NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03_ČJ5_AZ-kvíz pravopisný TÉMA: Přídavná jména ČÍSLO PROJEKTU: OPVK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přídavná jména - opakování
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Třídění a vzory přídavných jmen
SKLOŇOVÁNÍ A PRAVOIS PŘÍDAVNÝCH JMEN MĚKKÝCH Český jazyk 5. ročník ZŠ
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Podstatná jména procvičujeme rod pád číslo vzor
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Shoda přísudku s podmětem
jsou slova, která vyjadřují vlastnosti osob, zvířat a věcí.
Přídavná jména přivlastňovací
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN
Shoda přísudku s podmětem 2
Přídavná jména Uveď co nejvíce přídavných jmen, která se vztahují k obrázku. Co není správně? svítící, krásný, londýnský, nový, vysoký, v noci, naše foto.
Pravopis 1.
Anotace: Shoda přísudku s podmětem Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává.
Přídavná jména pravopis koncovek
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_498_Shoda přísudku s několikanásobným podmětem AUTOR: Mgr.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_744_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_07
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_16
TESTÍK: SHODA PODM Ě TU S P Ř ÍSUDKEM Kdo nasbírá nejvíce bodů?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_554_ZÁKLADNÍ_SKLADEBNÍ_DVO JICE_OPAKOVÁNÍ Téma:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_26_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Druhy přídavných jmen 6. ročník.
Motýli sešity koně autobusy domy míče strojvedoucí přátelé skákaly jezdily poletovali stávkovali se rozdávaly se bavili dupali se stavěly K daným podstatným.
39.1 Předložky NAD Z PO ZA KOLEM NA V K VEDLE PRO OD BEZ U PŘED PŘES O
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Věta jednoduchá a souvětí Název sady: Český jazyk 6. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Přídavná jména Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo.
Jméno autoraMgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník4. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
AZ-kvíz − Jednotky. Náhradní otázky Správná odpověď Pyramida Vypočítej 564:1000.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Eva Sixtová VY_32_INOVACE_05_Český jazyk pro 7. ročník_Pravopis koncovek přídavných jmen Téma: Pravopis koncovek přídavných.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_04_01_07.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Anotace: prezentace slouží k procvičování příčestí minulého
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Anotace: prezentace slouží k procvičování určování slovních druhů
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Věta se skládá ze slov Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Přídavná jména - cvičení
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Přídavná jména Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_17_ Skladba – podmět a přísudek
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 11_Skladebné dvojice
Autor: Mgr. Jana Šulcová
K daným podstatným jménům doplň vhodná příčestí minulá:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Tvrdé, měkké, obojetné Y o í Pracovní list.
Shoda podmětu s přísudkem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Autor: Mgr. Eva Kotounová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Metodický list: Slovní druhy 1. část
Český jazyk – interaktivní procvičování vyjmenovaných slov po L
Předmět: Český jazyk Ročník: V
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_Čj(sp)8_17
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03_ČJ5_AZ-kvíz pravopisný TÉMA: Přídavná jména ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4

Materiál je určen pro výuku českého jazyka v 5. ročníku ZŠ. AZ-kvíz je didaktická hra pro dvojici nebo dvě soutěžící družstva. Vhodné jako procvičování na PC. Procvičují se hlavně tyto pravopisné jevy : shoda přísudku s podmětem koncovky přídavných jmen Ovládání je popsáno na sl. 77 Anotace

AZ-kvíz pravopisný

Správná odpověď Pyramida 1 Podrážděn- ps- štěkal-.

Správná odpověď Pyramida 2 Dobř- lidé m- pomohl-.

3 Um- t- okn- se leskl -. Správná odpověď Pyramida

Správná odpověď Pyramida 4 Vzrostl- dub - se rozkošatil-.

Správná odpověď Pyramida 5 Starostl- v - maminky čekal- na děti před školou.

Správná odpověď Pyramida 6 Zdivočel - holub- zaplnil- celé náměstí.

Správná odpověď Pyramida 7 Včel- bodnutí je nepříjemné, proto se dívky k úlům raději nepřibl-žoval -.

Správná odpověď Pyramida 8 Žízniv- chlapci pil- šípkov- čaj.

Správná odpověď Pyramida 9 Mal- lucerničky osvětloval- zahradu.

Správná odpověď Pyramida 10 Znám- fotbal- sté v- hrál- další dva zápas-.

