Mezi hlavonožce řadíme: krakaticesépiechobotnice loděnka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Třída: Hlavonožci.
Advertisements

A-Z kvíz. genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – bezobratlí rybníka II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
MĚKKÝŠI Patří mezi bezobratlé živočichy. Po členovcích se jedná o nejpočetnější živočišný kmen. Známe asi druhů. Patří mezi bezobratlé živočichy.
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
Chobotnice pobřežní Johanka Sadílková.
DELFÍN Martina Malárová a Veronika Vachůnková. POPIS DELFÍNA -Živí se rybami a dalšímy mořskými živočichy, např. korýši a hlavonožci. Spotřebuje jich.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Tygr Vypracoval: Viktor Andrianov Třída: 1.L Předmět: Biologie
Hlavonožci (třída měkkýšů).
Kmen: Ostnokožci na Zemi již od Prvohor
DINOSAUŘI Vojtěch Wolfel ″.
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
MĚKKÝŠI PLŽI, MLŽI, HLAVONOŽCI
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Svalová soustava - ploštěnci až měkkýši
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková
MLŽI 12. října 2013 VY_52_INOVACE_210215
HLAVONOŽCI Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
BEZOBRATLÍ Tereza Skálová.
Členovci Štíři.
CHARAKTERISTIKA VÝSKYT ŽIVOTNÍ CYKLUS,ROZMNOŽOVÁNÍ OBRÁZKY ZDROJE
VY_32_INOVACE_36_Měkkýši - 2.část
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Přírodověda 5.tř. opakování
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Jméno autora výukového materiálu
MĚKKÝŠI 15. října 2013 VY_52_INOVACE_210213
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Autor: Mgr. Jana Burdzová
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
Sada:Přírodopis,2. stupeň
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Kmen: MĚKKÝŠI ŽIVOČICHOVÉ S MĚKKÝM TĚLEM
OSTNOKOŽCI 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210231
Říše: živočichové Kmen: strunatci Třída: savci Řád: lichokopytníci
Ekosystém louka Živočichové
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
PRO ZÁJEMCE O FOTOGRAFOVÁNÍ
4.Třída: Obojživelníci.
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
Hlavonožci (Ďáblové hlubin).
VY_52_INOVACE_19_Ekosystém- životní projevy
HLAVONOŽCI Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Základní skupiny živočichů
ZVÍŘATA SEVERNÍ AMERIKY
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_32_PTÁCI Mgr. Petra Kukuczková Prvouka
Pavouk Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_10_Pavouk.
VY_32_INOVACE_PŘZOO.01 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
PLOŠTICE.
Výukový materiál ZŠ Kovářov
Škeble rybničná.
VY_52_INOVACE_57_Vodní mnohobuněčné organizmy- učební text
Rozmnožování a chov ryb
PŘÍRODOPIS 6 MĚKKÝŠI - HLAVONOŽCI.
Život v oceánech a mořích.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
1. 1.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_127_Korýši
Transkript prezentace:

Mezi hlavonožce řadíme: krakaticesépiechobotnice loděnka

Hlavonožci jsou nejdokonalejší třída měkkýšů. Hlavonožci jsou výhradně mořští živočichové. Jejich schránka je ukryta uvnitř těla pouze u loděnek se podobá ulitě plžů

Podívej se na tohoto hlavonožce a popiš jeho tělo Velké oči 8-10 ramen s přísavkami (dle druhu) Dýchá žábrami Vakovité tělo Sepiová kost – opora těla

Víš, co to je reaktivní pohyb? Plášťová dutina se stáhne, pomocí nálevky dojde k vystříknutí vody dopředu a tělo udělá opačný pohyb - tedy dozadu. NĚCO JAKO TRYSKÁČ!!!!! NEBO RAKETA?

10 ramen s přísavkami délka až 30 cm barvu mění podle okolí přes den v písku, večer aktivní pohyb pomocí ploutevního lemu sépiová kost rozdělené pohlaví (jaro)

8 ramen ročně – tun chobotnic až 3 m a 25 kg reaktivní pohyb kořistí krabi, raci, mlži a ryby jedovými žlázami kořist usmrtí a vpustí do ní trávící šťávy, potom ji vysaje nejinteligentnější ze všech bezobratlých

velikost od mm – několik m světélkující ústrojí 13m samice, 10m samec největší oko v živočišné říši dožívá se pěti let

60 cm dožívají se 1 rok výborné maso některé olihně žijí v hejnech

Jak se nazývá kmen, do kterého patří hlavonožci? 1000 Mezi měkkýše řadíme další dvě třídy A na závěr opakování………. Jakým způsobem se chrání hlavonožci před nepřítelem? Jmenuj jednoho hlavonožce Co je to sépiová kost?PRÉMIE 2000 Který hlavonožec má osm ramen? Který hlavonožec má světélkující ústrojí? Jaké pohlaví mají hlavonožci? Který hlavonožec má největší oko? V co se u hlavonožců proměnila část svalnaté nohy Který hlavonožec je loven pro chutné maso?