Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
Advertisements

Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Klasicismus v české hudbě
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
Klasicismus v evropské hudbě
Fagot Eva Michalisková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
ANTONÍN DVOŘÁK.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
Wolfgang Amadeus Mozart Jeho doba - 18.století. Politika  klasicismus (2. polovina 17. stol. a 18. stol.)  umění klasicismu ovlivňovala politická a.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Otázky jsou vybrány z DUM č
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Klasicismus Mgr. Jakub Tomala.
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
Klasicismus Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Hudba klasicismu - 1.část Osnova pro studenty středních pedagogických škol.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Periodizace dějin evropské hudby - žáci se naučí etapy dějin evropské.
Název školy:Základní škola Netvořice Autor:Mgr. Ludmila Vodehnalová Název:VY_32_INOVACE_04_ Téma:Klasicismus Č. projektu:OP VK 1.4.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
CESTA Z PRAVĚKU KLASICISMUS
Test k ověření znalostí z HV
ČESKÝ HUDEBNÍ KLASICISMUS
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny hudby a její osobnosti
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
FILIP SMIČKA Prezentace pod vedením Mgr. Barbory Pacalové
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
AUTOR: Lenka Šilhánková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Hudba Test Poslech POJMY
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/07 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Klasicismus
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hudební renesance v Čechách
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Název školy: ZŠ Průhonice
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Joseph Haydn AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Dějiny hudby a její osobnosti
Klasicismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu Autor Jana Malá

  Šlechta i církev ztrácí své výsadní postavení  Formují se nové společenské poměry  Probíhá boj za politickou rovnost, za svobodu, zrušení nevolnictví, za náboženskou toleranci  Ovlivnění Francouzskou revolucí  Opět silný vliv rozumu a vědy jako? V RENESANCI Historické souvislosti

  Doznívání baroka a ke konci nastupování romantismu  Uměřenost, vyrovnanost, klidnější melodické linie, důraz na vůdčí melodii, dokonale vybroušené formy  Novinkou byl stále čilejší koncertní život, veřejné koncerty za vstupné  Hrálo se v kostelech, na zámcích i ve veřejných koncertních sálech či domácnostech…

  Orchestr se rozrůstá na symfonické těleso 35 – 40 hráčů  Další rozvoj opery, zejm. komické tzv. buffa  Rozvoj nástrojové hudby  Symfonie  Vznikla sonátová forma  Smyčcová kvarteta  Pro pobavení vznikají serenády Hudební formy

 Hudební nástroje  Rozvoj nástrojové hudby:  Varhany  Cembalo  Nově se prosazuje klavír  Vůdčí roli pořád housle  Zdokonalují se dechové nástroje  - dostávají řadu klapek kvůli složitějším skladbám

  Josef Haydn (1732 – 1809)  104 symfonií a kolem tisíce děl  Wolfgang Amadeus Mozart (1756– 1791)  48 symfonií a 630 dalších děl  Ludvig van Beethoven (1770 – 1827)  9 symfonií a 140 dalších děl  J. J. Ryba  J. Mysliveček Hudební skladatelé Josef Haydn

 Kteří skladatelé patří do klasicismu?  W. A. Mozart  J.S. Bach  B. Smetana  L. v. Beethoven  J. Mysliveček  A. Dvořák  G. Bizet  J. J. Ryba  L. Janáček  J. Haydn

  hudby/index/pictures/hudba/klasicismus1.jpg hudby/index/pictures/hudba/klasicismus1.jpg    /obr2.jpg /obr2.jpg    CD k učebnici Hudební výchova pro 6.,7.,8. a 9. ročník základní školy autorů A. Charalambidise, J. Pilky a kolektivu Použité odkazy