Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek objemu Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Měření délky Zpracovala: ing.Alena Pawerová. Délka je fyzikální veličina FYZIKÁLNÍ VELIČINY určují ve fyzice vlastnosti těles i látek, a také jejich změny.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Délka Délka jako fyzikální veličina. Fyzikální veličina základní –p–přímo měřitelná k měření délek (velikostí) těles k porovnávání délek (velikostí) těles.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B28Fy6_Objem 2 Téma:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Převody jednotek délky, obsahu a objemu Kolik litrů je 32,9 m 3 ? Kolik.
Objemové jednotky a jejich převody
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření délky pevného tělesa
Objem a povrch kvádru a krychle
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.07_MĚŘENÍ OBJEMU Název:
Měření objemu pevného tělesa
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Objem Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_316.
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Jednotky objemu, délky a hmotnosti
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Délka
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
VY_32_INOVACE_58_Jednotky objemu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/fyzika
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
zpracovaný v rámci projektu
Měření délky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
AUTOR: Martina Dostálová
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Hustota látky Mgr. Vendula Bílková.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu

Objem z anglického slova volume = objem Co je možné představit si pod pojmem objem? Fyzikální veličina, která vyjadřuje velikost prostoru, kterou zabírá těleso.

Fyzikální veličina přímo měřitelná k měření určitého objemu k porovnávání objemu objem je trojrozměrná fyzikální veličina 3D –m–má tři rozměry => základní délka šířka výška

Značení a jednotky objemu značíme velkým písmenem V hlavní jednotkou je metr krychlový –z–značíme m 3 další jednotky – dílčí –d–decimetr krychlový – dm 3 = litr l –c–centimetr krychlový – cm 3 = mililitr l –m–milimetr krychlový – mm 3 –č–česká jednotka - hektolitr

Měřidla objemu kádinka odměrná nádoba 100 ml odměrný válec pipeta byreta

K zapamatování – část 1 Název fyzikální veličiny Značka fyzikální veličiny Název hlavní jednotka Značka hlavní jednotky Měřidlo Název násobných a dílčích jednotek Značky násobných a dílčích jednotek objemV metr krychlový m3m3 odměrná nádoba decimetr krychlový dm 3 kádinka, odměrný válec centimetr krychlový cm 3 pipeta, byreta milimetr krychlový mm 3

Zásady měření objemu uvědomit si, jak objemné je látka, kterou chceme měřit podle toho zvolit vhodné měřidlo délky 100 ml 1 l 75 ml 500 ml podle rozsahu!

Zásady měření objemu podívat se v jakých jednotkách je sestrojena stupnice měřidla 100 ml 1 l 50 dílků, 100 ml  1 dílek = 2 ml (100:50) 50 dílků, ml  1 dílek = 20 ml (1 000:50) velikost nejmenšího dílku = rozsah stupnice : počet dílků

Pravidlo měření objemu při čtení se díváme na stupnici kolmo

Měření objemu odměrný válec s kapalinou položit na vodorovnou podložku nechat ustálit hladinu určit velikost nejmenšího dílku (2 ml) v jakých jednotkách je stupnice ke které čárce stupnice je hladina nejblíže hladina je mezi 72 ml a 74 ml, blíže 74 ml (72 ml < V < 74 ml) V 74 ml 100 ml

Chyba měření Při měření objemu je chyba měření vždy rovna polovině nejmenšího dílku stupnice! velikost nejmenšího dílku 2 ml => chyba měření = 1 ml 100 ml

K zapamatování – část 2 Zásady měření objemu: – Pro měření musíme zvolit vhodné měřidlo dle toho, co chceme měřit a rozsahu stupnice měřidla. – Musíme se podívat, v jakých jednotkách je stupnice měřidla. – Je nutné určit velikost nejmenšího dílku stupnice (rozsah měřidla dělený počtem dílků stupnice). Pravidla měření – Při čtení se díváme na stupnici kolmo. – Měřidlo máme položené na vodorovné podložce.

K zapamatování Je-li hladina kapaliny mezi dvěma dílky, určíme, ke kterému dílku má hladina blíže. Hodnotu objemu zaokrouhlíme k bližšímu dílku. Při měření objemu je chyba měření vždy rovna polovině nejmenšího dílku stupnice! V …

Použité zdroje snímek 9: Kolářová, R., Bohuněk, J. Fyzika pro 6. ročník základní školy. Dotisk 1. vydání. Praha: Prometheus, spol. s. r. o., ISBN s 94

Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Objem Téma:Objem jako fyzikální veličina, měření objemu kapalin Anotace:Prezentace je zaměřena na seznámení se zásadami a pravidly měření objemu Očekávaný výstup:Používá měřidla a jednotky, měří objem. Druh učebního materiálu:Prezentace Autor:Ing. Pavel Broža Jazyk:Čeština Cílová skupina:Žák Stupeň a typ vzdělání:Základní vzdělávání – druhý stupeň Ročník:6. Datum vytvoření: