1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
SOUSTAVY ROVNIC Metoda sčítací VY_42_INOVACE_26_01.
Mechanické kmitání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Analytické myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
VAR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_32.
Brigáda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Záření kolem nás Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_3_Vlastní a obecná jména Téma: 6A_ČJ7.roč.
Korelace 20. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190227
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Pravděpodobnosti jevů
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Lineární funkce - příklady
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
PÁTEŘNÍ MÍCHA VY_32_INOVACE_ ledna 2014
Lineární rovnice a nerovnice I.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číselné soustavy a kódy
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Inf Tabulkový procesor - formátování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
„EU peníze středním školám“
MĚKKÝŠI 15. října 2013 VY_52_INOVACE_210213
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Dostupné z Metodického portálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_62.
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Matematika + opakování a upevňování učiva
YVES KLEIN – Antropometrie
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Informatika – Základní operace s buňkami
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. Kódy VY_42_INOVACE_ ledna 2014

2 Jaké heslo zvolit? 2 Míra bezpečnosti je přímo úměrná délce a složitosti hesla. Heslo by nemělo být jedno slovo nebo řada čísel. Slova jsou sice snadno zapamatovatelná, ale právě tak snadno odhalitelná. Jedna z metod uhádnutí hesla se nazývá slovníková (dictionary). Program postupně dosazuje slova ze seznamu slov a snaží se tak zjistit heslo. Jiná metoda uhádnutí hesla postupně dosazuje všechny písmena abecedy, případně i čísla (bruteforce).

3 3 Pro větší bezpečnost by heslo nemělo být tvořeno ani použitím kombinace slov. Některé programy pro uhádnutí hesla totiž obsahují právě tuto funkci pro kombinaci slov ve slovníku. Další zásadou při tvorbě hesla je používání velkých a malých písmen. Tím se bezpečnost hesla zdvojnásobí. Nejbezpečnější heslo je tedy tvořeno kombinací velkých a malých písmen a čísel, popř. speciálních znaků (/?;*-

4 4 Nedoporučuje se používání písmen s diakritikou ani písmen Y a Z. Naopak se doporučuje občas heslo změnit! Nepoužívejte stejné heslo pro přihlášení do různých služeb. Příklady hesel: jednoduchýchsložitých, ale zapamatovatelných honza avapo heslo QWERTY kLdPoPo (kočka leze dírou pes oknem pes oknem) Z2meckyOk9uh

5 5 Vyzkoušejte si na této adrese, jak by počítači trvalo dlouho vaše heslo rozšifrovat.adrese

6 Příklad 1 6 Zámek na kolo se skládá ze čtyř terčů. Každý je rozdělen na 10 sektorů označených číslicemi od 0 do 9. Jak dlouho nám bude maximálně trvat otevření tohoto zámku, pokud nám nastavení deseti kombinací zabere 8 sekund?

7 Příklad 2 7 Zámek na kufru se zavírá dvěma zámky, které se otvírají současně. Šifra každého z nich se skládá ze tří číslic. Jaké je riziko neoprávněného otevření kufříku na jeden pokus?

8 Příklad 3 8 K otevření dveří je potřeba stisknout v příslušném pořadí čtyři tlačítka. Jaká je pravděpodobnost, že se dostaneme dovnitř na první pokus, víme-li, že tento čtyřmístný kód obsahuje : a)pouze čísla b)tři čísla?

9 Příklad 4 9 V bytě používáte alarm, kde kód je tvořen posloupností n cifer (0, 1, 2, …, 9). Pokud někdo třikrát po sobě špatně vyťuká kód, spustí se alarm. Pro snadné zapamatování by kód neměl být příliš dlouhý. Při jaké minimální délce kódu si můžeme být na 99% jistí, že se zloději nepodaří vniknout do našeho bytu?

10 Příklad 5 10 Vaše heslo k odemknutí počítače je tvořeno posloupností šesti až osmi znaků a může obsahovat malá i velká písmena, číslice a nějaký zvláštní znak. Víme, že prvním znakem je písmeno a alespoň jeden znak je číslice nebo zvláštní znak. Máme-li program, který za minutu vyzkouší hesel, jak dlouho vaše heslo odolá? Počet malých písmen26 Počet velkých písmen26 Počet číslic10 Počet zvláštních znaků31 šestimístné heslo52*( ) sedmimístné heslo52*( ) osmimístné heslo52*( )

11 Citace 11 PŁOCKI, Adam a Pavel TLUSTÝ. Pravděpodobnost a statistika pro začátečníky a mírně pokročilé. 1. vyd. Praha: Prometheus, 2007, 307 s. ISBN