Řešení projektů SGS na EF TUL – problémy a časté chyby doc. Ing. Klára Antlová, Ph.D. Ing. Jarmila Hawlová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doporučení pro přípravu žádosti;
Advertisements

Metodika Full Cost Metodika Full Cost byla vytvořena v rámci projektu Metodika Full Cost na Mendelově univerzitě v Brně, registrační č.
Realizace projektů v praxi program OMEGA Praha.
Psaní grantových žádostí
Řešení projektů SGS na EF TUL – problémy a časté chyby doc. Ing
Psaní grantové přihlášky Postdoktorandský projekt)
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Řešení projektů SGS na EF TUL – problémy a časté chyby doc. Ing
INTERNÍ GRANTOVÁ AGENTURA FLD
GRANTOVÝ SYSTÉM MČ Praha 21 ZMĚNY ŽÁDOST VYÚČTOVÁNÍ ÚJEZD NAD LESY 7. LEDNA 2012.
, předsednictvo RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: Ing. J. Fischer, doc. B. Tremlová,
Struktura personální směrnice
Realizace Vnitřních grantů Obecné informace k realizaci projektu/harmonogram Realizace začíná podáním návrhu na přiznání stipendia na GO, podávat.
Informace ze schůzky na MŠMT Postdoc I. + Postdoc II.
SVOČ Stručné základní informace o možnostech zapojení studujících do studentských vědeckých odborných činností.
Seminář pro příjemce Ing. Jana Šůchová NVF. Phare 2003 RLZ Zprávy projektu: -Měsíční přehledy aktivit -Čtvrtletní technická zpráva -Čtvrtletní finanční.
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Program švýcarsko – české spolupráce Fond na přípravu projektů Ministerstvo financí - Národní koordinační jednotka (NKJ)
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
2006 Úpravy směrnice a prováděcího předpisu pro eVŠKP na UTB ve Zlíně.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Schůzka projektového týmu Postdoc I. 5. ( ) Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci, reg. č. CZ.1.07/2.3.00/
P RVŠ1 Zhodnocení činnosti Předsednictva RVŠ v r
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Terciárne vzdelávanie 8. listopadu 2004 KVE Prednáška č. 6.
Projekty SIPVZ 2005 Rozbor kritických momentů v přípravě projektů SIPVZ.
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
Školení IGA AF MENDELU 2015 IGA AF MENDELU 2015 týmové projekty Havlíček doc. Dr. Ing. Zdeněk Havlíček Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D.
Diplomový seminář úvodní přednáška 11. května 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 20.
ODBOR ZAHRANIČNÍCH VZTAHŮ Silvie Doubravská AIA AKADEMICKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 6. ledna 2016.
Setkání s doktorandy Setkání s doktorandy
Seminář pro žadatele OP LZZ - Mezinárodní spolupráce: Shrnutí, doporučení, diskuse 29. červenec 2008 Praha.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Česko-Norský výzkumný program výzva vyhlášení – zajištění podpisů – uzávěrka – :00 vyhlášení výsledků – 15.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
Interní grantová soutěž 2017 (IGS 2017) Základní informace Mgr. Galina Cimová, CSc.
Seminář pro žadatele – výzva IGA 2014 Komise IGA PEF ČZU v Praze.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Program EUPRO II podprogram INTER-INFORM
Seminář k podávání projektů pro rok 2017
Diplomový seminář úvodní přednáška
Poskytovatel Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Schválení programu 2. května 2016 Předmět podpory Projekt, který může mít charakter mezinárodní.
NÁVRAT Informativní seminář 7. října
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Program MŠMT VIII v roce 2017
Oddělení pro vědu a výzkum, FHS UK Praha
Mobilita studentů mimo program Erasmus+ financovaná z příspěvku MŠMT)
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2014
Jak podat v InSIS přihlášku do interní grantové soutěže
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Stipendijní politika na ESF MU - přehled a strategie
Doktorské studium na FLD
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
Řešení projektů SGS na EF TUL – problémy a časté chyby doc. Ing
Doktorské studijní programy v biomedicíně
Institucionální program
Hlavní řešitel: prof. Ing. Jiří Kraft, CSc.
Možnosti financování studentských projektů Grantovou agenturou Univerzity Karlovy Mgr. Alena Tůmová, Ph.D.
Možnosti financování studentských projektů Grantovou agenturou Univerzity Karlovy Mgr. Alena Tůmová, Ph.D.
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Řešení projektů SGS na EF TUL – problémy a časté chyby doc. Ing. Klára Antlová, Ph.D. Ing. Jarmila Hawlová

Základní ustanovení SGS na EF TUL řeší dle dokumentu: Zásady SGS, které stanovil rektor ve směrnici č. 3/2012 ze dne

Cíl SGS Podpora vědeckovýzkumné činnosti studentů doktorských studijních programů (s tím souvisejících studijních stáží) nebo studentů navazujících studijních programů. Podpora fakultního výzkumného záměru Příprava pro projektové žádosti (GAČR, TAČR,…) Podpořit spolupráci kateder EF TUL a fakult TUL Pozn.: (Studenti bakalářských studijních programů se nemohou zúčastnit SGS).

