Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ch_069_Průmyslová hnojiva Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Advertisements

Průmyslová hnojiva Ch_069_Průmyslová hnojiva Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: VZDĚLÁVACÍ OBOR: TÉMATICKÝ OKRUH: TÉMA: DOPORUČENO.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Číselné množiny - přehled
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Číslo projektu Název materiálu Autor Tematická oblast
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Vyjmenovaná slova V Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WORD Číslování stránek
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
„EU peníze středním školám“
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
WORD Vkládání obrázků a klipartů
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme Světové strany
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
WORD Tabulky - ohraničení
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Osobní rozpočet
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
Věcné učení První pomoc
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
IKT Nebezpečí na internetu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu Průmyslová hnojiva Autor Ing. Jitka Krobová Tematická oblast Pěstování rostlin pro 2. a 3. ročník agropodnikání Ročník Druhý ročník agropodnikání Datum tvorby Anotace Žáci se naučí rozdělit a použít průmyslová hnojiva v praxi. Žáci pochopí princip dávkování a míchání postřikové jíchy Metodický pokyn Výukový materiál je ve formě prezentace a žáci se budou setkávat s tímto tématem od 2. ročníku až k maturitní zkoušce.

ANORGANICKÁ - JSOU VYRÁBĚNA PRŮMYSLOVĚ  JEDNOSLOŽKOVÁ- obsahují jednu živinu  VÍCESLOŽKOVÁ – obsahují 2 a více živin

Rozdělení - podle živiny, která je obsažena v hnojivu  DUSÍKATÁ  FOSFOREČNÁ  DRASELNÁ  VÁPENATÁ

JAKO HLAVNÍ ŽIVINU OBSAHUJÍ DUSÍK A JSOU VE FORMĚ  LEDKOVÉ (NO 3 ) -LEDEK (DUSIČNAN) VÁPENATÝ  AMONNÉ (NH 4 ) – SÍRAN AMONNÝ  KOMBINACE FORMY LEDKO-AMONNÉ – LEDEK AMONNÝ S VÁPENCEM

HLAVNÍ SLOŽKA FOSFOR  SUPERFOSFÁT – POUŽÍVÁME PŘI PŘEDSEŤOVÉ PŘÍPRAVĚ PŮDY

HLAVNÍ SLOŽKOU JE DRASLÍK  DRASELNÁ SŮL – POUŽÍVÁME K ROSTLINÁM, KTERÉ NEJSOU CITLIVÉ NA CHLÓR  KAINIT - NIŽŠÍ OBSAH K 2 O

HLAVNÍ ŽIVINOU JE VÁPNÍK  PÁLENÉ VÁPNO – POUŽITÍ PŘI PODZIMNÍ ORBĚ  MLETÝ VÁPENEC – POMALEJŠÍ PŮSOBENÍ

 HNOJIVA S VÍCE ŽIVINAMI  NPK – HNOJIVO OBSAHUJE TŘI ŽIVINY  DUSÍK, FOSFOR, DRASLÍK

 CHARAKTERIZUJTE JEDNOSLOŽKOVÁ HNOJIVA  VYJMENUJTE DUSÍKATÁ HNOJIVA  ZAŘAĎTE HNOJIVO SUPERFOSFÁT  JAKOU FUNKCI MAJÍ VÁPENATÁ HNOJIVA?

Obr. 1.   Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora  Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.  TEKSL, Milan. Pěstování rostlin: učebnice pro střední zemědělské školy. Vyd. 1. Praha: Credit, s. ISBN