15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod. Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Advertisements

Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Vliv průmyslu na životní prostředí
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Chemické zatížení krajiny
CHEMIE KOLEM NÁS!.
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Kontaminace (znečištění) vody
Voda.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Ekologie a životní prostředí- Ochrana sladkých vod
Ohrožování základních složek biosféry
Krajina a životní prostředí
Registrační číslo projektu:
Ing. Eliška Kotíková Kokořínsko,
Krajina a životní prostředí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Krajina a životní prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Krajina a životní prostředí
Obraz působení člověka
SLADKOVODNÍ EKOSYSTÉMY II
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
HYDROLOGIE A OCHRANA VODY
PEDOLOGIE A OCHRANA PŮDY
Hydrosféra základní složka života
VÝCHOVA SPOTŘEBITELE EKOLOGICKY ŠETRNÉ POTRAVINY.
Znečišťující faktory ŽP a dopady činnosti člověka na ŽP
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Voda Zbožíznalství 1. ročník Voda - nejrozšířenější sloučenina - zároveň velmi vzácný zdroj, kterého ubývá.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : duben 2012  Název :VY_52_INOVACE_5.2.3.
EKOLOGIE A OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ RNDr.Jaroslav Kohout.
14 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování ovzduší. Životní prostředí Globální problémy lidstva : Populační exploze a s ní spojená potravinová krize v rozvojových.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anotace Prezentace slouží k přehledu tématu problémy životního prostředí a jejich řešení - voda Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění vody Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VODA vodárna a čistírna odpadních vod Jaké existují druhy vod dle obsahu nečistot? pitná - musí být zdravotně nezávadná - získává se z podzemí či úpravou.
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
Pedosféra.
17 ZÁKON O OCHRANĚ PŘÍRODY A KRAJINY
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
3 Abiotické faktory prostředí světlo, teplota
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Disperze populace Struktura populace Vztahy mezi populacemi
4 Abiotické faktory voda, vzduch, půda
2 AUTEKOLOGIE.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OCHRANA ČISTOTY VOD I. RNDr. J. DURAS, Ph.D..
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
9 BIOMY.
Název prezentace (DUMu): Ohrožení půdy
Environmentální problémy
8 SYNEKOLOGIE Společenstva.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
5 ŽIVOTNÍ STRATEGIE.
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
Člověk mění a vytváří krajinu
Znečištěné místa na Slovácku
Transkript prezentace:

15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod

Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé deště Eroze Zhutnění půd

Jak se nazývá společenstvo půdních organismů A - bentos B - edafon C – pleuston D - nekton

Správně B - edafon

Která plodina nejvíce přispívá k erozi půdy A – pšenice B - kukuřice C – hrách D – řepka olejka

Správně B - kukuřice

Znečišťování vod Problémy: Růst nároků na množství pitné i užitkové vody Změny vodního režimu Znečišťování vod – lokální, plošné

Znečištění Biologické – udává se jako BSK 5 (biologická spotřeba kyslíku za 5 dní) Chemické – ropa a ropné produkty, detergenty, hnojiva, pesticidy, těžké kovy, fenoly …. Fyzikální – radioaktivní, tepelné, mechanické

Změny vodního režimu Meliorace Zkracování a regulace vodních toků Výstavba přehrad

Jakými barvami se podle znečištění na hydrologických mapách označují toky A – čistá voda B – znečištěná voda C – silně znečištěná D – velmi silně znečištěná 1 – zelená 2 – modrá 3 – červená 4 - žlutá

Správné řešení A 2, B 1, C 4, D 3

Hlavní odvětví poškozující životní prostředí Zemědělství – hnojiva, pesticidy, ropné látky, eroze, zhutnění půd, ubývání humusu, změny chemismu půdy, likvidace rozptýlené zeleně… Průmysl – energetika, těžba a zpracování uhlí a ropy, výroba a zpracování kovů, výroba stavebních hmot, výroba papíru,chemické výroby… Doprava – exhalace, hluk, stavba komunikací, úniky látek, posypové materiály, havárie….

ZDROJE Kislinger F.,Laníková J., Šlégr.J.:Biologie IV(Základy ekologie), Gymnázium v Klatovech 1994 Storch D., Mihulka S.:Ekologie,ISBN ,Praha 1997 Losos B. a kol.: Ekologie živočichů, SPN Praha 1987 Slavíková j.: Ekologie rostlin,SPN Praha 1986