Číslo projektuCZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BRONCHOSKOPIE Vlasta Urbánková.
Advertisements

Zdravotnická zařízení na území města Ostravy
Digitální učební materiál
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Mikrobiologické vyšetření
ORTOPEDICKÁ KLINIKA JIP, Fn BRNO MEITNEROVÁ HELENA
Martina Kubínová, DiS Bc. Ivana Krahulcová
autor: Soppeová Dana Mrázková Barbora
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_HRUBA_11.
Digitální učební materiál
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Lumbální punkce Slavíková Lenka DiS..
KICH – JIP,FN Brno Eva Nováková
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Odběr vzorků pro laboratorní analýzy
Barbora Zapletalová Dis.
Lumbální punkce Autor: Kristýna Králová Veronika Smékalová
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_14.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_26.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Romana Hlinecká Název materiálu: Vyšetření tělesné hmotnosti Označení materiálu:
Základní výkony ve zdravotnictví 1 (SOL / VCA81)
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Trávicí soustava Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdravý PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Získání žaludečního obsahu a výplach žaludku
Podávání léků ústy – per os
Moč se vyšetřuje v laboratoři:
Infúze Infúze je podání většího množství tekutiny do organismu jinou cestou než trávicím ústrojím. Aplikuje se většinou přímo do krevního oběhu intravenózní.
Bezvědomí Andrea Ječmenová 2012.
Podávání léků do dýchacího ústrojí
Základy fotometrie, využití v klinické biochemii
Do spojivkového vaku se aplikují tekuté léky a masti.
Příznaky nemoci Andrea Ječmenová 2012.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Podávání léků kůží Kůže má mnoho funkcí, a proto je třeba se o ni starat. Léky působí místně. Andrea Ječmenová 2013.
Způsoby podávání léků Andrea Ječmenová 2013.
Digitální učební materiál Elektrografické vyšetřovací metody – EEG,EMG
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství Tematický okruhOdběr biologického materiálu Název materiáluOdběr krve Číslo materiáluVY_32_INOVACE_5C_TOŠ_02(20) AutorAndrea Ječmenová Datum tvorby Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.

Anotace Prezentace Microsoft PowerPoint studentům přibližuje náročnost zdravotnického povolání. Prezentace je určena jako podpůrný materiál k výkladu učitele, lze použít i k opakování učiva. Cílem prezentace je studentům vštípit, jak se správně odebírá biologický materiál a jak se laboratorně vyšetřuje.

Odběr krve Rozbor krve je základní vyšetřovací metodou téměř na všech odděleních. Andrea Ječmenová 2013

Odebírá se srážlivá krev – z níž se v laboratoři v centrifuze oddělí sérum od krevních elementů krev s protisrážlivým prostředkem - např. vyš. sedimentace, krevního obrazu, Quickův test

Příprava k odběru krve Před odběrem je třeba zjistit, na které vyšetření má být krev odebrána, a podle toho připravit označené nádobky a průvodky. Dobře znát postup při odběrech k jednotlivým vyšetřením a přesně jej dodržet. Vzorky pečlivě označit a co v nejkratší době odeslat na vyšetření.

Potřebné pomůcky Ke všem druhům odběru mají být pomůcky přehledně uloženy na pojízdném vozíku. Na většině pracovišť se užívá soubor pomůcek na uzavřený způsob odběru.

Jsou to  sterilní jehly pro jedno použití zasazené do kónusu se závitem  držák jehly z plastu se závitem – zavaděč  vzduchotěsné uzavřené zkumavky s vakuem přesně odměřeným podle toho, kolik krve má být na určité vyšetření odebráno, jsou barevně odlišeny  dezinfekční prostředek  tampony nebo čtverce  popruh na zatažení paže  rouška z PVC k ochraně prádla  leukoplast  emitní miska  stojánek na zkumavky  ochranné rukavice

Odběr krve dětem Žilní krev se dětem odebírá podobně jako dospělým z některé žíly na končetině. U novorozenců a kojenců se krev odebírá z povrchových žil na hlavě, nejčastěji ze žíly spánkové, protože je dobře viditelná. Výkon provádí lékař a sestra mu asistuje. Oba na dítě laskavě hovoří, nesnaží se násilím překonat přirozené obranné reflexy dítěte.

Kontrolní otázky a cvičení Otázky 1. Jaká krev se k vyšetření využívá? 2. Vyjmenujte pomůcky k odběru krve. 3.Popište postup odběru krve dětem Úkol Vyhledejte, jaké druhy vyšetření krve máme a jaká krev se na konkrétní vyšetření používá. Pracujte s internetovými zdroji.

Použité zdroje Ošetřovatelství 2 pro SZŠ PhDr. Marie Rozsypalová PhDr. Eva Haladová Mgr. Alena Šafránková Nakladatelství Informatorium spol. s.r.o. ISBN NEZNÁMÝ. Google.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: tehotenstvi/otehotneni-prvni-tydny-tehotenstvi.php