Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_29_Pracovní postup Téma: Pracovní postup Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace Materiál je určený žákům 5. ročníku. Materiál je určený pro společnou práci s učitelem u tabule, ale lze využít i na samostatnou práci žáků. Prezentace na interaktivní tabuli. Pomůcky: interaktivní pero, fixy na interaktivní tabuli Inovace: interaktivní způsob učení Informace o našich kuchyních, rozšiřování slovní zásoby. Metodické pokyny: Čti, správně seřaď postup, přemýšlej, piš, nahraď vhodnějším slovem.
Pracovní postup. Tousty se sýrem. Pozorně čti. Věty seřaď, jak bys postupoval ty. 1.Srovnáme je na plech a v předem vyhřáté troubě zapečeme. 2.Ihned podáváme. 3.Nejlépe se hodí eidam nebo ementál. 4.Krajíčky toustového chleba potřeme máslem a posypeme strouhaným sýrem. 5.Připravíme si toustový chléb, sýr a máslo. 6.Nezapékáme příliš dlouho, aby se nevysušily. 7.Sýr si nastrouháme. 8.Takto zapečený toustový chléb je vhodný jako rychlá a velmi chutná večeře. Pozorně čti. Věty seřaď, jak bys postupoval ty. 1.Srovnáme je na plech a v předem vyhřáté troubě zapečeme. 2.Ihned podáváme. 3.Nejlépe se hodí eidam nebo ementál. 4.Krajíčky toustového chleba potřeme máslem a posypeme strouhaným sýrem. 5.Připravíme si toustový chléb, sýr a máslo. 6.Nezapékáme příliš dlouho, aby se nevysušily. 7.Sýr si nastrouháme. 8.Takto zapečený toustový chléb je vhodný jako rychlá a velmi chutná večeře.
Pracovní postup. Tousty se sýrem. Pozorně čti. Věty seřaď, jak bys postupoval ty. Řešení. 1.Připravíme si toustový chléb, sýr a máslo. 2.Sýr si nastrouháme. 3.Nejlépe se hodí eidam nebo ementál. 4.Krajíčky toustového chleba potřeme máslem a posypeme strouhaným sýrem. 5.Srovnáme je na plech a v předem vyhřáté troubě zapečeme. 6.Nezapékáme příliš dlouho, aby se nevysušily. 7.Ihned podáváme. 8.Takto zapečený toustový chléb je vhodný jako rychlá a velmi chutná večeře. Pozorně čti. Věty seřaď, jak bys postupoval ty. Řešení. 1.Připravíme si toustový chléb, sýr a máslo. 2.Sýr si nastrouháme. 3.Nejlépe se hodí eidam nebo ementál. 4.Krajíčky toustového chleba potřeme máslem a posypeme strouhaným sýrem. 5.Srovnáme je na plech a v předem vyhřáté troubě zapečeme. 6.Nezapékáme příliš dlouho, aby se nevysušily. 7.Ihned podáváme. 8.Takto zapečený toustový chléb je vhodný jako rychlá a velmi chutná večeře.
V kuchyni. Slovní zásoba. Kuchyni můžeme nazvat centrem našich bytů. Nejčastěji v kuchyni uvidíme maminku, ale scházíme se tam všichni. Následující úkoly budeme plnit na čas, dáme si vždy 3 minuty. 1.Napiš, co všechno máme v kuchyni, piš podstatná jména. 2.Napiš, co všechno se dá dělat v kuchyni, piš slovesa. 3.Napiš, co všechno máme v kuchyni na elektřinu. Kuchyni můžeme nazvat centrem našich bytů. Nejčastěji v kuchyni uvidíme maminku, ale scházíme se tam všichni. Následující úkoly budeme plnit na čas, dáme si vždy 3 minuty. 1.Napiš, co všechno máme v kuchyni, piš podstatná jména. 2.Napiš, co všechno se dá dělat v kuchyni, piš slovesa. 3.Napiš, co všechno máme v kuchyni na elektřinu.
V kuchyni. Vaříme. Slovní zásoba. Při vyjadřování se o práci v kuchyni děláme chybu, že stále opakujeme jedno slovo, toto slovo nahraď lepším. 1.Do hrnce dáme vodu._______ 2.Hrnec dáme na sporák.________ 3.Do vody dáme nudle. __________ 4.Pekáč dáme do trouby. _________ 5.Zapneme sporák a dáme na stupeň tři. _________ 6.Talíře dáme na stůl. _____________ 7.Na stůl dáme ubrus. ________ Při vyjadřování se o práci v kuchyni děláme chybu, že stále opakujeme jedno slovo, toto slovo nahraď lepším. 1.Do hrnce dáme vodu._______ 2.Hrnec dáme na sporák.________ 3.Do vody dáme nudle. __________ 4.Pekáč dáme do trouby. _________ 5.Zapneme sporák a dáme na stupeň tři. _________ 6.Talíře dáme na stůl. _____________ 7.Na stůl dáme ubrus. ________
Zdroje