ÚPRAVA PITNÉ VODY Cíl: seznámení se s postupem úpravy pitné vody Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.06 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu INTERAKTIVNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Aktivita č.5: Tajemství chemie
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
podmínka života na Zemi
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.08 Název pro školu:EU CH 08 Název materiálu:Voda Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Chemie Ročník: 9. ročník
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Voda Veronika Drzková, 2.E.
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
Technologie na úpravu pitné vody Eva Košarišťanová.
Pitná voda Mgr. Helena Roubalová
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Čištění povrchové vody
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Základní podmínka života
PŘÍRODOVĚDNÉ PRAKTIKUM 9. ROČNÍK VODA = ŽIVOT Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy –
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
AnotaceZařazení vody do systému látek AutorMgr. Květuše Horáková Jazykčeština Očekávaný výstup Žák se seznámí a utřídí druhy vod, způsoby čištění vod,
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Voda a vzduch 1. VODA RZ
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
KYSELINY, pH Cíl: seznámení se zástupci, jejich vlastnostmi, vznikem a použitím a zjišťováním pH látek Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.25 Výukový materiál zpracovaný.
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1 3 _05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1 3 _05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
KREV Anotace: tento VM slouží jako podpora výuky učitele, seznámení se s funkcí, složením krve a krevními skupinami Výstup: VY_52_INOVACE_P ř Výukový.
VY_32_INOVACE_Slo_I_13 Voda 2 ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Voda VY_32_INOVACE_1A_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
VODA vodárna a čistírna odpadních vod Jaké existují druhy vod dle obsahu nečistot? pitná - musí být zdravotně nezávadná - získává se z podzemí či úpravou.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Digitální učební materiál
Výstup: VY_52_INOVACE_CH.9.21
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Autor: Stejskalová Hana
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_17
Voda – oběh vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_07
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Druhy vod.
3.2 Není voda jako voda Vodu člověk využívá k nejrůznějším účelům. Podle toho rozlišujeme vodu na pitnou, užitkovou a odpadní. PITNÁ VODA - zdravotně.
Transkript prezentace:

ÚPRAVA PITNÉ VODY Cíl: seznámení se s postupem úpravy pitné vody Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.06 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu INTERAKTIVNÍ VÝUKA V ZŠ KOVÁŘOV Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: Přírodní vědy Sada : 2A Vzdělávací oblast: Člověk a přírodaVzdělávací obor: Chemie Ročník : 8. Autor: Mgr. Marcela Timoranská Škola: ZŠ Kovářov, okres Písek

Schéma úpravy pitné vody síto čerpadlo usazovací nádrž vločkování desinfekce čistá voda nakreslit

 většinou se upravuje povrchová voda  postup: 1. síto – odstranění velkých nečistot 2. usazovací nádrž– menší nečistoty se díky gravitaci usazují na dně

3. vločkování přidá se speciální látka, která obalí velmi jemné nečistoty – věší hmotnost – sklesají ke dnu nečistoty se mezi nádržemi odstraňují pomocí pískového filtru

3. desinfekce odstranění choroboplodných zárodků druhy desinfekce: chlorace – levné nepříjemná pachuť vody ozonizace – drahé bez zápachu laboratoře UV záření - drahé bez zápachu laboratoře

 úprava pitné vody ze slané sluneční záření kondenzace odpařování mořská voda sůl čistá voda

 úprava pitné vody ze slané ve státech s nedostatkem „sladké“ vody odsolování mořské vody zařízení podobná skleníkům založeno na: odpařování kondenzaci

POUŽITÉ ZDROJE: BENEŠ, Pavel; PUMPR, Václav; BANÝR, Jiří. Základy chemie 1. Praha : RORTUNA, Životodárná kapalina, s. 140.