Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla A. P. Čechova.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ: SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu): Česká próza po roce 1945: Ladislav Fuks Tematická oblast: Česky jazyk a.
Advertisements

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení K. V. Raise a jeho díla Ročník.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastLiteratura – Psychologická próza 1. poloviny 20. století Datum vytvoření8.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení S. Čecha a jeho díla Ročník /
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0701_HRUBÁ M. Téma: Pojem _HRUBÁ MZDA Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení V. Hálka a jeho díla Ročník /
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení A. Jiráska a jeho díla Ročník.
EU_62_A_sada 1_11_M_Na poště_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla Guy de Maupassanta.
EU_62_A_sada 1_03_M_Vznik peněz_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
Opakujeme dějepis na II. stupni. LUCEMBURKOVÉ - TESTÍK: Název: Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: Autor: Mgr. Soňa Blažková ZŠ Choltice.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Shrnutí uměleckého směru romantismu Ročník.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení K. M. Čapka-Choda a jeho díla.
Česká literatura 2. poloviny 19.století PŘEHLED.  50. léta 19.století: MÁJOVCI = DRUŽINA MÁJOVÁ:  uznávali K.H. Máchu, vydali almanach= sborník Máj.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení J. Vrchlického a jeho díla Ročník.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti: Představení Erbenovy Kytice z pověstí.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení H. de Balzaca Ročník / obor.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti: Představení Z. Wintera a V. B. Třebízského.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla L. N. Tolsteho.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení realismu v USA Ročník / obor.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_119 Téma hodiny: Michal Viewegh Doporučeno pro: 9. ročník.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_10 Název Jan Neruda Téma hodiny Skupina Májová.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
FRÁŇA ŠRÁMEK Čjlit − VIII. třída
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠABLONA III/2 Literatura 8. ročník Test osobností „ KDO TO JE. “Mgr. L
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Mezinárodní hotelnictví
Učivo 4. ročníku oboru obchodník z ČJ 4. ročník
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
VY_12_INOVACE_ , Otčenášek Mgr. Jan Křoustek
FRÁŇA ŠRÁMEK Čjlit − VIII. třída
Opakujeme dějepis na II. stupni
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Osudy dobrého vojáka Švejka
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_09 Romantismus_Francie
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
TÉMA: RUCHOVCI – SVATOPLUK ČECH AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Střední škola obchodně technická s. r. o.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Počátky slovesného umění
VY_12_INOVACE_Jir_I_13 Karel Čapek Název projektu: OP VK
ŠABLONA III/2 Literární test 7. ročník Mgr
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla A. P. Čechova Ročník / obor studia:2. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Mgr. Jan Nedbal Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice Ověřeno: 2. pololetí školního roku 2012/2013 III/2 VY_32_INOVACE_DUM 275 Klíčová slova: A. P. Čechov, drama, povídka, Racek, Strýček Váňa, Tři sestry, Višňový sad Anotace: Výkladová prezentace představující život a dílo A. P. Čechova.

Anton Pavlovič Čechov Dramatik a prozaik, jenž svým dílem výrazně ovlivnil vývoj světové literatury Zaměřoval se hlavně na existenciální otázky lidského života Na jeho dílo navazovalo mnoho autorů, např. T. Williams a A. Miller Čechov byl mistrem krátké povídky – napsal jich přes 600 – vyznačují se stylovou střídmostí a dramatickým spádem Na malém prostoru se odehrává velké drama – většinou v psychologické rovině

Anton Pavlovič Čechov (Obr. 1)

Anton Pavlovič Čechov Vystudovaný lékař na Moskevské univerzitě Praxi vykonával jen krátce, od 26 let se věnuje plně lite- ratuře Kvůli zdravotním problémům musel pobývat Čechov na jihu Ruska a v lázních nedaleko francouzsko-švýcarských hra- nic, kde také zemřel Rodný dům (Obr. 2)

Rysy díla A. P. Čechova Ve svých dílech znázorňuje nejčastěji průměrné lidi, jejich zdánlivě všední životy Z jeho povídek dýchá melancholie Jeho smysl pro humor byl terčem kritiky tehdejší cenzury Prostřednictvím detailu dokázal charakterizovat postavy

Dílo Racek Strýček Váňa Tři sestry Višňový sad V dramatech se zamýšlí nad smyslem života ruské inteligence v předrevoluční době

Višňový sad (1904) Poslední Čechovova dokončená hra Toto drama je tragicky laděnou komedií, kde motiv skutečného višňového sadu, jenž má být vykácen se stává symbolem zániku šlechtických hnízd a v konečném důsledku i ruského patriarchálního světa plného ušlechtilých ideálů – ten ustupuje nové vrstvě nelítostných podnikatelů

Višňový sad - děj Hra se otvírá návratem šlechtič- ny Raněvské z Paříže na své pan- ství, které je zadluženo a půjde do dražby. Hrozící zkázu si řada postav odmítá přiznat, a když k prodeji opravdu dojde (aukci ovšem nevidíme, pouze se o ní doslechneme), vrátí se Raněvská opět do Paříže. Ve vedlejších dějových liniích je rozehrána řada milostných poměrů, které ovšem nenajdou naplnění. Obr. 3

Zdroje obrázků Obr ikolay_chekhov.jpg Obr e.jpg Obr sad.html

Zdroje Havlíčková, I. a kolektiv: Odmaturuj z literatury 2. Brno, Didaktis Prokop, V.: Literatura 19. a počátku 20. století (od romantiků po buřiče). Sokolov, O. K.-Soft Sokolov Lehár, J.: Česká literatura do počátku k dnešku. Praha, Nakladatelství Lidové noviny Bauer, A.: Literatura na dlani – Přehled světové a české lit. Olomouc, Rubico Sochorová, M.: Literatura v kostce. Havlíčkův Brod, Fragment