Základní škola Kostelec u Křížků, okres Praha – východ K ostelec u Křížků 48, Kamenice, tel.: , IČO: Moderní škola Anotace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Advertisements

ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Kryštof Urban, 6.C Co je to ? Start.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Druhy mezilidských vztahů Číslo DUM: VY_52_INOVACE_69_96 Vzdělávací předmět: Rodinná výchova.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Antonín Dvořák
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test,
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_07 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
VY_III/2_INOVACE_96_Astrid Lindgrenová
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv21/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Původní český muzikál Autor: Mgr. Petr.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_1154_ANTONÍN DVOŘÁK Téma: ŽIVOT A DÍLO.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Nejvýznamnější pražská divadla období národního obrození a romantismu NO – 1770–1848 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl, 9. května 1181, Litomyšl Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název: Hudební slovník 10. část.
Čeští hudební skladatelé Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_10_ČEŠTÍ HUDEBNÍ SKLADATELÉ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Strouhalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_LEOŠ JANÁČEK TEMA: HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_05_Opera, Bedřich Smetana.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Česká opera Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_09_ČESKÁ OPERA Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Hudební výrazové prostředky
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Carl ORFF ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Muzikál AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_10_HV6_Skála
Jaroslav Ježek AUTOR: Mgr. Aleš Skála
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová
Antonio Vivaldi AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
Název školy: Základní škola Netvořice
Louis Armstrong AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
Světoví hudební skladatelé
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Osvobozené divadlo VY_12_INOVACE_Rů_I_16
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola Netvořice
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_06-18 Testové otázky k tématu Vylučovací soustava
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Základní škola Kostelec u Křížků, okres Praha – východ K ostelec u Křížků 48, Kamenice, tel.: , IČO: Moderní škola Anotace výukového materiálu Číslo učebního materiálu OP VK VY_32_INOVACE_H.S.7 Autor Mgr. Jana Pavlíková Datum Červenec 2012 Ročník ročník Vzdělávací oblast: Člověk a umění Vyučovací předmět : Hudební výchova Tematický okruh : Život a dílo hudebních skladatelů Téma: Carl Orff Druh interaktivity Prezentace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání Popis způsobu použití Prostřednictvím prezentace seznámení žáků s životem a dílem Carla Orffa

Carl Orff Německý skladatel expresivní hudby a pedadog. Zpět na otázku č. 1

Carl Orff *10.července 1895 v Michově +29.března 1982 v Michově

Carl Orff Již v dětství a mládí hrál na klavír,varhany a violocello. Zajímal se také o botaniku. Zpět na otázku č. 2

Carl Orff Největším Orffovým dílem je Carmina Burana, která je zároveň nejslavnější skladbou toho názvu. Skladba Carmina Burana měla premiéru roku 1937 ve Frankfurtu nad Mohanem.(Obrovský úspěch) Další nejslavnější díla:Catulli Carmina a Triango di Afrodite. Zpět na otázku č. 3

Carl Orff V roce 1924 se stal ředitelem prvního vzdělávacího ústavu. Řeč, zpěv, tanec a nástrojová hra patří dohromady, jsou to společné formy lidského projevu. Je důležité aktivní používání hudby, řeči a tance. Vzory nejsou pouze napodobovány, jsou podnětem pro variace a improvizace.

Orffovy nástroje Pojem Orffovy nástroje nezavedl Orff sám, ale vžilo se ve světě používáním jeho metodické příručky: Hudba pro děti. Mezi Orffovy hudební nástroje patří: zvonkohry, xylofony, metalofony a mnohé malé bicí nástroje. Zpět na otázku č. 4

A nyní kontrolní testík Polské Německé Francouzské Otázka č. 1 Jaké národnosti byl C. Orff?

Zkus to znovu Nápověda Chybná odpověď

Otázka č. 2 O co se C. Orff zajímal kromě hudby? Výborně! O literaturu O sport O botaniku

Zkus to znovu Nápověda Chybná odpověď

Otázka č. 3 Jak se jmenuje nejslavnější opera C. Orffa? Skvěle! Carmina Burana Čert a káča Prodaná nevěsta

Zkus to znovu Nápověda Chybná odpověď

Otázka č. 4 Urči správný název knihy o Orffových nástrojích Báječně! Hudba pro každého Hra na nástroje Hudba pro děti

Zkus to znovu Nápověda Chybná odpověď

Blahopřeji ! Úspěšně jsi se dostal(a) na konec testu ! Správně !

Zdroje: Carl Orff: Start [online] [cit ]. Dostupné z: Carl Orff - Discover music [online] [cit ]. Dostupné z: Wikipedie [online] [cit ]. Dostupné z: