Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět:Informační systémyRočník:4 Téma: ITIL® 2 – SD Tematický okruh: Útvar IT Jméno autora: Miroslav ŠirokýDatum tvorby: leden 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_ISY_SR014 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_ISY_SR014 Anotace: ITIL® – techniky pro správu služeb IT. Návrh služeb - Service Design (SD).
Sbírka knih 1) Service Design (SD) Návrh služeb Návrh a tvorba služeb v IT. Komplexní plán integrace – definuje JAKÝM způsobem se integrují služby v organizaci k dosažení cíle.
Postup návrhu služby integrace obchodních požadavků vývoj prostředí tvorba rozhraní s dalšími outsourcingovými partnery (včetně dokumentace) SLA (Service Level Agreement) OLA (Operational Level Agreement)
4 P People (zaměstnanci) Processes (procesy) Products (služby, technologie a nástroje) Partners (dodavatelé, výrobci, obchodníci) Trojúhelník správy projektů Kvalita Náklady Čas
Balíček návrhu služby (SDP) výsledek návrhu nových nebo upravených služeb IT splňující požadavky Obsahuje např.: Definici služby a strukturu služby. Finanční modely a přístupy, modely kapacit a zdrojů. Specifikace návrhu a rozhraní, návrh releasu. Plán nasazení, kritéria přijatelnosti, žádosti o změnu.
Pojmy v SPD SLR (Service Level Requirements – Požadavky na úroveň služeb) SLA (Service Level Agreement – Smlouva o úrovni služeb) OLA (Operation Level Agreement – Dohoda o úrovni služby) UC (Underpinning Contract – Podpůrná smlouva)
KPI a CSF KPI – Key Performance Indicator – Klíčový ukazatel výkonnosti např. stupeň plnění SLA CSF – Critical success factor – Rozhodující faktory úspěchu
Zdroje ITIL vyd. Brno: Computer Press, 2012, 216 s. ISBN LOGO ITIL THE CABINET OFFICE. ITIL Qualification Scheme [online] [cit ]. Dostupné z: officialsite.com/Qualifications/ITILQualificationScheme.aspx