Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLNĚNÍ PRIORIT A POSTUPŮ PŘI PROSAZOVÁNÍ ROVNÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ ŽEN A MUŽŮ V RESORTU MINISTERSTVA FINANCÍ 16. října 2009.
Advertisements

Kategorizace a standardizace komodit – ČÍSELNÍK NIPEZ
Změna legislativy při zadávaní veřejných zakázek
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Prohlubování meziobecní spolupráce na území ORP Kutná Hora.
1 „Zájmy České republiky a přijetí společné měny“ Stav příprav v jednotlivých sektorech a úkoly pro další období Vladislav Flek vedoucí Organizačního výboru.
Základní registry veřejné správy
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Elektronizace veřejných zakázek dle zákona č. 137/2006 Sb., a Národní plán zavedení elektronického zadávání veřejných zakázek na období let Ministerstvo.
Legislativa a dokumenty Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejný zadavatel a vnitřní předpisy aneb kontrola předcházejí kontrole ÚOHS Brno, 27. listopadu 2007 Mgr.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Vyjednání Národního strategického referenčního rámce a operačních programů na období 2007 – 2013 Jiří Čunek 1. místopředseda vlády a ministr pro místní.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Informace z konference IIR eGovernment – Zpracoval(a): Jana Třísková, Alois Slovák Datum:
Konference INMED a 11. listopad Pardubice CEJIZA, s.r.o. – CEntrální JIhomoravský ZAdavatel.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
EGovernment Zpracoval: Ing. Ivan Ivanov 1 Typové projekty DMVS.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
„Elektronické“ Veřejné zakázky Vladimír Šiška náměstek ministra ředitel sekce ISVS.
Vladimír Šiška Náměstek ministra – ředitel sekce
Projekt internetizace knihoven (PIK) Mgr. Martin Boka 08/2004.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
1 Plánování rozvoje sociálních služeb v ČR a další perspektivy jeho vývoje Zlín
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 29. dubna 2015.
Vzdělávací politika.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Stav akvizičního systému resortu obrany Závěry z interní prověrky akvizic MO ČR Alexandr Vondra
Elektronizace zadávání veřejných zakázek Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor veřejného investování RNDr. Jiří Svoboda ISSS 2008, Hradec Králové.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Ing. Pavel Brož ředitel divize rozvojových projektů CS-PROJECT Aktuální projekty vlády ČR: Resortní systémy centralizovaného zadávaní.
Stav eGovernmentu v ČR a aktuální výzvy Praha, JUDr. Jaroslav Strouhal náměstek ministra vnitra pro informační a komunikační technologie.
Elektronický nástroj vortalGOV © All rights are reserved Ing. Lukáš Zazvonil.
Elektronická tržiště - nový systém zadávání veřejných zakázek ISSS Hradec Králové 2012 Ing. Marek Grill Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor veřejného.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Základní registr územní identifikace a nemovitostí Zbyněk Havelda Úřad pro veřejné informační systémy Seminář sdružení Nemoforum.
Workshop 3. června 2008, Praha Rozvoj služeb eGovernmentu v ČR a elektronizace zadávání veřejných zakázek Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor veřejného.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Pavel Brož ředitel divize rozvojových projektů CS-PROJECT Minimální požadavky na vytvoření a.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Kategorizace a standardizace komodit – ČÍSELNÍK NIPEZ Mgr. Martin Grill Konference „e-government 20:10“, Mikulov, 5.
Centralizované zadávání - národní strategie ISSS Hradec Králové 2012 Ing. Jan Novotný Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor veřejného investování.
Národní infrastruktura pro elektronické zadávání veřejných zakázek NIPEZ ISSS Hradec Králové 2012 RNDr. Jiří Svoboda MMR ČR Odbor veřejného investování.
Národní plán zavedení elektronického zadávání veřejných zakázek a Zpráva o plnění Národního plánu za rok 2007 Ministerstvo pro místní rozvoj.
Výroční zprávy Rady vlády pro udržitelný rozvoj 7. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území RVUR 31. březen 2010.
Podpora kvality ve výzvách Analýza výsledků proběhlých výzev
Regionální politika ČR
Podpora strategické práce ve veřejné správě
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Rozpočtové právo I 20. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Elektronický obchod z pohledu České republiky
Rozpočtové právo 2. května 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Konference Praha 2014.
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Rozpočtové právo 3. května 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
SAR Konference: 10 VIZÍ PRO STAVEBNÍ ROZVOJ PRAHY A ČR
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Transkript prezentace:

Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož

-2- Kontext pro zpracování analýzy Národní plán zavedení elektronického zadávání veřejných zakázek pro období let 2006 až 2010 za rok 2006 („Národní plán“)  strategický dokument vlády řešící zavádění moderních informačních a komunikačních technologií do procesu zadávání veřejných zakázek  každoročně jsou zpracovávány zprávy o plnění Národního plánu Usnesení vlády ČR ze dne 11. dubna 2006 č. 357 – zpráva o plnění Národního plánu za rok 2006 – opatření J.1 “Zpracovat analýzu možností využití institutu Centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů“  MMR jako gestor opatření zpracovalo zadání analýzy  zadání analýzy bylo rozesláno dopisem ministra jednotlivým ústředním orgánům státní správy (zpracování povinné) a krajům (zpracování doporučeno)

-3- Předmět analýzy Zjištění existence prostoru pro zefektivnění procesů zadávání VZ formou  využití institutu centrálního zadavatele dle ustanovení § 3 ZVZ  agregace poptávek za více organizačních útvarů, organizačních složek či právnických osob  rozsáhlejšího využívání rámcových smluv (tj. omezení jednorázových nákupů u komodit nakupovaných pravidelně) Identifikace možných modelů zadávání VZ vhodných pro specifika jednotlivých resortů  např. uzavírání rámcových smluv, na základě kterých jednotliví zadavatelé v rámci resortu zadávají VZ

-4- Cíle analýzy Výstupy z analýzy budou ze strany MMR využity k: Identifikaci prostoru pro centralizované zadávání, a to na různých úrovních (především národní a resortní) Komparaci systémů zadávání VZ v jednotlivých resortech Formulování doporučení pro vládu ČR ohledně dalšího postupu v oblasti centralizovaného zadávání VZ Rozhodování o cílené podpoře zadavatelů v oblasti centralizovaného zadávání, např.  typové ukázky používaných rámcových smluv  metodické postupy ke kategorizaci a standardizaci komodit

-5- Postupy „centralizovaného zadávání“ Předmětem analýzy jsou následující postupy „centralizovaného zadávání“: Centralizované zadávání podle § 3 zákona č. 137/2006 Sb. „Centralizované“ zadávání VZ na úrovni jednoho zadavatele  organizační útvary v jedné organizaci nemají postavení zadavatele ve smyslu ZVZ  organizační složky již za samostatné zadavatele považovány jsou Agregace poptávek více organizačních útvarů na úrovni jednoho zadavatele Zadávání VZ jednotlivými organizačními útvary jednoho zadavatele na základě centrálně uzavíraných rámcových smluv Jiné formy společného postupu

-6- Analyzované aspekty centralizovaného zadávání Analýza stávajícího organizačního zajištění zadávání VZ v resortu  počty organizačních útvarů s oprávněním zadávat VZ  rozsah oprávnění jednotlivých zadavatelských útvarů v oblasti zadávání VZ  rozsah metodického řízení a koordinace Analýza vnitřních předpisů upravujících zadávání VZ a vnitřních předpisů stanovujících rozsah oprávnění jednat jménem příslušného subjektu Analýza finančních objemů VZ zadaných za rok 2006 za jednotlivé subjekty v resortu Analýza stávajícího stavu využívání vybraných institutů zákona za jednotlivé subjekty Rozbor nakupovaných komodit za jednotlivé subjekty Analýza strategických záměrů v oblasti centralizovaného zadávání Zjišťování stavu STÁVAJÍCÍHO vs. PLÁNOVANÉHO

-7- Náměty pro zpracování analýzy Přípravná fáze  specifikace záměrů resortu spojených se zpracováním analýzy  zmapování resortu a vhodná vizualizace struktury resortu  upřesnění metodiky pro zpracování analýzy Analytická fáze  viz předchozí slide Finalizační fáze  syntéza dat metodou SWOT analýzy  shrnutí hlavních závěrů z analýzy a formulace doporučení  sestavení závěrečné zprávy a její odeslání na MMR, a to do  rozpracování strategických/projektových záměrů v oblasti centralizovaného zadávání (viz záměry spojené se zpracováním analýzy)