Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3806 ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Advertisements

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
VY_32_INOVACE_16_20_kouření. Spoj název s obrázkem.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Kožní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_8_Kožní soustava Téma: Přírodověda.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_580 Jatečné zpracování drůbeže Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Obchod, trh Základy hospodaření.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_27_ Hormony
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základy automatického řízení 1
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
BIOLOGIE ČLOVĚKA TRÁVICÍ SOUSTAVA
Inf Počítač a lidé s handicapem
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Název projektu: Moderní škola
Utváření osobnosti v náročných životních situacích Stres
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_14_Krevní oběh
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_17_Trávicí soustava 2. část
Návykové látky Název projektu: OP VK
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název prezentace (DUMu):
Prezentace – výklad učiva
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Taťána Radimská Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_III.Vu_LIDSKÉ.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Člověk a čas.
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_12_Svaly
VY_52_INOVACE_14_01_stavba srdce
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Prezentace – výklad učiva
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Člověk a společnost, Dějepis
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Název projektu: Moderní škola
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Přijímací řízení pro školní rok 2018/2019.
VY_52_INOVACE_16_01_první pomoc krvácení
Přijímací řízení pro školní rok 2019/2020.
Základní škola, Hradec Králové
Když vás potká vyhoření
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Stres a jeho důsledky

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Výchova k občanství ROČNÍK: 8. NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_14_4Ov_Stres a jeho důsledky AUTOR: Mgr. Michaela Janošťáková DATUM TVORBY: 12. březen 2014 OVĚŘENÍ: 17. březen 2014 ANOTACE: Materiál slouží k prezentaci daného učiva a jeho shrnutí.

Co je stres? 0 souhrn reakcí a obrana proti ohrožení, agresi, útoku 0 pocit ohrožení vyvolávají náročné životní situace 0 ohrožení může být skutečné nebo pouze domnělé 0 záleží na každém jedinci, co vyhodnotí jako ohrožení, tedy co vnímá jako stresovou situaci

Co stres způsobuje? 0 stres je stav, který by měl umožnit boj nebo útěk 0 svaly dostanou zvýšený přísun energie a kyslíku 0 zrychlí se dech, srdeční tep, stoupá krevní tlak, aby krev rychleji proudila 0 zastavují se pohyby trávicí trubice 0 zvýší se sekrece žaludečních šťáv, aby bylo rychleji stráveno to, co je v žaludku

Je stres škodlivý? 0 krátkodobý stres - může působit pozitivně 0 zrychlení metabolismu 0 pomáhá k lepším výkonům 0 dlouhodobý stres – působí spíše negativně 0 v organismu panuje neustálé napětí

Negativní důsledky stresu 0 vysoký krevní tlak 0 riziko infarktu 0 trávicí obtíže, bolesti břicha 0 zácpa/průjem 0 žaludeční vředy 0 nechutenství/přejídání 0 bolesti hlavy 0 nespavost

Stresory 0 situace vyvolávající stres  co vás stresuje? 0 vnitřní – únava, bolest, strach, pocit osamění, zloba, neúspěch …. 0 vnější – výkyvy okolní teploty, hluk, změna roční doby, nároky kladené okolím (nepřiměřené) …. 0 jako stresor může působit i pozitivní situace – svatba, výhra  které stresory jsou dlouhodobé?

Stres ve škole  Jak lze zmírnit stres ze školních nebo pracovních povinností? 0 plánování přípravy do školy 0 plnění úkolů postupně, podle plánu 0 neodkládat na poslední chvíli 0 stanovit si reálné cíle, nemít přehnané nároky 0 brát na sebe tolik, kolik zvládneme

Shrnutí  Doplňte věty: Stres je reakce na ……. Může být užitečný, protože …… Může být i velmi škodlivý, protože ….. Stresem jsou ohroženy především tyto vnitřní orgány:…… Ve školním prostředí můžeme stres zmírnit tím, že …..

Shrnutí - řešení  Doplňte věty: Stres je reakce na náročnou životní situaci, ohrožení, útok, agresi. Může být užitečný, protože nám pomáhá zlepšit výkony. Může být i velmi škodlivý, protože působí negativně na vnitřní orgány. Stresem jsou ohroženy především tyto vnitřní orgány: srdce, cévy, žaludek, střeva Ve školním prostředí můžeme stres zmírnit tím, že budeme plánovat přípravu, plán dodržovat….

Citace a zdroje 0 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Janošťáková.