Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách
Anotace Škola: ZŠ Mnichovo Hradiště, Sokolovská 254, okres MB Třída: 9. ročník Období : 2.pololetí školního roku 2011/2012 Výstup: prezentace Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Obor: Zeměpis Tematický okruh: Světové hospodářství Využití: interaktivní tabule, dataprojektor, monitory žáků Pomůcky: Školní atlas světa, Atlas dnešního světa, učebnice Inovace: Materiál slouží k doplnění rozvoje regionálního zeměpisu. Aktivní práce žáků na tabuli
SPOTŘEBNÍ PRŮMYSL
TEXTILNÍ, KOŽEDĚLNÝ A OBUVNICKÝ PRŮMYSL zpracování surovin ze zemědělství – bavlna, vlna, len zpracovává umělá vlákna z chemického průmyslu k výrobě se využívají přírodní kožešiny a kůže, nebo umělé materiály Z čeho se získává hedvábí? Kde se v ČR vyskytuje tento druh průmyslu?
Dřevozpracující průmysl využívá se jako stavební materiál, pro výrobu nábytku, papíru, hudebních nástrojů, hraček, sportovních potřeb, zápalek rozvinut především ve skandinávských zemích, Kanadě zpracování vytěženého dřeva – pilařské závody
Potravinářský průmysl zajišťuje výživu obyvatelstva pro výchozí suroviny využívá zemědělství odvětvímlýny cukrovary konzervárny mrazírny lihovary, nealkoholické nápoje pekárny mlékárny
Další odvětví spotřebního průmyslu sklářský, keramický – výroba užitkového a průmyslového skla polygrafický – tisk knih, novin a časopisů klenotnický – zpracování drahých kovů a kamenů výroba hraček – významná levná pracovní síla » největší vývozci – Čína, USA
Metodické využití DUM slouží jako opakování učiva o světovém hospodářství Aktivní práce žáků na interaktivní tabuli, monitory PC
Zdroje CHALUPA, Petr a Dana HUBELOVÁ. Zeměpis pro 9. ročník: Lidé a hospodářství. Brno: Nová škola, ISBN Obrázky