Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Advertisements

CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_12 Název materiáluTvarosloví:
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
PŘEDPONY Autor: Mgr. Martina Durinová Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk 5 ZPÍVAT SPÍVAT SHROMÁŽDIT ZHROMÁŽDIT SHLÉDNOUT ZHLÉDNOUT ZPRÁVA.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Pravopis s/z/vz Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Pravopis S / Z. Pravidla psaní předpony s ● Směr dohromady ● - sejít se, shon, sjet, sjednotit, sblížit se... ● Směr shora dolů, z porchu pryč ● - slízat,
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Předpony S X Z Mgr. Iveta Vališková Pravopis předpon s x z se řídí přesnými pravidly pravidly.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
PŘEDPONY S, Z, VZ PŘEDLOŽKY S a Z
Číselné množiny - přehled
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jazyk a jazyková komunikace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Předpony s-, z- Základní škola a Mateřská škola
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WORD Číslování stránek
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
WORD Tabulky - ohraničení
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Předpony s-, z-, vz- Český jazyk 4. a 5. ročník.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Jazyk a jazyková komunikace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu ICT-CJ / 15 Předpony s, z, vz Název školy Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy, Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou AutorMgr. Alena Kotulová Tématický celekMluvnice Ročník1. ročník SOŠ Datum tvorbyXII AnotacePrezentace s výkladem Metodický pokynŽáci si zopakují a procvičí psaní předpon s, z, vz. Pokud není uvedeno jinak, uvedený materiál je z vlastních zdrojů autora CZ.1.07/1.5.00/

PŘEDPONY S, Z, VZ

VZ -, VZE -, S -, SE -, Z -, ZE - P SANÍ PŘEDPON VZ -, VZE -, S -, SE -, Z -, ZE - PředponaVýznamSymbolPříklad vz-, vze--směřování vzhůru -vymanění se z nějakého stavu V vzlétl vzpomněl si s-, se- -směřování dohromady -směřování shora dolů -směřování z povrchu pryč -tradiční způsob psaní Tz sešít sestoupit sloupat strávit z-, ze--stát se nějakým -dokončení děje -tradiční způsob psaní S Dd Tz zčervenal zklamat zkoušet

S -, SE - P ŘEDPONY S -, SE - směřování dohromady ( smotat, sešít ) směřování shora dolů ( svrhnout, sestoupit ) směřování z povrchu pryč ( sloupat, setřít ) tradiční způsob psaní – shoda pravopisu s výslovností ( spatřit,skončit,strávit,shořet,slevit,spotřebovat)

Z -, ZE P ŘEDPONY Z -, ZE změna stavu ( zčervenat, zeslábnout ) dokončení děje ( ztroskotat, zestátnit ) tradiční způsob psaní – pravopis se neshoduje s výslovností ( zkoušet, zpívat, zkoumat, zpytovat, zpěčovat se )

PŘEDPONA MĚNÍ VÝZNAM SLOVA slít (dohromady) zlít (polít) sbít (dohromady) zbít (nabít někomu) sběh (lidí) zběh (vojenský) smotat (klubko) zmotat (poplést) svolat (někoho) zvolat (zakřičet) slézat (směr dolů) zlézat (hory) sjednat(dohodnout) zjednat (pořádek) směna (pracovní) změna (přetvoření)

URČI VÝZNAM U TĚCHTO DVOJIC: spravit zpravit smazat zmazat shlédnout zhlédnout sedřít zedřít skopat zkopat stěžovat ztěžovatboty kůži shora dolů tabuli si na něco něco dolů informovat činit těžším někoho moc umazat film námahou se strhat

D OPLŇ PŘEDPONY : těžká zkouška, maliny zčervenaly, vztyčili vlajku, sbil bedýnku, velitel zjednal pořádek,lidé se sbíhali, vzpamatujte se, učitelský sbor, šťastné shledání, slezl dolů, způsobil nám bolest, vzpomínal na domov, kůň se vzpouzel, zpustlé pole, všechno ztichlo, sběr papíru, zajíc se skrčil, obilí vzklíčilo, oheň vzplanul, podejte nám zprávu, zkraťte si cestu

SEZNAM LITERATURY A PRAMENŮ Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. Použité zdroje: 1. SOCHROVÁ, M. Cvičení z českého jazyka v kostce, Fragment CHUDKOVÁ, J. Zdokonalujeme se v pravopisu, SPN Praha Cvičebnice českého jazyka aneb Co byste měli znát ze základní školy, Didaktis STYBLÍK, V. Mluvnická a pravopisná cvičení, Fortuna 1992