Organizace SGS na TUL Fakultní úroveň – komise SGS, kterou jmenuje děkan z řad akademických pracovníků. V současnosti má 7 členů, předsedou je proděkanka pro vědu a výzkum (doc. Antlová). Organizuje a zajišťuje hodnocení přihlášek projektů a výsledků řešení projektů. Univerzitní úroveň – komise SGS TUL, každá fakulta má zástupce. Doporučuje projekty ke schválení. Rektor – schvaluje projekty k financování.

Zpracování projektu SGS V rámci SGS lze podat přihlášku projektu vědecko- výzkumného charakteru Přihlášky do projektů SGS mohou podávat studenti DSP nebo výjimečně akademičtí pracovníci EF TUL. Počet studentů dok. nebo mag. studia v řešitelském týmu musí být alespoň roven počtu ostatních členů Řešitelský tým – počet studentů v řešitelském týmu musí být vyšší nebo roven počtu akademických pracovníků, je-li řešitelem projektu student DSP, je jeho školitel vždy členem řešitelského týmu. Doba řešení projektu: roky (každý rok však nová přihláška). Je-li řešitelem student, bude s ním na začátku projektu uzavřena DPP nebo DPČ

Přihlášky projektů SGS Přihlášky projektů SGS se podávají na formulářích uveřejněných na webové adrese: Formuláře jsou v Excelu, je proto žádoucí cíle projektu a postup řešení rozvést v samostatné příloze. Každý navrhovatel smí podat v daném roce pouze jednu přihlášku projektu. Navrhovaný projekt nesmí být totožný nebo podobný s jiným projektem, který je již podpořen z jiných veřejných zdrojů nebo je řešen v rámci DČ. Název projektu nesmí být totožný s názvem diplomové či disertační práce. Výsledky řešeného projektu však mohou být uplatněny při zpracování diplomové či disertační práce.

Přihlášky projektů SGS Návrh projektu se předkládá v listinné a v elektronické podobě na CD vždy ve dvou vyhotoveních v jedné obálce označené slovy „NÁVRH PROJEKTU – SGS“ (do ) na děkanát EF TUL. Podané přihlášky a projekty jsou hodnoceny nejdříve fakultní komisí SGS, která stanoví 2 hodnotitele. Projekty jsou hodnoceny anonymně. Navrhovatel má právo se seznámit s posudky na základě žádosti podané předsedovi Komise SGS EF do 30 dnů po skončení výběrového řízení. Komise SGS EF doporučuje/nedoporučuje projekty k financování, u doporučených projektů stanoví jejich pořadí a návrh postoupí přes RZS k následnému hodnocení Komisi SGS TUL.

Kritéria hodnocení přihlášek Kvalifikace členů řešitelského týmu (5 %). Aktuálnost, vědecká závažnost a odborná úroveň navrhovaného projektu (25 %). Úroveň zpracování projektu – vymezení cílů, koncepce a stanovení výsledků (10 %). Přiměřenost časového plánu řešení (harmonogramu) projektu (10 %) – projekt je finančně řešen únor – listopad! - věcně do Přiměřenost požadavků na přidělení finančních prostředků (25 %). Předpokládané výstupy projektu (10 %) ≠ publikace! Očekávané výsledky projektu uplatnitelné v Rejstříku informací o výsledcích – RIV (15 %) – publikace, softwary, mapy, metodiky...

Časté chyby v přihlášce projektu Nízká úroveň zpracování projektu – velmi stručné formulace, chybí postup řešení projektu, zvolené metody výzkumu, apod. Doporučeno formulovat v příloze přihlášky. Položky rozpočtu nejsou dostatečně specifikovány – není zřejmé, zda prostředky budou využity účelně a hospodárně. Projekt není v daném časovém horizontu reálně zvládnutelný. Nepřiměřené finanční požadavky. Výstupy jsou zaměňovány s výsledky (publikacemi). Výstupem je poznatek, nikoli publikace. Projekt předpokládá vydání publikace, na kterou nejsou rozpočtovány finanční prostředky. Chybí režijní náklady.

