Změny v požadavku na proces edukace vojenských profesionálů Radomír Saliger,Vratislav Pokorný Katedra řízení lidských zdrojů Fakulta ekonomiky a managementu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Manažerské kvantitativní metody I Literatura Gros I.: Matematické modely pro manažerské rozhodování. Vydavatelství VŠCHT Praha ISBN
VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Ing. Dominik Vymětal, DrSc.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Předškolní vzdělávání v podmínkách současné mateřské školy Doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D. PdF UP Olomouc.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 6. PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY KRIZOVÉ KOMUNIKACE PŘI ŘÍZENÍ ZMĚNY A KRIZE BEZPEČNOSTNÍMI SYSTÉMY.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
Ke kvalitě pracovního života Iva Kirovová. Kvalita pracovního života QWL, QoWL Multidimenzionální koncepce Multidisciplinarita.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
2012. Změny v koncepci a způsobech projektování kurikula Obsah: 1. Systém kurikulárních dokumentů 2. Pojetí RVP PV (východiska, společný rámec, principy,
SPOLEČENSKÉ ASPEKTY BEZPEČNOSTI TÉMA 7. OSOBNOST MANAŽERA PRO BEZPEČNOSTNÍ PROSTŘEDÍ VRATISLAV POKORNÝ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
PRÁCE NA OSOBNOSTNÍM ROZVOJI JAKO VÝCHODISKO PRO SEBEPOZNÁNÍ Barbora Pšenicová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu realizovaného z programu Erasmus+
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
Reporting dle Směrnice OECD Filip Gregor
Ing. Kateřina Lichtenberková
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Josef Středula, předseda ČMKOS
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
RASC Standardy řízení služeb
Společenská odpovědnost ve školství
Zákon o sociálním podnikání
Společenské aspekty bezpečnosti Téma 5
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Vůdcovství - leadership
Organizační struktura
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Andragogika Vzdělávání.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.08
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
Hledáme klíč k právům dětí
Ústav znalectví a oceňování
Výuka magisterské psychologie dnes (včera, zítra)
OSOBNOST.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Projekt „Strategické řízení rozvoje elektronického zdravotnictví v resortu MZ“ a příprava resortních metodik rozvoje elektronického zdravotnictví v oblasti.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Sociální podnikání Sociální firma.
Profesionalita v sociální práci
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Transkript prezentace:

Změny v požadavku na proces edukace vojenských profesionálů Radomír Saliger,Vratislav Pokorný Katedra řízení lidských zdrojů Fakulta ekonomiky a managementu Univerzita obrany,Brno

2 Struktura vystoupení  Úvod  Pozice a výkony skupiny sociálních věd v rámci katedry říz. lids. zdrojů FEM, UO a AČR.  Podstata potřeby změn v procesu vzdělávání a přípravy voj. profesionálů.  Základní trendy systémových změn  Model kompetencí vojenského profesionála, manažera.  Závěr

3 Pozice a výkony skupiny sociálních věd v rámci katedry,fakulty,univerzity,AČR  Edukace a rozvoj studentů FEM, FVT a v kurzech kariérového vzdělávání v kontextu filozofie, psychologie, andragogiky, psychologie a sociologie.  Garance 2 programů celoživotního vzdělávání  Vědeckovýzkumná činnost v rámci výzkumného záměru FEM  Pedagogicko psychologické poradenství pro studenty a zaměstnance FEM a UO  Úkoly psychologické služby AČR v podmínkách UO  Výzkumná činnost dle zakázky MO ČR a vedení UO  Odborná analytická a projektová podpora činností systémů resortu a UO v kontextu NEC

4 Podstata potřeby změn na proces vzdělávání a přípravy voj. profesionálů Rámce pro formulaci požadavků : 1.Obranný a bezpečnostní (vojenský) rámec 2.Odborný rámec

5 1.Obranný a bezpečnostní - vojenský rámec a)NEC - Network Enabled Capability b)Doktrína AČR c)národní a mezinárodní vojenské dokumenty, normy a standardy 2.Odborný rámec Kontext společenskovědních disciplin a jejich aplikace

6 NEC - Network Enabled Capability Vyvíjející se teorie a praxe války v informačním věku. Zahrnuje kombinaci strategie, nově vznikajících taktik, technik, procedur a organizačních aspektů, které umožňují jednotkám, které jsou plně, nebo alespoň částečně propojeny v integrovaném (komunikačním a informačním) prostředí, dosažení rozhodující bojové převahy. NEC je základem převahy ve všech úrovních vojenského i nevojenského konfliktu, a to taktické, operační, strategické. Principy NEC: Komplexita Dynamika Synergie Synchronicita Fluktuace CÍL: Dosáhnout schopností NEC lidmi, lidskými a dalšími systémy v roce 2020

7 Doktrína AČR Představuje: “novou dimenzi v myšlení a jednání vojenských profesionálů“ Vyžaduje: „pochopení obecných zákonitostí soudobých bojových a nebojových operací“ „schopnosti dovedně a tvořivě je aplikovat ve velení a řízení“

8 Základní trendy systémových změn Změna kvalit systémů a procesů Změna požadavku na zdroje, kvality kompetencí a schopností profesionála manažera Změna požadavku na zaměření procesu vzdělávání a přípravy

9 Změna kvality systému a procesů

10 Změna požadavku na zdroje, kvality kompetencí a schopností profesionála

11 Změna požadavku na kvality kompetencí profesionála - manažera

12 Informace, znalosti, poznatky (vědění) nejsnáze dosažitelné Dovednosti (chování) algoritmy, procedury, oborové modely (vyžaduje komplexnější přístup) Myšlení – nejtíže dostupné uvědomované a reflektované přemýšlení, principy procesů, metamodely a matrice Nevědomí – obvykle nedostupné, neuvědomované procesy Změna požadavku na zaměření procesu vzdělávání a přípravy

13 Model kompetencí voj.profesionála, manažera 1.Užívat různé procesy a situační kontexty k uvědomovanému rozvoji svých schopností a zdrojů. 2.Tvořivě myslet, uvědomovaně a reflektovaně se přizpůsobovat prostředí. Vnímat změnu jako základní a přirozenou součást života a světa podnikání. 3.Uvědomovaně, užitečně ve vztahu k danému kontextu užívat své zdroje a zdroje svého okolí k dosahování dohodnutých cílů. 4.Trvale reflektovat výlučnost oborové, vojenské a manažerské profese a specifika manažerských činností ve společenském a organizačním kontinuu. 5.Být užitečným členem týmu,systému,vést,pečovat o tým a systém v různých situačních kontextech.

14 Dotazy Děkuji za pozornost