AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce4. 1. 2012 Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Advertisements

Matematika Objemy těles.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaTěleso a látka Název.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek objemu Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaElektrické vlastnosti.
Měření Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_44_Měření Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B28Fy6_Objem 2 Téma:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Převody jednotek délky, obsahu a objemu Kolik litrů je 32,9 m 3 ? Kolik.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
Objemové jednotky a jejich převody
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
Fyzika - 6.ročník Mgr. Zuzana Adamíková
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření délky pevného tělesa
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.07_MĚŘENÍ OBJEMU Název:
Měření objemu pevného tělesa
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Změny skupenství látky
Převody jednotek objemu
Pohyb těles-fyzika hrou
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Objem Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_316.
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-výpočet objemu
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Jednotky délky a jejich převody
VY_32_INOVACE_58_Jednotky objemu
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Hustota 8. ročník.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Měrná tepelná kapacita látky
Hustota-výpočet objemu
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
Převody jednotek objemu
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Hustota látky Mgr. Vendula Bílková.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Převody jednotek objemu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
14.1 Objem krychle a kvádru Zdroje:
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření Název výukového materiáluObjem IdentifikátorVY_32_INOVACE_PreJa7 Anotace Prezentace určená ke shrnutí učiva o objemu.

OBJEM

Objem je část prostoru vyplněná tělesem. Tuto fyzikální veličinou značíme V. Pomocí objemu se někdy určuje množství látky v tělesech kapalných, polotekutých a sypkých.

Jednotky objemu Základní jednotkou je metr krychlový m 3. 1 m 3 je objem krychle o hraně délky 1 m

Další jednotky: 1 dm 3 =0,001 m 3 1 cm 3 =0, m 3 1 mm 3 =0, m 3 1 km 3 = m 3

V praxi používáme: litry, hektolitry, mililitry 1 hl = 100 l 1 dl = 0,1 l 1 cl = 0,01 l 1 ml = 0,001 l Platí:

Měření objemu Objem kapalných těles se měří odměrnými nádobami nebo odměrnými válci. Před měřením zjistíme: 1.V jakých jednotkách je stupnice 2.Rozsah měření 3.Kolik jednotek odpovídá 1 dílku

Měření objemu pevného tělesa 1.U pravidelných těles určujeme objem pomocí vzorců 2.U nepravidelných těles určujeme objem pomocí odměrného válce. Postup: 1. Objem kapaliny V 1 2. Objem kapaliny + objem tělesa V 2 3. Objem tělesa V = V 2 – V 1

Použité materiály: Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ, SPN Praha 1981 Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ, Nakladatelství Prometheus, spol. s. r. o Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2004