Společenská odpovědnost a školy Role Vysočina Education a CSR do škol: VE – partner pro školy a jejich partnery, princip dobrovolnosti a spolupráce Členem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Grantový projekt OP VK oblast podpory 1.3 DVPP škol a školských zařízení Mozaika nových inspirací pro pedagogy mateřské školy CZ.1.07/1.3.02/
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství
Úřad práce České republiky
Členská schůze MAS Nepomuk,
Procesní management v oddělení logistiky
Role Úřadu Regionální rady
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Společenská odpovědnost a školy
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Společenská odpovědnost ve školství
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Základní informace o poskytovateli
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Městský úřad Žďár nad Sázavou
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Program celoživotního učení Comenius
jak budovat kulturu školy společně
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Synergie manažerského týmu
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kraj Vysočina, CAF a cesta ke zlatu
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Autoevaluace z pohledu
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Zdravý kraj Vysočina Marta Vencovská
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Česká společnost pro jakost
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Život bez střeva , Praha.
Model intenzivní podpory
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Model intenzivní podpory
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

Společenská odpovědnost a školy Role Vysočina Education a CSR do škol: VE – partner pro školy a jejich partnery, princip dobrovolnosti a spolupráce Členem A-CSR, Centra excelence, koordinace CAF Jedním z hlavních partnerů při přípravě a realizaci Ceny hejtmana za CSR v Kraji Vysočina Komunikace se školami, spolupráce s Czesha – unie školských asociací Propagace principů CSR směrem ke školám Motivace škol zapojit se do CSR (argumenty vedení škol)

Společenská odpovědnost a školy Projekt CSR do škol (východiska): Období změn – škola je součástí – vedle atributů konkurenceschopnosti (kvalita, cena, dostupnost) – princip udržitelnosti, který lze naplňovat společensky odpovědným chováním (oblast sociální, ekonomická, environmentální). Realitou – Zelená škola, Škola pro udržitelný život, Odpovědná škola, Zdravá škola…. Důsledkem zavádění společensky odpovědného chování do škol, které se stává přirozenou součástí jednání pedagogů, žáků, rodičů a dalších zainteresovaných stran.

Společenská odpovědnost a školy Projekt CSR do škol: Generální partner – Rossman, spol.s.r.o Městská část Praha 13, Úřad městské části Praha 13 Česká společnost pro jakost a vybrané základní školy Cílem projektu: uplatnit a vyhodnotit principy společenské odpovědnosti ve vybraných školách dle metodiky evropské nadace EFQM (Commited to Sustainability) v souladu s 10 zásadami UN Global Compact (4 oblasti – People, Planet, Profit, Products). Výsledkem – vytvoření metodické příručky pro zavádění CSR do škol (podkladové – sebehodnotící zprávy).

Společenská odpovědnost a školy Podkladová (sebehodnotící) zpráva: 1)Klíčové informace o společnosti (kontakty, strategie, zákazníci, partneři, dodavatelé, způsob řízení organizace…) 2)Mapa předpokladů (management, zaměstnanci – pracovní život, vzdělávání – vzájemné hospitace, diverzita a lidská práva – genderová a věková vyváženost, životní prostředí/komunita – úspory energie, úklid okolí, charitativní akce, sledování úspěšnosti absloventů v dalším životě, vlastnictví/partnerství – právní předpisy školy, management rizik, protikorupční opatření, partnerské projekty, spolupráce s firmami, zákazníci – péče o talentované žáky, moderní metody ve výuce, zdraví, bezpečnost žáků, dny otevřených dveří…. 3)Výsledky – (trendy,cíle a srovnání) ve výše uvedených oblastech

Společenská odpovědnost a školy Pohled účastníků projektu: Odpovědné chování - zvyšuje produktivitu práce, loajalitu zaměstnanců, vede organizaci k získání dlouhodobě udržitelné výhody. Předpokladem úspěchu – systematický přístup, kdy odpovědné chování navazuje na strategii, vizi, hodnoty a poslání (misi) organizace. Aktivity spojované se CSR nejsou účinné bez osobního etického přesvědčení vedení i samotných zaměstnanců!!! Proces společného hledání zvyšuje míru kooperace, koordinace a indentifikace jedinců s konsensuálně přijatým návrhem.

Prvotní impuls, přínosy - ředitel ZŠ Mládí PhDr. Jaroslav Vodička, Praha 13 prvotní impuls od zřizovatele školy (sám nositelem ocenění z oblasti společenské zodpovědnosti), pozitivní motivace, nebyl to tlak! vytržení z každodenní činnosti, zamyšlení, objektivizace (ještě jiným mechanismem než provádíme – SWOT, ankety, hodnocení – žáci/zaměstnanci/rodiče) možnost diskuze, sdílení, ale i poznání jiných přístupů: –uvnitř (v rámci prac. týmu - ! výhoda více členů, se zaměstnanci) –mezi sebou (ostatní zapojené školy, lektoři) - konsensus školních týmů na společné terminologii – např. „kdo je to klient“? vnější zpětná vazba - příležitost sdělit své pohledy lidem „mimo školství“- externí hodnotitelé součást budování školy jako respektované instituce (prestiž)

Nároky, úskalí, rizika – ředitel ZŠ Mládí PhDr. Jaroslav Vodička, Praha 13 přímo spojená rizika a administrativa s projektem - žádná/minimální v úvodu příliš teoretické školení (terminologie mimo školství) čas – setkání školních týmů (ředitel + zástupce, později širší tým), tvorba, vytvoření sebehodnotící zprávy, setkání s hodnotiteli, obhajoba sebehodnotící zprávy, konsensus školních týmů na společné terminologii – např. „kdo je to klient“? finance „I.“ – jen suplování za pedagogy přítomné na seminářích k CSR (Rossmann – finanční podpora poradců) finance „II.“ (Národní cena ČR v programu CSR - přihláška) CSR certifikace – zatím žádná zkušenost v oblasti základního školství, určité rozdíly oproti jiným institucím (např. firmy)

Společenská odpovědnost a školy (co dál?)  Spolupráce Vysočina Education se SOK (Společnost pro oceňování kvality)  Výběr 3 škol pro vstup do CSR aktivit (nejlépe MŠ, ZS, SŠ) – září/říjen  Tým ze školy na proškolení ve zpracování podkladové zprávy – ředitel + vedoucí CSR aktivit – listopad/prosinec 2016, zdarma.  Do konce dubna – možnost poslat přihlášku/zprávu na SOK – 1 den hodnocení externími hodnotiteli, možnost ucházet se o Národní cenu CSR na Hradě.  Leden 2017 – VE – poradenská činnost pro školy v KV ve spolupráci se SOK.

(Corporate Social Responsibility) Jsme společensky zodpovědní, CSR? Nabízí se „automatická“ odpověď, ale jak je to v detailech, jak to vidí ostatní, příležitost pro zlepšení bez ohledu na to, zda se jedná o školu, obec, firmu…

Děkuji za pozornost Mgr. Roman Křivánek Ředitel VE