 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Vážná artificiální.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vážná hudba druhé poloviny 20. století
Advertisements

Hudba 20. století.
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE Využití ICT ve výuce hudební výchovy
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Vážná hudba 2. polovina 20. století.
Jak je možné zachytit hudbu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
přehled – hudební pojmy, osobnosti apod.
Hudební výrazové prostředky
Název Folková hudba Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo HV 7
Klarinet Kozubíková Rosalie.
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_20_Opakování IV.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Název Hudební značky, notace
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 3. Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor / předmět: Hudební výchova Tematický okruh:
Elektroakustická hudba EAH v USA, počítačová hudba
Vysvobození zvuku Elektronická hudba.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/01 Název materiálu: Artificiální a nonartificiální hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Punk, reggae,
Dějiny evropské hudby XX. STOLETÍ Sloh sonický Kompoziční systémy Expresionismus Skladadelé úkol: test.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 2. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_20_ Vážná hudba 20.století.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_08:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební klasicismus.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_15_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_13:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: léta 20.století.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Hudební výchova – 8. ro č ník TÉMA: Rock.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_10_SVO_Soudobá.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Notová osnova Houslový a basový klíč.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Hudební výrazové prostředky
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
HUDEBNÍ NAUKA Hudební abeceda.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
TÉMA: Délky not, rytmus a takt ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
TÉMA: Notová osnova a délky not ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kvíz Test 1 2 poslech Pojmy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Průhonice
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
HUDEBNÍ VÝCHOVA STUPNICE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Pomlka Čtvrťová a osminová.
HUDEBNÍ VÝCHOVA NOTOVÁ OSNOVA, HOUSLOVÝ KLÍČ
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
TÉMA: rytmus a melodie ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Vážná artificiální hudba ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

 Žáci se formou prezentace seznámí s artificiální hudbou 50. let a hlavními představiteli. Prostřednictvím úkolu si prohloubí nabyté vědomosti.

 - od 50. let 20. století po současnost

 SERIÁLNÍ HUDBA – skladatel si vytvoří vlastní řady stupnic (série) o různém počtu tónů, s nimiž pracuje. Lze si vytvářet i různé série délek tónů, síly zvuku, nástrojových barev apod.  Tato takřka „matematicky“ tvořená hudba je pro běžného posluchače těžko srozumitelná a poslouchatelná.  Představitelé:  Olivier Messiaen  Piere Boulez

 Pokusy se zvuky tvořenými elektronickou cestou jsou doloženy již ve 20. a 30. letech 20. století (nástroje jako Martenotovy vlny, trautonium, eterofon).  V Kolíně nad Rýnem vzniklo první studio elektronické hudby.  Osobnost: Karlheinz Stockhausen

 Vznik v 50. a 60. letech 20. století.  Roli v aleatorní hudbě hraje náhoda.  Autor náhodně k sobě skládá různé hudební prvky. Notový materiál se liší od klasického zápisu. Interpret dílo dotváří na pódiu, motivy např. poskládá podle vlastního zvážení a momentální nálady. Každé takové dílo se pak stává neopakovatelným originálem.  Představitel: John Cage

 Skladba není zapsaná v notách, ale zachycená pouze v grafické podobě. Je to „hudba pro oči“. Interpret převádí do hudební řeči své dojmy, které jsou v něm vyvolávány pohledem na grafický záznam skladby.

 Uveď další hudební směry vážné artificiální hudby.

 Např.:  Impresionismus  Dodekafonie  Expresionismus  Pařížská šestka  Novoklasicismus

 Text je dílem autorky ze dne