Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Advertisements

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Anotace Výukový program pro žáky 8. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma:Vylučovací soustava – ledviny. Možnost využití: interaktivní tabule.
TRANSFORMÁTOR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_32.
Náhradní rodinná péče VY_32_INOVACE_19_36. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Energetická hodnota potravin (EH)
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Šablona 32 VY_32_INOVACE_17_30_Pascalův zákon a hydraulika.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Digitální učební materiál
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Digitální učební materiál
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Číslo v digitálním archivu školy
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Digitální učební materiál
OHMŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_07_32.
Digitální učební materiál
Ošetřování textilních výrobků
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název prezentace (DUMu): Princip klasického zapalování
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Digitální učební materiál
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
Digitální učební materiál
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Digitální učební materiál
Téma: Rakousko Číslo projektu: 02
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Téma: Německo Číslo projektu: 02
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
1. Homogenní gravitační pole - VRHY
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – vodstvo
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět:Technické aplikaceRočník:3 Téma: LCD Tematický okruh: Lineární součástky elektronických obvodů Jméno autora: Miroslav ŠirokýDatum tvorby: únor 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_TAP3_SR006 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_TAP3_SR006 Anotace: LCD Display – princip, vlastnosti a využití

LCD-Display Displej z tekutých krystalů (liquid crystal display, zkratkou LCD) Vyžaduje poměrně malé množství elektrické energie Nemají žádný negativní vliv na zrak člověka

Činnost Každý pixel LCD se skládá z molekul tekutých krystalů uložených mezi dvěma průhlednými elektrodami a mezi dvěma polarizačními filtry, přičemž osy polarizace jsou na sebe kolmé, Molekuly tekutých krystalů jsou bez vnějšího elektrického pole ovlivněny mikroskopickými drážkami na elektrodách.

Drážky na elektrodách jsou vzájemně kolmé, takže molekuly jsou srovnány do spirálové struktury a stáčí polarizaci procházejícího světla o 90 stupňů, což mu umožňuje projít i druhým filtrem Je obvyklé srovnat polarizační filtry tak, že bez přívodu elektrické energie jsou pixely průhledné a až při průchodu elektrického proudu se stanou neprůhlednými. Někdy je ovšem pro dosažení speciálních efektů uspořádání opačné.

Výběr LCD Při výběru nového LCD se musíte nejprve rozhodnout, pro jaké účely bude používán V případě, že bude LCD monitor používán např. v kanceláři (MS office, internet) tak postačí LCD panely nižších modelových řad, obvykle sami výrobci mají pro kanceláře určené modelové řady: např.: "Value","Business" atd. [2]

[3] [4] [5]

Zdroje [1]. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: [2]. [online]. [cit ]. Dostupné z: [3]. In: [online]. [cit ]. Dostupné z: 2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=796#imgrc=6tHDa25Ty6eNTM [4]. In: [online]. [cit ]. Dostupné z: 2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=796#imgrc=NUgSJmtOW5EWsM [5]. In: [online]. [cit ]. Dostupné z: 2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=796#hl=cs&tbm=isch&sa=1&q=lcd+displej&oq=lcd+displej&gs_l=img.3..0l3j0i24l j c.1.4.img.Ewv7bDnSHHQ&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv ,d.bGE&fp=cb5ab70a19dd94ba&biw=1600&bih=796&imgrc=6AyaiiatXoQLrM