Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava 12.5. 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Příprava nové dopravní politiky ČR
Praha a fondy EU Programové období 2007 – 2013 Markéta Reedová náměstkyně primátora HMP.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a.s.
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Specifika Operačního programu Doprava ve vztahu k veřejným zakázkám
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
VaVpI – pracovní skupina 2 FINANCOVÁNÍ A METODIKA Schůzka , MŠMT MAKROSKOPICKÝ MODEL UDRŽITELNOSTI PROBLÉMOVÉ OKRUHY, KTERÉ BUDOU DÁLE ŘEŠENY.
Dopravní politika ČR pro léta
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
VÝROČNÍ KONFERENCE,,Operační program Rybářství příležitost pro produkční rybáře“
Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Podpora veřejné dopravy z fondů EU v programovém období Konference Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 16. května 2016.
MS2014+ Modul CBA Ekonomika projektu
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Excelentní výzkum Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
VYHLÁŠENÍ 1. VÝZVY POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013 Tisková konference – Zlín
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
12. listopadu 2008Ing. Petra Zlámalová I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Oblast podpory 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji Výzva.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Výzvy OP Doprava Dopravní konference Pardubice
1 Projekty vytvářející příjmy.  Projekty zakládající veřejnou podporu  Projekty nezakládající veřejnou podporu = projekty vytvářející příjmy = projekty.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Září 2008Ing. Luboš Dobiáš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.1 Oblast podpory 1.2 Oblast podpory 1.3 Výzvy k předkládání žádostí Individuálních.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
1 Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Problematika podpory infrastruktury městské drážní dopravy
Zpracování CBA v MS2014+ Ing. Petr Halámek, Ph.D..
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Snídaně starostů , Jedlí
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Pracovní skupina Parkoviště P+R
Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů 17. 3
Podpora infrastruktury městské drážní dopravy z OP Doprava
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Regenerace sídlišť Regenerace sídlišť Úprava veřejných prostranství
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava

Způsob rozhodování o projektech O podpoře projektů nad 50 mil. EUR (zhruba 1,4 mld. Kč) rozhoduje Evropská komise O podpoře projektů do 50 mil. EUR rozhoduje Česká republika sama U některých projektů bude hranice snížena na 25 mil. EUR Jedná se vždy o celkové náklady tj. včetně nezpůsobilých nákladů

Žádosti zpracovávány elektronicky – Benefit 7 Předložené žádosti posuzovány v několika krocích –Formální kontrola –Hodnocení podle výběrových kritérií (soulad s OPD, soulad s Dopravní politikou, vliv na ŽP, udržitelnost) Výběr projektů Schválení projektů do 50 mil. EUR – ministr dopravy Schválení projektů nad 50 mil. EUR – EK Schvalovací proces končí uzavřením smlouvy o financování (Rozhodnutí o poskytnutí dotace) Předkládání a schvalování žádostí

OP Doprava – prioritní osy Podpora modernizace říčních plavidel Prioritní osa 1 Modernizace železniční sítě TEN- T Prioritní osa 4 Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T Modernizace a rozvoj dálnic a silnic sítě TEN-T Prioritní osa 2 Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T Modernizace a rozvoj železniční sítě mimo síť TEN-T Rekonstrukce a modernizace na silnicích I.třídy mimo TEN-T Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů Prioritní osa 3 Modernizace železniční sítě mimo síť TEN-T Prioritní osa 6 Podpora multimodální nákladní přepravy a rozvoj vnitrozemské vodní dopravy Rozvoj sítě metra v Praze Zavádění systémů řízení a regulace silničního provozu v Praze Podpora multimodální nákladní přepravy Rozvoj inteligentních dopravních systémů v silniční dopravě a systémů ke zvýšení bezpečnosti silniční dopravy Prioritní osa 7 Technická pomoc Prioritní osa 5 Modernizace a rozvoj pražského metra a systémů řízení silniční dopravy v hl. m. Praze Zajištění interoperability na stávajících železničních tratích, zajištění souladu s TSI a rozvoj telematických systémů Rozvoj a modernizace vnitrozemských vodních cest sítě TEN-T a mimo TEN-T

Rozdělení alokace OP Doprava mezi síť TEN-T / další dopravní sítě

Snižování podpory vzhledem k samofinancovatelnosti projektů EK financuje pouze rozdíl mezi investičními náklady a čistými příjmy projektů za dobu jejich životnosti (diskontovanými) Ostatní náklady musí být financovány předkladatelem/členským státem

Která dopravní infrastruktura Všude kde je se vybírá výkonové zpoplatnění –Železnice –Silnice R a D – potencionálně i nižší kategorie –Mýta za vjezd do center měst –Terminály MHD /pokud zpoplatněný přístup – autobusy/ –Aplikovat i na infrastrukturu, kde se s těmito opatřeními počítá v budoucnu (do 2020/2045)

Dopad do posuzování projektů veřejné infrastruktury Oddělení ekonomického a finančního hodnocení Projekty jsou hodnoceny z hlediska ekonomických benefitů – tj. přínosů pro společnost (rozhodnutí o podpoře) Hodnocení/výpočet finančních přínosů – rozhodnutí o míře podpory případně distribuci zdrojů

Princip výpočtu

Krok 1 Jedná se o infrastruktury za jejíž užívání přímo platí uživatel? Ano – pokrač. Ne - stop

Krok 2 Výpočet provozních nákladů Výpočet příjmů Čistý příjem bez ZH (Náklady – příjmy za životnost investice) Čistý příjem bez ZH 0 nebo záporný – stop

Krok 3 výpočet finanční mezery a podpory Finanční mezera = celkové náklady projektu/(čisté příjmy + zbytková hodnota)x100 Procento podpory = míra podpory prioritní osy x finanční mezera Podpora= procento podpory x způsobilé výdaje

Krok 4 A Celkové náklady Způsobilé náklady (včetně budoucích příjmů) Způsobilé náklady vynásobené procentem finanční mezery Podpora EU B C D

2 přístupy Liniový – logičtější avšak méně pružný Projektový – pružnější avšak nepřesný a nelogický Zkušenosti – míra podpory Silnice 50-84% nákladů Železnice – 60 – 85%

Závěrem Ve vztahu k veřejné infrastruktuře nesmyslné ustanovení Výpočtově nepřesné – zbytečná zátěž v monitoringu Projednává se s EK konkrétní výklad – EK evidentně bezradná