Správná odpověď Pyramida 11 Počítačov- odborníci našl- chybu v programu.

Správná odpověď Pyramida 12 Kl- kat- cestičky se -b- hal- bl-zko lesa.

Správná odpověď Pyramida 13 Horsk - vrchol- byl- zasněžen-..

Správná odpověď Pyramida 14 Nadšen- diváci odměnil- herce za jejich v- kon bouřl- v- m potleskem.

Správná odpověď Pyramida 15 Piln- studentky ovládal- tři ciz- jaz- ky.

Správná odpověď Pyramida 16 Ovocn- strom- lemoval- cestu, která vedla k bl- zkému ml- nu.

Správná odpověď Pyramida 17 Na břez- ch řeky rostl- bříz- a vrb-.

Správná odpověď Pyramida 18 Tácky s tvarohov- mi řez- ležel- na stolku.

Správná odpověď Pyramida 19 B- l- čáp- se vrátil- z tepl- ch krajin.

Správná odpověď Pyramida 20 Brz- se na kom- nech ob- vil- velk- čap- hnízda.

Správná odpověď Pyramida 21 Dešťov- mraky v- padal- hroz- vě.

Správná odpověď Pyramida 22 Sov- ho houkání se děti nebál-.

Správná odpověď Pyramida 23 Spravedliv- soudci v- nesl- ro- sudek.

Správná odpověď Pyramida 24 Dědečkov- v- cvičen- ps- v soutěži zv- tězil-.

Správná odpověď Pyramida 25 Pavlov- kamarádi m- pomohl-.

Správná odpověď Pyramida 26 Tetin- koťata se v- hříval- na sluníčku.

Správná odpověď Pyramida 27 Všechna sestřin- tajemstv- b- l- v- zrazen-.

Správná odpověď Pyramida 28 Na v- let jsme se v- dal- s tatínkov- mi přátel-.

Správná odpověď Pyramida 29 Obl- b- l- jsme si Čapkov- pohádky.

Správná odpověď Pyramida 30 Ob- dnal- jsme si hověz- v- var s játrov- mi knedl- čky.

Správná odpověď Pyramida 31 Obtížn- úlohy jsme snadno v- řešil-.

Správná odpověď Pyramida 32 Před v- chřicí jsme se ukryl- v bl- zkém ml- ně.

Správná odpověď Pyramida 33 Úzk- kl- kat- ste- ky nás vedl- cel- m údol- m.

Správná odpověď Pyramida 34 Žízniv- velbloudi dorazil- k oáze.

Správná odpověď Pyramida 35 Děti zhlédl- zajímav- film o velryb- ch mláďatech.

Správná odpověď Pyramida 36 Mal- medvídci - koušel- v- lézt na v- sok- strom-.

Podráždění psi štěkali. Pokračovat 1 Podrážděn- ps- štěkal-.

Pokračovat 2 Dobř- lidé m- pomohl-. Dobří lidé mi pomohli.

Pokračovat Umytá okna se leskla. 3 Um- t- okn- se leskl -.

Pokračovat Vzrostlé duby se rozkošatily. 4 Vzrostl- dub - se rozkošatil-.

Pokračovat Starostlivé maminky čekaly na děti před školou. 5 Starostl- v - maminky čekal- na děti před školou.

Pokračovat 6 Zdivočel - holub- zaplnil- celé náměstí. Zdivočelí holubi zaplnili celé náměstí.

Pokračovat Včelí bodnutí je nepříjemné, proto se dívky k úlům raději nepřibližovaly. 7 Včel- bodnutí je nepříjemné, proto se dívky k úlům raději nepřibl- žoval -.

Pokračovat 8 Žízniv- chlapci pil- šípkov- čaj. Žízniví chlapci pili šípkový čaj.

Pokračovat Malé lucerničky osvětlovaly zahradu. 9 Mal- lucerničky osvětloval- zahradu.

Pokračovat 10 Znám- fotbal- sté v- hrál- další dva zápas-. Známí fotbalisté vyhráli další dva zápasy.

Pokračovat 11 Počítačov- odborníci našl- chybu v programu. Počítačoví odborníci našli chybu v programu.

Pokračovat Klikaté cestičky se sbíhaly blízko lesa. 12 Kl- kat- cestičky se -b- hal- bl-zko lesa.

