Prof. Miloslav Klíma Úvod do. …Poznání umělecké nejvyšší je poznání lidské. Pravím to jakožto člověk, který abstraktnou vědou se zabývá, docela upřímně,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorská práva Made by: Michal Karban, Michajil Burdikov, Dalibor Boháč, Marek Štěpán, Jakub Rosinský.
Advertisements

Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Knihovny – zdroj informací OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Kontinuita akreditačního procesu: přechod od stávajícího k novému systému JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Proč zaměstnávat ženy? Mgr. Veronika Šprincová. Diskriminace žen na trhu práce je dána z velké části předsudky spojenými zejména s mateřskou rolí žen,
Literární v Ě DA MGR. MICHAL OBLOUK. -zkoumá krásnou literaturu, částečně i ústní lidovou slovesnost -jako soubor disciplín vznikla v 19. století, teoretické.
Kongresová turistika v ČR, podpora jejího rozvoje.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_05.
Účast ČR v H2020 a v programu EURATOM v období leden 2014 – červenec 2015 Základní výstupy 1. průběžné zprávy o účasti ČR v H2020 (Frank,Albrecht – plánované.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje, o.p.s Vývoj a současná struktura pracovních sil v Plzeňském kraji Pracovní skupina Vzdělávání RSK Plzeňského.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Edita Macků Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_04.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Rakouská škola TNH 1 (DET-6)
INFORMATIKA – použití počítačů
Mezinárodní právo a jeho vliv
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Náměty pro činnost Národního fóra
Keramická plastika Tematická oblast
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
VY_32_INOVACE_43A_STÁTNÍ SVÁTKY A VÝZNAMNÉ DNY V ČESKÉM KALENDÁŘI
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
Klasická politická ekonomie TNH 1 (DET-4)
VY_32_INOVACE_41_Člověk a kultura
Název školy: Základní škola Městec Králové
Věcné učení Přírodní zajímavosti z našeho okolí
Datum: 29. prosince 2012 Název školy: Základní škola Městec Králové
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
karel oliva Akademie věd ČR
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Věcné učení Ochrana přírody
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
Pedagogika školního sportu
Výzkum v malých a středních firmách
Název projektu: Moderní škola
Zlata Houšková, Vít Richter
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Česká padelová tour 2018 seriál oficiálních soutěžních turnajů vrcholící Mistrovstvím České republiky v padelu vyhlašuje:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktualizace úrokových sazeb u komerčních úvěrů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola Městec Králové
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
Jazyky v zrcadle jednoho století
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Amnesty International
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
Estetická výchova Jak rozvíjet estetické vnímání světa u dětí předškolního věku. Propojení hry a umění estetického vnímání, hledání významů uměleckých.
Workshop Trendy v designu webových stránek
Řady puntíků a čísel.
Život bez střeva , Praha.
Věda a etika.
VY_ 32_ INOVACE _18_10_křesťanství
Volba povolání OBČANSKÁ VÝCHOVA Kristýna Pasková, Klára Petříková.
Transkript prezentace:

Prof. Miloslav Klíma Úvod do

…Poznání umělecké nejvyšší je poznání lidské. Pravím to jakožto člověk, který abstraktnou vědou se zabývá, docela upřímně, jako že zajisté každý člověk největšího povznesení a snad i největšího poučení v díle uměleckém nabývá. Poznání pravého, velikého umělce proto, že k věcem samým se vztahuje, jest tím nejlepším vystihnutím světa…

Výzkum o umění Výzkum skrze umění Výzkum v umění

7 segmentů RUV: Architektura Design Film Hudba Literatura Scénické umění Výtvarné umění včetně restaurování

Kategorizace dle závažnosti a významu: - A - Originální umělecké dílo nebo výkon zásadního a objevného významu. - B - Nové umělecké dílo nebo výkon přinášející významná nová řešení. - C - Nové umělecké dílo nebo výkon inspirovaně rozvíjející současné vývojové trendy. - D - Nové umělecké dílo nebo výkon obsahující rozvojový potenciál.

Kategorizace dle rozsahu: - K - Umělecké dílo nebo výkon velkého rozsahu. - L - Umělecké dílo nebo výkon středního rozsahu. - M - Umělecké dílo nebo výkon malého rozsahu.

Kategorizace dle institucionálního kontextu: - X - Umělecké dílo nebo výkon realizovaný a/či reflektovaný v mezinárodním kontextu, který musí být zároveň uveden v profesionálním režimu dle autorského zákona. - Y - Umělecké dílo nebo výkon realizovaný a/či reflektovaný v celostátním kontextu, který musí být zároveň uveden v profesionálním režimu dle autorského zákona. - Z - Umělecké dílo nebo výkon realizovaný a/či reflektovaný v profesionálních institucích nebo v médiích regionálního významu, který musí být zároveň uveden v profesionálním režimu dle autorského zákona.

Lyrický stav ducha, jakkoli se to může zdát paradoxní, je s to přispívat jako jedna ze sil k tomu, aby se naší civilizaci vrátila rozumnost.