Výpisky a výtah Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_13.
Advertisements

1 Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOŠ pro obnovu a ochranu životního prostředí - Schola Humanitas Litvínov Název projektu:INOVACE.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Kroužkovci Seznámit se s stavbou těla, pozorováním vyvodit znaky, které dokazují přizpůsobení se životu.
Obohacování slovní zásoby Zpracovala: Mgr
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Cestopis Zpracovala: Mgr
Spojovací výrazy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Květen 2013
Už zase skáču přes kaluže
Dopis Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Listopad 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Úvaha Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2013
Číslovky Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 20123Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Řekněte „oook“! Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Říjen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Předmět: Český jazyk - sloh Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Zájmena Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Přívlastek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Vyplňování jednoduchých tiskopisů Zpracovala: Mgr
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Pohádka Zpracovala: Mgr
Podstatná jména - opakování Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Září 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Kočičí hrádek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
KROUŽKOVCI.
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Inzerát Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Říjen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Kroužkovci. stejnoměrně článkované tělo (kroužky) na povrchu pokožka se štětinkami svaly (pohyb) výskyt: v zemi, sladká i slaná voda dělení: MNOHOŠTĚTINATCE.
Líčení Zpracovala: Mgr
Škola:. Základní škola Kladruby
Pozorování žížaly VY_32_INOVACE_CH3 – 05 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Úvaha II Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013
Čím chci být Zpracovala: Mgr
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.17 Anotace: Prezentace je zaměřena na výtah, jeho hlavní znaky a funkci. Slouží jako zápis pro žáky. Vzdělávací oblast: český.
Charakteristika Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Listopad 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Kroužkovci.
Kroužkovci.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 08 TEMA: Přírodopis 6 - Kroužkovci.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování objemu různých těles Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Název školy: Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín Autor: Mgr. Alena Černá Název: VY_32_INOVACE_Z_08_Časová pásma Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_18_SLOH_A_KOMUNIKACE.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_Český jazyk – 9. ročník TÉMA: Životopis ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Popis postavy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Leden 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
ZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCI. Něco o nich Tvoří samostatnou skupinu savců Stavbou těla a způsobem života se podobají hlodavcům Zajíci, stejně jako hlodavci,
VY_52_INOVACE_24_01_význam kůže
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mgr. Michal Oblouk HLAVNÍ MYŠLENKY TEXTU.
Název projektu: Živá příroda ve škole
VY_32_INOVACE_03 – Krtek obecný Přírodověda - 5. ročník
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Kůň a švestky Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Úvaha II Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_PŘÍRODOPIS
OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Orgány lidského těla Přírodověda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
Domov, obec, stát, světadíl
VÝTAH Mgr. Michal Oblouk.
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK Kroužkovci Název školy
Jméno autora: Mgr. Alena Mášová
VÝTAH Mgr. Michal Oblouk.
VÝTAH Mgr. Michal Oblouk.
SLOH A KOMUNIKACE Výtah.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Výpisky a výtah Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk – Sloh Výukový materiál slouží jako výklad učiva výpisky a výtah a je doplněn o slohové úkoly. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.

Výpisky a výtah

Výpisky chceme-li uchovat některé údaje z knih nebo časopisů zaznamenáváme v heslech, bodech, větách stručnost, přehlednost nemusí být souvislý text

Výtah někdy chceme zaznamenat víc než jednotlivosti – zaznamenáváme hlavní myšlenky celé knihy zachycuje přehledně i stavbu textu ve větách citace = doslovně opíšeme + použijeme uvozovky, uvedeme autora a knihu může sloužit jako příprava k mluveným projevům

Úkol: Pozorně si přečti text, který lze vyhledat na stránkách wikipedia.cz. Vyznač v textu, které části bys použil(a), kdybys zpracovával(a) výpisky do sešitu.

Žížaly jsou největší máloštětinatci a jsou, společně s pijavicemi, nejznámějšími kroužkovci. Klasické systémy je umístily do řádu Opisthopora, podle kladistického přístupu jsou řazeny do podřádu Lumbricina (řád Haplotaxida)máloštětinatcipijavicemi kroužkovciHaplotaxida Je známo přes druhů žížal. Jsou rozšířené na celém světě s výjimkou polárních a pouštních oblastí. Nejmenší druhy jsou velké jen dva centimetry, největší dosahuje délky i přes tři metry. Zajímavostí je, že žížala karpatská jako jediná vylučuje sliz, který na vzduchu světélkuje. [1]polárních pouštních [1] V mírných zeměpisných šířkách jsou nejhojnější druhy z čeledi žížalovití (Lumbricinae); v Česku je hojná žížala obecná a žížala hnojní. Nejdelším druhem je hlubinná žížala Allolobophora hrabei dorůstající až půl metru. Tento středoevropský druh žije v sprašových půdách teplých oblastí, např. na Pálavě. [2]žížalovitížížala obecnážížala hnojní [2] Žížaly mají značný význam pro ekosystém. Svojí činností vytvářejí v půdě malé kanálky, které provzdušňují půdu. Žížaly vstřebají za 24 hodin tolik potravy, kolik samy váží. Ve střevu žížal žije obrovské množství mikroorganismů, takže jejich výměšky mají daleko větší mikrobiální aktivitu než polykaná zemina. Tak vzniká humus vázaný na jíl – tedy právě to, co tvoří strukturní úrodnou půdu. Výzkumu významu žížal při tvorbě humus se dlouhodobě věnoval Charles Darwin. Dospěl k překvapivě vysokému číslu 2,5 kg metamorfovaného humusu na m² ročně. Žížaly často vylézají během deště na povrch, kde se pak pohybují. Dělají tak proto, aby se neudusily ve vodě (dýchají celým povrchem těla), která se dostane do jejich chodbiček a tunýlků. [3]Charles Darwindeště [3] Často se také využívají v rybářství jako návnada při rybolovu.rybářstvírybolovu

V textu se objevují malá čísla v závorkách. Na co tato čísla odkazují? ↑ KINDERSLEY, Dorling otázka a odpověď. 1. vyd. Bratislava : TIMY spol. s.r.o., ISBN s. 15 a 57.↑KINDERSLEY, DorlingISBN ↑ PIŽL, Václav. Žížaly České republiky = Earthworms of the Czech Republ. 1. vyd. Uherské Hradiště : Přírodovědný klub v Uherském Hradišti, ISBN s. 10, 41.↑ISBN ↑ Žížala obecná – nejznámější hermafrodit [online]. [cit ]. Dostupné online.↑ Dostupné online.

Úkol: Samostatně vypracuj z textu výpisky do sešitu. Svůj zápis porovnej s kamarádem. Tužkou označ (podtrhni, zakroužkuj…) v jeho zápisu části, které bys vynechal(a).

Zdroje KRAUSOVÁ, Z. – TERŠOVÁ, R.: Český jazyk 6. 1 vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus ISBN %AD%C5%BEalahttp://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BD%C3 %AD%C5%BEala [cit ]