Pokračovat 13 Horsk - vrchol- byl- zasněžen-. Horské vrcholy byly zasněžené.

Pokračovat 14 Nadšen- diváci odměnil- herce za jejich v- kon bouřl- v- m potleskem. Nadšení diváci odměnili herce za jejich výkon bouřlivým potleskem.

Pokračovat 15 Piln- studentky ovládal- tři ciz- jaz- ky. Pilné studentky ovládaly tři cizí jazyky.

Pokračovat Ovocné stromy lemovaly cestu, která vedla k blízkému mlýnu. 16 Ovocn- strom- lemoval- cestu, která vedla k bl- zkému ml- nu.

Pokračovat 17 Na břez- ch řeky rostl- bříz- a vrb-. Na březích řeky rostly břízy a vrby.

Pokračovat 18 Tácky s tvarohov- mi řez- ležel- na stolku. Tácky s tvarohovými řezy ležely na stolku.

Pokračovat 19 B- l- čáp- se vrátil- z tepl- ch krajin. Bílí čápi se vrátili z teplých krajin.

Pokračovat 20 Brz- se na kom- nech ob- vil- velk- čap- hnízda. Brzy se na komínech objevila velká čapí hnízda.

Pokračovat Dešťové mraky vypadaly hrozivě. 21 Dešťov- mraky v- padal- hroz- vě.

Pokračovat 22 Sov- ho houkání se děti nebál-. Sovího houkání se děti nebály.

Pokračovat 23 Spravedliv- soudci v- nesl- ro- sudek. Spravedliví soudci vynesli rozsudek.

Pokračovat 24 Dědečkov- v- cvičen- ps- v soutěži zv- tězil-. Dědečkovi vycvičení psi v soutěži zvítězili.

Pokračovat 25 Pavlov- kamarádi m- pomohl-. Pavlovi kamarádi mi pomohli.

Tetina koťata se vyhřívala na sluníčku. Pokračovat 26 Tetin- koťata se v- hříval- na sluníčku.

Pokračovat Všechna sestřina tajemství byla vyzrazena. 27 Všechna sestřin- tajemstv- b- l- v- zrazen-.

Pokračovat 28 Na v- let jsme se v- dal- s tatínkov- mi přátel-. Na výlet jsme se vydali s tatínkovými přáteli.

Pokračovat 29 Obl- b- l- jsme si Čapkov- pohádky. Oblíbili jsme si Čapkovy pohádky.

Pokračovat 30 Ob- dnal- jsme si hověz- v- var s játrov- mi knedl- čky. Objednali jsme si hovězí vývar s játrovými knedlíčky.

Pokračovat 31 Obtížn- úlohy jsme snadno v- řešil-. Obtížné úlohy jsme snadno vyřešili.

Pokračovat 32 Před v- chřicí jsme se ukryl- v bl- zkém ml- ně. Před vichřicí jsme se ukryli v blízkém mlýně.

Pokračovat 33 Úzk- kl- kat- ste- ky nás vedl- cel- m údol- m. Úzké klikaté stezky nás vedly celým údolím.

Pokračovat 34Žízniv- velbloudi dorazil- k oáze. Žízniví velbloudi dorazili k oáze.

Pokračovat 35 Děti zhlédl- zajímav- film o velryb- ch mláďatech. Děti zhlédly zajímavý film o velrybích mláďatech.

Pokračovat 36 Mal- medvídci - koušel- v- lézt na v- sok- strom-. Malí medvídci zkoušeli vylézt na vysoké stromy.

Pomoc Kroky (pro použití ve výuce): 1.Na pyramidě klikněte na libovolné číslo. 2.Odpovězte a pro zobrazení správné odpovědi klikněte na tlačítko Správná odpověď. 3.(Zkontrolujte, zda jste odpověděl/a správně.) Pro návrat k pyramidě stiskněte Pokračovat. 4.Číslo se zbarví zeleně. a) Pokud chcete číslo zbarvit červeně ( ze zeleného ), klikněte opět na stejné číslo a pak na tlačítko Pyramida v levém dolním rohu. b) Pokud chcete zbarvit tlačítko žlutě (neutrálně) ( ze zeleného ), klikněte na stejné tlačítko a poté na tlačítko Pyramida a opakujte to ještě jednou. 5.Pokračujte dalšími čísly. 7.Při neurálním zbarvení zadává otázku vyučující. Zpět