Náročné životní situace DUM_11. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Náročné životní situace, konflikty
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Náročné životní situace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
VY_32_INOVACE_PSYPS13560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Teorie motivace Adéla Furiková.
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Petra Pilková Název šablony.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Socializace Občanský a společenskovědní základ
Psychické jevy Motivace a potřeby člověka EVŽEN POUR, C4A.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Motivace, vůle. 1. Vypište všechno, co potřebujete k tomu, abyste měli radost / byli spokojení 2. Zkuste uvedené potřeby roztřídit do skupin na biologické,
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Z ÁTĚŽOVÉ SITUACE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.20.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
VY_32_INOVACE_SA4A_1 DUM 1. „ OBLASTI AKTIVIT PRO PRÁCI S CÍLOVOU SKUPINOU “
Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
S LUŽBY PRO SENIORY. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu.
Náročné životní situace. Náročné životní situace (dále jen NŽS)  Jsou to takové podmínky v životě člověka, které na něj kladou zvýšené nároky jak po.
Frustrace Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 1. října 2012.
Paměť DUM_18. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
Novalis. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Myšlení a myšlenkové operace
Inteligence DUM_19.
Zájmy -aktivačně motivační vlastnosti
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_16-01
POTŘEBY DUM _13.
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
Frustrace, deprivace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_SA4A_5 DUM 5. „dívka uživatelka služby-dramatizace “
City DUM_15.
MOTIVACE.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Psychické procesy - vnímání
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.13
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Náročné životní situace
Náročné životní situace (Všeobecný adaptační syndrom) Psychologie 4. S
Myšlení a myšlenkové operace
Transkript prezentace:

Náročné životní situace DUM_11

Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 ICT INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY ICT Název a číslo materiálu: ODS_32_INOVACE_JTD1A_11 Vytvořeno: Autor:Mgr. Martina Hašková Vyučovací předmět: PsychologieRočník:I. ročník SOŠ Výsledky vzdělávání dle RVP: Žák umí prezentovat základní informace o náročných životních situacích, objasní na konkrétních příkladech frustraci a deprivaci Typ interakce:Kombinované Druh výukového zdroje: PrezentaceKlíčová slova:Frustrace, deprivace, náročné životní situace Anotace:Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Je zaměřen na prezentaci základních pojmů vztahujících se k tématu psychologie osobnosti. Lze využít jako samostatný studijní materiál nebo jako podklad k diskuzi.

Frustrace proces motivace končí dosažením cíle, což prožíváme jako uspokojení, radost, úlevu někdy je úsilí o dosažení cíle zmařeno vnějšími či vnitřními překážkami a dochází k tzv. frustraci frustra = marně

nastane, když se na cestě k cíli objeví překážka: vnitřní překážka např. nemohu jít do kina, protože mám ještě mnoho povinností a chci je splnit vnější překážka např. nemohu jít do kina, protože už nejsou lístky v průběhu života se učíme způsoby překonávání překážek

Co se děje při frustraci? Organismus, který bojuje s problémem, naráží na neřešitelnost překážky, která nás odsuzuje k pasivitě a nečinnosti. Tímto nahromaděnou energii k boji musíme nějak vybít nebo přeměnit. Cítíme vztek, napětí a zklamání z neúspěchu. Často tento stav řešíme agresí, ať už slovní, kdy nadáváme na příčinu frustrace, na svět,… Extrémními případy agrese jsou vraždy nebo sebevraždy.

Reakce na frustraci: řešení frustrující situace může být různé agrese: zaměřená na objekt (na překážku uspokojení potřeb) zaměřená na sebe sama = autoagrese (sebepoškozování) zaměřená na náhradní objekt (vandalismus, týrání zvířat)

útěk do fantazie: nereálný svět výmyslů, snaha zapomenout apatie, rezignace: ztráta zájmu, poddání se „ranám“ osudu projekce: promítání viny na druhé

regrese: někteří lidé se chovají jako děti, dělají ze sebe bezmocné, o které se musí někdo starat vytěsnění: zapomenout, problém neexistuje

tyto situace frustraci neřeší, spíše prohlubují krizi frustrační tolerance schopnost snášet frustraci je u každého člověka jiná

Deprivace dlouhodobé neuspokojení potřeb deprivere = strádat závažnější forma frustrace smyslová deprivace (při oslepnutí) psychická deprivace (např. citová – nejzávažnější je u dětí při pobytu v kojeneckém ústavu) sociální deprivace (při nedostatku sociálních kontaktů – např. odchod do důchodu)

Úkol Podtrhněte správnou odpověď: Závažnější forma neuspokojení potřeb se nazývá frustrace/deprivace. Chybí-li někomu peníze na uhrazení účtů, jedná se o překážku vnitřní/vnější. Způsob reakce na frustraci, při kterém člověk promítá veškerou vinu na druhé se nazývá projekce/regrese

Zdroje AUTOR NEUVEDEN. Frustrace [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DVOŘÁK, J. Odmaturuj ze společenských věd. Brno: Didaktis, 2008, ISBN HELUS, Z. Psychologie pro gymnázia. Praha: Fortuna, 1995, ISBN : NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999, ISBN