Rozpočet projektu Osobní náklady = mzdy + odměny z dohod + SZP.  Mzdy = odměny pro akademické pracovníky (činnost akademického pracovníka je prováděna v rámci standardní pracovní náplně a bude odměňována rozúčtováním pracovního úvazku a/nebo výkonnostní odměnou v souladu s Vnitřním mzdovým předpisem TUL, doporučená výše max ,-Kč).  DPP nebo DPČ – pro studenty a externí pracovníky mimo TUL (např. recenzenty publikací, doporučená max. výše ,-Kč).  SZP – 34 % mzdových nákladů, platí se i z DPP nad 10 tis. Kč/měsíc. Pozor na jednorázové vyplácení DPP. Další provozní náklady:  Materiálové náklady – materiál (pozor nutno respektovat směrnici kvestora o zadávání veřejných zakázek, viz zadavani-verejnych-zakazek-vzor-pruvodky-plan-zakazek- 2012_pdf_5368), knihy apod. zadavani-verejnych-zakazek-vzor-pruvodky-plan-zakazek- 2012_pdf_5368

Rozpočet projektu  Drobný hmotný majetek – omezeně, SGS neslouží k vybavení pracoviště.  Cestovní náhrady – u studentů jsou možné jen tehdy, pokud je uzavřena DPP, kde je uvedeno, že zaměstnanec bude vyslán na pracovní cestu. Náklady na služby – drobný nehmotný majetek (SW), poštovné, překlady, tisk monografií, apod. Osobní náklady :  ze součtu (celkové osobní náklady + stipendia) musí připadnout min. 60 % na student Jiné ostatní náklady – vložné na konference (nutno specifikovat typ konference, uvést příklady možných konferencí). Doplňkové režijní náklady – sazba fakultní režie (full cost). PRO MINIMALIZACI CHYB JE NUTNÉ ROZPOČET PROJEDNAT S TAJEMNICÍ FAKULTY.

Postup řešení projektu Schválené projekty budou zveřejněny na webu TUL dne Nutno obratem vystavit podpisové vzory pro příkazce (řešitel projektu) a správce rozpočtu (tajemnice fakulty). Uzavřít DPP nebo DPČ pro studenty. Průběžně řešit projekt. Čerpání projektu nelze nechat na závěr roku! Nutno respektovat směrnici kvestora o veřejných zakázkách (délka řízení až 3 měsíce). Čerpání projektu možno sledovat v IS VEMA, Projekt finančně ukončit do 30. listopadu 2016 (věcně do konce roku 2016).

Změny v projektu Nelze měnit položky režijní náklady a investiční náklady. Řešitel může provádět bez povolení změny v rozsahu do 20 % celkového rozpočtu projektu, s výjimkou režie. Nutno však vždy dodržet, aby 60 % osobních nákladů připadlo na studenty. Přesuny v rozpočtu přesahující 20 % celkové podpory musí schválit Komise SGS EF a Komise SGS TUL. Možné jen v ojedinělých případech. Změna řešitele – nutný souhlas Komise SGS EF, Komise SGS TUL a rektora. Veškeré změny, včetně těch do 20 % rozpočtu, musí být vysvětleny v závěrečné zprávě.

Publikace (články apod.) musí obsahovat dedikaci na projekt !!!!!!!

Ukončení projektu Řešitel zpracuje závěrečnou zprávu do a předá ji Komisi SGS EF. Komise SGS EF navrhne 2 hodnotitele z jiného pracoviště. Výsledky projektů SGS jsou prezentovány na veřejné obhajobě na EF, zpravidla v polovině ledna Komise SGS EF zhodnotí řešené projekty a rozhodne, zda projekt byl splněn bez výhrad, s výhradou či nesplněn. Závěry předá Komisi SGS TUL. U všech výstupů projektu je vždy potřeba uvádět, že vznikly na základě finanční podpory TUL v rámci soutěže na podporu projektů specifického vysokoškolského výzkumu. Povinným výstupem projektu je alespoň jeden otištěný příspěvek, který splňuje požadavky pro zařazení do RIV. Řešitel je povinen předat do stanoveného termínu údaje o výsledcích řešení svého projektu do informačního systému výzkumu a vývoje (část RIV), viz

Důležité termíny SGS 10. ledna 2016 – odevzdání přihlášek na sekretariát děkanátu (p. Tereza Marková), 5. patro – zveřejnění seznamu podpořených projektů, začátek řešení projektů. 30. listopadu 2016 – finanční uzavření projektu. 5.ledna 2017 – odevzdání závěrečných zpráv.

Závěrečné zprávy projektů SGS Odevzdání závěrečné zprávy na děkanát do v písemné a elektronické podobě Musí obsahovat finanční výpis z Vemy Je-li autorem publikace student, musí s ním být uzavřena licenční smlouva (na každou publikaci zvlášť) Zadat autorské výsledky do systému publikace.tul.cz