projektu:Učení pro život Reg. číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony:V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí.
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Konference UNIV 2K 1. a Ing. Petr Richter ředitel školy VOŠ, SPŠ a OA Čáslav Přemysla Otakara II. 938 VOŠ, SPŠ a OA Čáslav.
Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Skupina se skládá z: Jan Hošek, Zuzana Jírová, Michal Vinduška a Terka Semecká.
 Rybá ř  U č itelka  Policista  Zedník  Bankovní ú ř edník  ICT technik  Uklíze č ka  …
Organizace mezinárodních vztahů města Rennes. 1. Dlouhá tradice mezinárodních vztah ů Od Exeteru v r po Jinan v r. 2002, celkem 13 partnerství Vedle.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
1 Neziskové organizace a rozvoj m ě st. Města a jejich vývoj 2 80% urbanizace ve vysp ě lých zemích Tém ěř 50% urbanizace v rozvojových zemích s rychlou.
AIRSOFT.
KURZ PRVNÍ POMOCI Ve č tvrtek 13. února 2014 jsme navštívili Mendelovu st ř ední školu v Novém Ji č ín ě, kde si pro nás ž ákyn ě 4. ro č níku pod vedením.
Jan Hrabal ME4B Paměťové obvody a vývoj mikroprocesoru.
Velkoobchodní sklady se spotřebním zbožím
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
DM.  Dlouhodobý majetek  Dlouhodobý majetek je svým charakterem ur č en k dlouhodobému pou ž ívání ve firm ě (déle ne ž jeden rok) a zárove ň  musí.
Boukalová Kate ř ina Pavelková Petra O RGANIZAČNÍ STRUKTURY.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Obchod, prodejna, vnější a vnitřní uspořádaní
Zpracoval Ing. Jan Weiser Velkoobchod. Osnova výkladu Význam, funkce a úkoly velkoobchodu. Rozd ě lení velkoobchodních sklad ů podle vybraných hledisek.
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Zpracoval Ing. Jan Weiser Formy velkoobchodní činnosti.
ASOCIACE ČESKÉHO TRADIČNÍHO OBCHODU. Zákon o významné tržní síle Ing. Jaroslav Froulík Generální ř editel a místop ř edseda p ř edstavenstva, Jednota.
Zpracoval Ing. Jan Weiser Optimální naložení kontejneru ISO 1C.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Odborný styl – referát Název sady:Funkční styly pro 2. ročník, obor Opravář.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Význam a funkce obchodu Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Zpracoval Ing. Jan Weiser Velkoobchodní sklady (technické charakteristiky a vybavení)
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Koordina č ní skupina Rodiny, d ě ti a mládež Zámek "Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v D ěč ín ě " CZ.1.04/3.1.03/ “ 3. Komunitní.
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Kód vzd ě lávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0107 Název vzd ě lávacího materiálu: Ochranné.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Odborný styl – popis (základní slohový postup) Název sady:Funkční styly.
Pracovní list – logistika a její nové trendy Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Odborný styl – odborný popis Název sady:Funkční styly (prostě sdělovací,
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
Plánování – 1. funkce managementu Pojem Plánování = proces stanovení cíl ů č innosti, vhodných cest a prost ř edk ů k jejich dosažení ve stanoveném č.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Charakteristika a význam obchodního provozu, činitelé OP.
Obchod a význam obchodu
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO operace – skladování, expedice
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod, maloobchod
Základní formy prodeje
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Autor: Ing. Sikorová Renata
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
RISKUJ Marketingový mix. RISKUJ Marketingový mix.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Chladící a mrazící zařízení, zařízení pro měření množství zboží
OSOBNOST.
Vnitřní úprava a prostorové členění prodejny
Organizace práce na prodejně
Transkript prezentace:

Zpracoval Ing. Jan Weiser Dispoziční řešení prodejen

Osnova výkladu 1. Faktory ovliv ň ující dispozi č ní ř ešení prodejny 2. Základní typy dispozi č ního uspo ř ádání prodejny a. Samoobslužné uspo ř ádání b. Voln ě otev ř ené uspo ř ádání c. Klasické uspo ř ádání d. Úsekové uspo ř ádání 3. Otázky, úkoly

Faktory ovlivňující dispoziční řešení prodejny Dispozi č ním ř ešením myslíme ú č elné a p ř ehledné prostorové uspo ř ádání hmotných prost ř edk ů v prodejní místnosti. Faktory ovliv ň ující dispozi č ní ř ešení: Vn ě jší faktory: Umíst ě ní prodejny z hlediska stupn ě obchodní vybavenosti Po č et obyvatel zásobovacího okruhu Charakter zboží, jeho vlastnosti Pravd ě podobná intenzita spot ř ebitelské poptávky

Faktory ovlivňující dispoziční řešení prodejny Vnit ř ní faktory: a. P ř edpokládaný maloobchodní obrat a jeho struktura b. Struktura zásob zboží a cykli č nost dodávek c. Forma prodeje v č etn ě pot ř eby ploch a jejich základního č len ě ní d. Po č et zam ě stnanc ů ur č ených podle provozní doby

Základní typy dispozičního uspořádání prodejny Racionáln ě ř ešené dispozi č ní uspo ř ádání prodejny respektuje:  Pohyb zákazník ů  Pracovník ů  Zboží

Samoobslužné uspořádání Výstavní za ř ízení je uspo ř ádáno rovnob ě žn ě s bo č ními st ě nami prodejny Toto uspo ř ádání vede zákazníka ur č itým sm ě rem, č ehož se využívá k ur č itému nasm ě rování zákazníka p ř i pr ů chodu prodejnou

Volně otevřené uspořádání Zákazník se m ů že voln ě pohybovat po prodejní ploše Relativní nevýhodou je menší využití prodejní plochy Využívá se pro prodej nepotraviná ř ského zboží

Klasické uspořádání Pultový prodej Toto uspo ř ádání neumož ň uje zákazníkovi p ř ístup k uloženému zboží ani manipulaci s ním Využívá se v mnoha r ů zných p ř ípadech, zejména tam, kde to vyžaduje charakter zboží

Úsekové uspořádání Uspo ř ádání prodejní plochy je ř ešeno podle jednotlivých sortimentních skupin S tímto uspo ř ádáním se setkáme u luxusních sortiment ů univerzálních i specialisovaných prodejen

Plánogram Názor na využití prodejní plochy se radikáln ě m ě ní v souvislosti s nástupem moderních technologií prodeje zboží. Jedná se zejména:  Využití moderních technologií zpracování informací o prodeji zboží (využití č árového kódu)  Marketingové zásady prodeje zboží (význam umíst ě ní zboží na prodejní ploše)  Spolupráce maloobchodu a výroby p ř i prodeji zboží Plánogram je podrobný rozpis jednotlivých prodejních míst. Jedná se zejména o místo zboží v regálu, samostatn ě na volné prodejní ploše. S plánogramem úzce souvisí zásady pro ukládání zboží, jeho ozna č ování cenovkou a reklamními prost ř edky.

Otázky a úkoly Které faktory ovliv ň ující dispozi č ní ř ešení prodejny? Které typy dispozi č ního uspo ř ádání prodejny znáte? Objasni, v č em spo č ívají základní charakteristik následujícího uspo ř ádání prodejny a. Samoobslužné uspo ř ádání b. Voln ě otev ř ené uspo ř ádání c. Klasické uspo ř ádání d. Úsekové uspo ř ádání