Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Druhy přísudku Skladba věty.
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Podmět (Po) - opakování
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Větné členy a věty vedlejší podmět a přísudek
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Druhy přísudku Český jazyk 2. stupeň ZŠ
DOPLNĚK Mgr. Michal oblouk.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Větné členy PŘÍSUDEK.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Skladba – základní skladební dvojice Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Základní větné členy: PODMĚT a PŘÍSUDEK Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Základní a rozvíjející větné členy Grafický rozbor věty jednoduché.
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
PODMĚT JIRKA ŠTĚKAL SE ROZPLAKALA ZAPADALO MODRÁ PES ONA HOLČIČKA
OB – VVP- HUM – PAV - CJL – M –
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
PODMĚT.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_12   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Základní větné členy - podmět
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_08
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Druhy přísudku Skladba věty.
Základní větné členy – přísudek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2. stupeň ZŠ Téma: Základní větné členy - podmět Metodický list (anotace): Cílem této prezentace je seznámit žáky s jedním ze základních větných členů – podmětem. s základní informace, jak určíme podmět s. 6 určování podmětu ve větě – cvičení s. 7 druhy podmětu s. 8 souhrnné cvičení

PODMĚT

* Co vyjadřuje: původce děje, nositele vlastnosti * Ptáme se: Kdo? Co? + přísudkem * Nejčastěji je vyjádřen: podstatným jménem, přídavným jménem, zájmenem, číslovkou, infinitivem slovesa * Druhy: vyjádřený, nevyjádřený, všeobecný

* Podmět značíme Po a v textu ho podtrhujeme rovnou čarou. * Ptáme se na něj 1. pádovou otázkou a přísudkem. * Příklad: Po Maminka vařila oběd. Kdo vařil oběd? Maminka. Po Děda šel do lesa. Kdo šel do lesa? Děda.

* Podmět může být vyjádřen: * Podstatným jménem: Pes štěkal u boudy. * Přídavným jménem: Nemocný ležel v posteli. * Zájmenem: Já za to nemůžu. * Číslovkou: První byl nejrychlejší. * Infinitivem slovesa: Kouřit se tady nesmí.

* Doplň do věty vhodný podmět a urči, kterým slovním druhem je vyjádřen. * ___________ přišel pozdě. * Na zemi ležel ____________ od žvýkačky. * _______ jsem to neslyšel. * ___________ po trávě je zakázáno. * ___________ jsou krásně červená. * Na nebi svítily jasné __________.

* Vyjádřený podmět: Lze ho najít přímo ve větě. Př. Chlapec utíkal domů. * Nevyjádřený podmět: * A, Je známý z předcházející věty. Př. Petr zapomněl domácí úkol. Musel se omluvit paní učitelce. (Petr) * B, Je zřejmý z tvaru slovesa. Př. Dnes musím uklidit. (já) * Všeobecný podmět: Vyjadřuje přesně nepojmenované osoby. Př. Hlásili to v rozhlase Vlastní jména píšeme s velkým počátečním písmenem. (pravidla) Maso lehce osmahneme. (recepty)

* Vyhledej podměty a urči jejich druh: Hadi se vyhřívali na slunci. Zůstali jsme doma. Koně se dali do klusu. V televizi večer dávají pěkný film. Nemohl jsem jí pomoci. Druhý doběhl jen vteřinu za vítězem. Oči se mu leskly. Na zahradě kvetly jabloně. Jaro už je za dveřmi. Odjeli na dovolenou k moři.

* Opakujeme češtinu v 6. ročníku (2. díl), nakladatelství Nová škola * Český jazyk s Tobiášem, Skladba, Věta jednoduchá II, nakladatelství Tobiáš 1993 * Český jazyk 6, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, nakladatelství Fraus 2005