Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 25 AnotaceDruhy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU OP vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.1.24/ Zahájení projektu:
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 01 Anotace.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento projekt je spolufinancován z Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU OP vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada09 AnotaceVýznam.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_116_Listnaté stromy TEMA:
ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_24_Člověk a příroda Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět.
Dřevo VY_32_INOVACE_25_495 Dřevo
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Lesy mírného pásu.
Regenerační přípravky I.
VY_32_INOVACE_5/12_ČLOVĚK A PŘÍRODA
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
ZŠ BYSTŘICE Mgr Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 111.
ŠTOKY - LES.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-01
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Ocel VY_32_INOVACE_25_502 Projekt.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Přírodní zdroje na Zemi
Chemické vlastnosti technických materiálů
VY_32_Inovace_2.2.4 Podzimní les Člověk a jeho svět 2. ročník
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název materiálu: Nerostné suroviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Přírodní krajiny - test
Technické prostředky v požární ochraně
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 7.
Nahosemenné rostliny II
Výroba dezertních hmot 2
Poznávání rostlin a živočichů typických pro les
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vodová ondulace - pomůcky a prostředky
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Prezentace – výklad učiva
LES Les hraje v životě každého člověka důležitou roli.
Stromy Borovice lesní - stálezelený jehličnatý strom - má kulovitý hluboký kořen - šišky jsou malé a dřevnaté - jehlice dlouhé, vyrůstají po dvou.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Smíšené a listnaté lesy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
Podzim čaruje … VY_32_INOVACE_02_03
Transkript prezentace:

Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.1.24/ Zahájení projektu: Ukončení projektu:

6. ročník DŘEVO- jeho druhy a využití Pro žáky 6. ročníku ZŠ Ostrava, Gen. Píky 13A Autor: Mgr. Luboš Hlaváč Použité zdroje informací: - internet - internet - Doc. Ing. František Mošna, Csc., a kolektiv- Praktické činnosti-Práce s technickými materiály, Fortuna, ISBN Doc. Ing. František Mošna, Csc., a kolektiv- Praktické činnosti-Práce s technickými materiály, Fortuna, ISBN

Význam lesa: Lesy zaujímají okolo 30 % rozlohy ČR, většinou se jedná o lesy kulturní, tj. pěstované. Z toho necelá 2% jsou rezervace, kde les roste bez zásahů člověka. Funkce lesa: 1. Hospodářská 2. Vodohospodářská 3. Klimatická 4. Zdravotní a rekreační

- využití dřeva jako obnovitelné - suroviny - lesní zvěř - lesní plody Hospodářská funkce lesa: - les tvoří zásobárnu vody - vyrovnávání tepelných rozdílů Vodohospodářská funkce lesa:

Klimatická funkce lesa: - tvorba vzdušného kyslíku (fotosyntéza) - zachycování vzdušných proudů, ochrana před větry - zadržování vody Zdravotní a rekreační funkce lesa: - pohlcování zvuku - filtrace ovzduší, pohlcování prachu - rekreace obyvatel

ROZDĚLENÍ DŘEVIN podle: tvaru zeleně: jehličnany (smrk, borovice, modřín) smrkborovicemodřínsmrkborovicemodřín listnaté (topol, buk, akát) topolbukakáttopolbukakát hustoty dřeva: tvrdé (švestka, habr, dub, jasan, buk) švestkahabršvestkahabr měkké (smrk, jedle, lípa, topol) lípa

SMRK naším nejběžnějším asi nejvíce používaným jehličnanem vyrábějí se z něj krovy, vazníky, střešní latě a další a další věci. I když patří do rodiny měkkých dřev je velmi houževnatý a pružný.

- naším nejběžnějším a asi nejvíce používaným jehličnanem - světlé dřevo s výraznými letokruhy a má asi největší spektrum použití - vhodné jak na konstrukce a bednění tak i na obklady do interiéru - vyrábějí se z něj krovy, vazníky, střešní latě atd. - je velmi houževnatý a pružný

BOROVICE

- je o něco křehčí než smrk - má velmi výrazné letokruhy a velké zarostlé suky - používá se pro svojI velkou odolnost především na výrobu oken a dveří

MODŘÍN MODŘÍN

- jeden z našich nejvíce používaných jehličnanů - velmi pevné dřevo, odolné vůči povětrnostním vlivům - po nalakování tmavne a vytváří velmi specifickou kresbu a barvu - používá se na výrobu masivního nábytku, schodů a venkovní terasy

AKÁT

- listnatý strom s velmi dobře viditelnou kresbou - velmi tvrdé, pružné a houževnaté dřevo - musí se sušit velmi pomalu, jinak popraská a zbortí se - ideální dřevo na výrobu násad, topůrek a rukojetí.

BŘÍZA

- má velmi světlé až bílé dřevo bez lesku - velmi pevné středně tvrdé dřevo dobře se ohýbá - lépe se obrábí za syrova než po vyschnutí - používá se na topení v krbech

BUK

- je naším nejznámějším listnatým stromem - tvrdý a poměrně pevný, dobře se ohýbá - velmi vhodný na soustružení, používá se na výrobu nábytku- velmi vhodný na soustružení, používá se na výrobu nábytku

DUB

- je velmi pevný, tvrdý a houževnatý - výborně odolává povětrnostním vlivům a střídání vlhka a sucha - vyrábějí se z něj mosty, lávky, piloty a dříve i sudy - oblíbené je také v nábytkářském průmyslu