FOBIE KAROLÍNA RŮŽIČKOVÁ, C3B 29.2.2016. ZÁKLADNÍ INFORMACE  Z řeckého „fobos“  = úzkostná porucha - chorobný, bezdůvodný strach z věcí, situací nebo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Veronika Řeháková C3B, PSY Datum vypracování:
Advertisements

Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Duševní poruchy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZÁKLADNÍ DRUHY CITŮ Mgr. Michal Oblouk. CITY 1)kladné – pozitivní, příjemné pocity 2) záporné – negativní, nepříjemné pocity DŮVĚRA = spoléhání se na.
Klimakterium Menopauza B. Trojanová. Menopauzální syndrom  Menopauza je přirozený proces, nastává mezi 40 – 60 lety ženy  Ztráta funkčnosti ženských.
ROSA – Pomoc dětem zasaženým domácím násilím Mgr. Eva Šilarová.
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Úzkostné poruchy DAVID BERNARD. Volba tématu  Téma bylo zvoleno na základě:  zájmu o danou problematiku  pohybu v oblasti úzkostných poruch  osobních.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_06_FOBIE.
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_295.PSY.23 Fobie_prezentace.
Emoce, city. Emoce jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky činnosti jedince. Cit je nervový popud,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_580 Jatečné zpracování drůbeže Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Jednotlivé osobnosti nejsou jedinečné jenom svými psychickými vlastnostmi, ale také tím, jak VNÍMAJÍ, jak PŘEMÝŠLEJÍ, UČÍ SE, PAMATUJÍ SI apod.
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
N Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_10_9. ročník_Chřipka – léčba onemocnění a možnosti prevence Autor:
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Panická porucha Vypracovala: Agatha Račuchová Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2016/17 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
Mobbing a Bossing Marková. M obbing C o je M obbing  je druh rafinované šikany na pracovišti  nejrůznější formy znepříjemňování života na pracovišti.
Traumatizované děti Výslech dětských obětí z pohledu psychologa PhDr. Alexandra Machková (Fraňková) KŘP Policie ČR hl.města Prahy 2/12/2015.
VY_32_INOVACE_01_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_ALKOHOL D ě tský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní dru ž ina, Duchcov, Školní.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Kriminalistická charakteristika trestného činu
Následky falešných nařčení ze sexuálního zneužití u dětí
Civilizační choroby Vysoký krevní tlak.
Jak naše tělo reaguje na psychické násilí a psychickou bolest?
Má smysl procvičovat kognitivní funkce?
Číselné množiny - přehled
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Lineární rovnice a nerovnice I.
Utváření osobnosti v náročných životních situacích Stres
Úvod do filosofie a etiky v sociální práci
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Návykové látky Název projektu: OP VK
Rodinné systémy a domácí násilí Mgr. Eva Oujezská
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
Bc. Miloslava Vavříková
Výchova k vlastenectví
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Psychopatologie – základní psychické funkce Češková E.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Panická porucha.
Psychologie test.
Výchova k občanství 8.ročník
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
OBSEDANTNĚ - KOMPULZIVNÍ PORUCHA
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Pracovní výchova – dívky 9.tř. Prezentace č. 18
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Kognitivní (poznávací) procesy
Návykové látky Alkohol
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Diagnostika, poradenství HTF 2013
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

FOBIE KAROLÍNA RŮŽIČKOVÁ, C3B

ZÁKLADNÍ INFORMACE  Z řeckého „fobos“  = úzkostná porucha - chorobný, bezdůvodný strach z věcí, situací nebo lidí -> uvědomění strachu  Výrazně narušuje běžné fungování  Strach - odpověď na konkrétní nebezpečí X Úzkost - nepříjemný emoční stav, příčinu není možné definovat  Počátek = v dětství – vrozené / traumatický zážitek – psychická porucha  Přes 500 fobií

Ř PŘÍZNAKY Psychické  pocit, že okolí nebo on/a sám/a je změněn/a  pocit ohrožení  obava ze ztráty kontroly, zešílení  obava ze ztráty vědomívědomí  obava ze smrtismrti  strach ze ztráty sebekontroly  nervozita  neklid Tělesné  bušení srdce, zrychlený puls  chvění se či třes  sucho v ústech  obtížné dýchání  bolesti na hrudníku  neklid, víření v břiše  závrať  bolest nebo točení hlavy  návaly horka nebo chladu  pocity znecitlivění nebo mravenčení

PŘÍČINY  V dětství (nepříjemné zkušenosti, vzpomínky,..) -> zmírnění / vymizení  Psychické trauma nebo posttraumatická stresová porucha  Dotyčný slyší o traumatické zážitku někoho jiného  Psychické poruchy osobnosti  Druh povahové vlastnosti – sklon –> labilní  Nezájem rodičů  Fyzické nebo sexuální zneužívání v dětství  Rodič má fobii -> riziko fobie

DIAGNOSTICKÁ KRITÉRIA  Nepřiměřený strach z určitého objektu nebo situace a vyhýbání se tomuto objektu nebo situaci  Pacient si uvědomuje, že úzkost a vyhýbavé chování jsou přehnané nebo nesmyslné  Úzkost se neprojevuje, pokud osoba není v kontaktu s předmětem nebo situací  Alespoň 2 příznaky úzkosti

LÉČBA  Expoziční terapie – postupné vystavování obávaným situacím – od nejnižší úzkosti  Virtuální realita – napodobení spouštěčů fobií  Kognitivní behaviorální terapie – (jako expoziční) ale promluva s terapeutem  Léky - antidepresiva a anxiolytika  Léčba šokem ( / opačná vliv)  "rychlá léčba fobie“ - Neuro-Lingvistické Programování – změna vzpomínky

KONKRÉTNÍ PŘÍKLADY FOBIÍ  Agyiofobie -z přecházení přes silnici  Akustofobie - z mraků  Ambulofobie – z chůze  Anatidaefobie – strach z toho, že se na vás, někde, nějak kouká kachna  Arachnofobie - z pavouků  Coulrofobie - z klaunů  Scopofobie - z pohledu druhých  Klaustrofobie – z uzavřených prostorů  Akrofobie - z výšky  Mysofobie - ze špíny  Hypnofobie - ze spánku  Hexakosioihexekontahexafobie - z čísla 666  Filemafobie - z líbání  Nomofobie - ze ztráty mobilního signálu  Fobofobie - z vlastního strachu  Hipopotomonstroseskvipedaliofobie - z dlouhých slov  Papillofobie - z poprsí  Demofobie - z davu lidí  Akrofobie - z výšky  (Cenosillicafobie - z prázdné sklenice od piva)

DĚKUJI ZA POZORNOST

ZDROJE  v 01:09. aktualizováno  v 10:01. aktualizováno