Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří Svobodník
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady ROP Moravskoslezsko - struktura programu Prioritní osy 1. Regionální infrastruktura a dostupnost 2. Podpora prosperity regionu 3. Rozvoj měst 4. Rozvoj venkova Oblasti podpory 1.1 Rozvoj regionální silniční dopravní infrastruktury 2.1 Infrastruktura veřejných služeb 3.1 Rozvojové póly regionu 4.1 Rozvoj venkova 1.2 Rozvoj a dostupnost letiště Ostrava 2.2 Rozvoj cestovního ruchu 3.2 Subregionální centra 1.3 Rozvoj dopravní obslužnosti 2.3 Podpora využívání brownfields 1.4 Infrastruktura integrovaného záchranného systému a krizového řízení 2.4 Marketing regionu
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Prioritní osa 1 Regionální infrastruktura a dostupnost Oblast podpory% ERDF (v mil.Kč)(v mil.EUR) 1.1 Rozvoj regionální silniční dopravní infrastruktury36,02 706,6104,1 1.2 Rozvoj a dostupnost letiště Ostrava30,72 308,888,8 1.3 Rozvoj dopravní obslužnosti25,82 088,874,6 1.4 Infrastruktura integrovaného záchranného systému a krizového řízení7,5564,221,7 Celkem ,8289,3 Orientační kurz 26 CZK/EUR
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady 1.1 Rozvoj regionální silniční dopravní infrastruktury Dílčí oblasti podpory: silnice II. a III. třídy – výstavba, modernizace a rekonstrukce bezpečnost na komunikacích, cyklo a pěší doprava cyklostezky a cyklotrasy bezpečné přechody pro chodce, chodníky systémově vymezené místní komunikace
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady 1.3 Rozvoj dopravní obslužnosti Dílčí oblasti podpory: Integrace veřejné dopravy a rozvoj její infrastruktury - systémová řešení, terminály Pořízení prostředků veřejné dopravy drážní vozidla - meziměstské vlaky, tramvaje, trolejbusy ekologické autobusy pro veřejnou dopravu
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Silnice II. a III. třídy předkládá kraj – na základě tzv. „Bílé knihy“ podmínka ROP: návaznost na síť TEN-T nutno naplnit indikátory ROP: (Core 14) Délka nových silnic II. a III. třídy – 10 km (Core 16) Délka rekonstruovaných silnic II. a III. třídy – 200 km výzvy k předkládání projektů: září 2007 – 250 mil. Kč, naplní 32,3 km rekon. silnic únor 2008 – 726 mil. Kč, naplní 80 km rekon. silnic plán: říjen 2008
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady legislativní základ: článek 55 obecného nařízení v tuto chvíli se nepředpokládá, že by projekty silnic II. a III. třídy vytvářely příjmy Silnice II. a III. třídy vs. projekty vytvářející příjmy
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady výpočet výše poskytnuté dotace je obecně založen na principu finanční mezery Využití: u investic do infrastruktury, za jejíž používání se účtují poplatky hrazené přímo jednotlivými uživateli (např. zpoplatnění silnice apod.); prodej nebo pronájem pozemků či budov; jiné poskytování služeb za úplatu. Projekty vytvářející příjmy (1.)
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Projekty vytvářející příjmy (2.) Ke stanovení maximální výše dotace podle principu finanční mezery žadatel dokladuje tabulku „Výpočet maximální výše dotace u PVP“. Skutečná výše čistých příjmů bude dokladována a pravidelně monitorována pracovníky řídícího orgánu ROP MS. Bude-li zjištěno (nejpozději tři roky po uzavření operačního programu), že určitý projekt vytvořil příjmy, které nebyly ve výpočtu dotace zohledněny, bude rozdíl mezi výší poskytnuté dotace a dotací, kterou měl správně obdržet, vymáhán zpět.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Věcná koordinace ROP a OP Doprava oblast silniční dopravní infrastruktury OP D - národní úroveň, tj. dálnice a silnice 1. třídy ROP MS - dopravní infrastruktura ve vlastnictví krajů - modernizace, rekonstrukce a výstavba silnic II. a III. třídy (ve vybraných případech i místních komunikací), napojujících region na silniční síť TEN-T oblast železniční dopravy OP D rekonstrukce železničních tratí ROP MS navazuje výstavbou nového železničního napojení Letiště Leoše Janáčka Ostrava, podporou přestupních terminálů a vybraných železničních zastávek pořízení vozidel veřejné dopravy OP D pořizování a modernizaci drážních vozidel nepodporuje ROP MS podporuje pořízení a modernizaci drážních vozidel meziměstské hromadné přepravy osob (regionální kolejová vozidla), drážních vozidel městské hromadné dopravy (tramvaje a trolejbusy) a dalších vozidel městské hromadné dopravy s ekologickým pohonem (autobusy)
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Spolupráce ŘO ROP a OP Doprava Dohoda mezi ŘO Doprava a ŘO ROPy o spolupráci ze dne zástupce ŘO OP Doprava členem monitorovacích výborů ROP schůzky na úrovni ředitele odboru ŘO Doprava a ředitelů úřadů Regionálních rad
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Synergie ROP s OP Doprava Koordinace při podpoře obnovy vozového parku drážních vozidel hromadné přepravy osob ROPy: deklarace o využití 245 mil. EUR na drážní vozidla, z toho 70 % na vlaky meziměstské dopravy OP D: spolupráce při procesu notifikace veřejné podpory u vozidel veřejné dopravy OP D: spolupráce při přípravě a vyhlašování výzev (nastavení lhůt pro předkládání a časového rozvrhu projektů) OP D: spolupráce na přípravě hodnotících kritérií pro výběr příjemců (dopravců)
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Děkuji za pozornost Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko Úřad Regionální rady Mgr. Jiří Svobodník metodický pracovník odbor programování a metodiky