Zápočtové a zkouškové testy v MOODLE v reálném čase 1 Jiří Pazourek ÚChL, Farmaceutická fakulta VFU Brno, Palackého tř. 1946/1, Brno ,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Advertisements

Často slyšíme věty: Led je lehčí než voda Železo je těžší než peří Má však železná jehla větší hmotnost než peří v peřině?
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
MATURITNÍ GENERÁLKA 2010 Jedinečná příležitost pro studenty i učitele středních škol připravit se na změnu maturitní zkoušky v roce 2011 tisková konference.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí Výrazy ‒ vyjádření neznámé ze vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zápočtové a zkouškové testy v MOODLE v reálném čase
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Uspokojovat potřeby, zprostředkovávat vztahy Proč a jak rozlišit „sociální práci“ a „sociální služby“? Libor Musil.
Objem a povrch kvádru a krychle
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Biologie - pokyny ke zkoušce
Hodnocení sluchu hendikepovými testy.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 1. Co je nejmenší?
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Algoritmizace - opakování
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Člověk a jeho svět 4. ročník
UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Financování přímých NIV
Hustota-výpočet objemu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
Informační gramotnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Novinky v Záznamníku učitele
VY_32_INOVACE_
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
všechny animace a obrázky - archiv autora
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Hustota-výpočet objemu
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
SEM – speciální přístupy
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
PŘEDZKOUŠKOVÁ PREZENTACE
Rovnice HRA.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Vlastnosti látek − hustota
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Transkript prezentace:

Zápočtové a zkouškové testy v MOODLE v reálném čase 1 Jiří Pazourek ÚChL, Farmaceutická fakulta VFU Brno, Palackého tř. 1946/1, Brno , Olomouc

O čem budu mluvit? 1.Testy ve VŠ-výuce CHEMIE/STATISTIKY 2.Test v reálném čase jako náhrada ústního/písemného zkoušení 3.Na co myslet, moje zkušenosti (zabezpečení, archivace) 2

MOODLE pro VÝUKU Výuka zkoušení 3

Rozdíl mezi obecným testem na počítači a Moodle-testem Pro uživatele MOODLu, kteří absolvovali MOODLE-výuku – známé prostředí, jednoduché instrukce, není potřeba číst manuály Forma (formulace) otázek může být variabilní (ne pouze a/b/c/d) 4

Běžný test – domácí úkol 5

TEST jako prostředek pro VÝUKU Různorodá forma otázek Výuka testem se odehrává formou otázek a odpovědí, ale i reakcí, tj. hodnocení. Hodnocení by mělo být specifické - jak pro správnou, tak hlavně pro nesprávné odpovědi, kterých může být nekonečně mnoho, ale některé mohou být velmi didaktické, protože vysvětlují chybné cesty myšlení. 6

Formulace otázek Jednu znalost lze otestovat otázkou více typů (doplňovací otázka, abcd (MCQ), cloze, s obrázkem…) Např. dlouhá tvořená odpověď x MCQ 7

Různé formulace - příklad napište něco o kvádru…. dto který výrok o kvádru je pravdivý? …. MCQ vyberte podle obrázku kvádr…. MCQ s obrázkem...jehož stěny tvoří ?X? pravoúhlých čtyřúhelníků... cloze jak se spočítá povrch/objem kvádru? …kto Vyberte vzorec pro výpočet objemu kvádru V= a.b.c/a+b+c Vypočtěte povrch kvádru, když a=4, b=5, c=6… výpočetní atd. 8

chybné cesty myšlení Didaktické hodnocení Co je těžší? Kilo peří nebo kilo olova? – Kilo olova – Ne, otázka nebyla o měrné hmotnosti (hustotě=hmotnost jednotkového objemu), ale o hmotnosti (váze) – Aha, tak tedy hmotnost je stejná, 1 kg Co označuje pořadové číslo prvku periodické tabulce? – Počet elementárních částic v atomu – Ne, tomuto číslu se také říká „protonové“ číslo – Aha, označuje tedy počet protonů v atomu 9

TEST V REÁLNÉM ČASE = s odloženým výsledkem Je to náhrada klasického písemného testu – zkoušení studenta Pasivní (jednosměrný) test Není nutno řešit reakce u otázek, snad později jako celkové hodnocení zkoušky 10

TEST V REÁLNÉM ČASE zabránit přístupu k testu mimo učebnu zabránit, aby student „neopisoval“ z internetu nebo přímo z materiálů v MOODLE 11 Nutná zabezpečení testu:

Jak zajistit, aby student neopisoval Skrýt před testem celé lekce/témata Velké okno + Java = zákaz COPY a PASTE Na úrovni (admin) zakázat určité www-adresy Systémové řešení

Další nastavení testu v reálném čase Vlastnosti testu Skrytý (viditelný jenom při zkoušce) Heslo IP adresa dovolených počítačů Časový limit 13

Srovnání testů v reálném čase a klasických písemných testů 14

Nevýhody MOODLE testů Bariéry: – zvyková (železná košile) – technická (práce s počítačem) – syntaktická (pravidla MOODLE) Formulace otázek z jiných úhlů pohledu = hledání „dobrých“ otázek a nesprávných odpovědí 15

Výhody MOODLE testů Databáze otázek pro příští použití Archivace otázek i odpovědí Čitelnost odpovědí Velká průchodnost (kapacita) testů (lze vyzkoušet až 150 studentů za den Objektivita (stejný „metr“) – omezení zaujatosti otázek a hodnocení odpovědí podle nálady či délky sukně 16

Výhody oprav MOODLE testů 17 správně Výběr chyb

Na co myslet 18

Archivace, odregistrace Problém, který si zpočátku možná neuvědomíme, je odregistrace studenta Odregistrace znamená ztrátu výsledku testu/testů, tj. základu hodnocení! 19 Povinné uchovávání zkouškových testů

Děkuji za pozornost 20